Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-09, 03:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellus177
Ja det är möjligt. Det är inte så attraktivt att han mest sitter framför datorn och inte har så mycket driv. Jag skulle vilja att han levde sitt eget liv lite mer. Typ börja träna, träffa lite mer kompisar och ta tag i jobb eller utbildning.

Jag funderar på hur jag ska ta upp det med honom på ett bra sätt, utan att bara låta gnällig.

Är det inte bättre att du tar tag i dina egna personliga problem istället? Att flörta och gå runt och sukta efter kriminella Bad Boys på jobbet hjälper ju inte upp ditt förhållande direkt.

Vad har du själv för driv förutom att larva dig på jobbet? Hur attraktivt är det?
Citera
2020-07-09, 05:21
Medlem
Wretch32s avatar
Alla förhållande har ett "Bäst Före Datum".
Det är inte ditt fel att du tappat attraktion för din pojkvän, och sjävkklart hade vem som helst gjort det ifall ens partner mest sitter framför datorn utan driv och inte har någon egen passionerad hobby för sig.

Att du drar ut på saken gör verkligen inte saken lättare.
Be din pojkvän om att ta en "paus", så att du som föregående talare säger får chans att distansera dig och fundera på vad du själv vill göra. Våga vara lite egostistisk för en gångs skull.

Och under den tiden hade du absolut kunnat testa på att umgås med din nya intressanta "bad boy" kollega, och vem vet du kanske lessnar på honom efter några veckor av umgänge?

Nu vet du vad som behöver göras, så se till att göra det nu innan allting blir ännu mer smärtsamt för samtliga inblandade.

Lycka till!

Mvh
Citera
2020-07-10, 08:48
Medlem
Citat:
Jag vet att han är inblandad i saker som han inte borde, typisk bad boy. Det verkar som att vi kvinnor är dömda till att dras till det..

Citat:
Som sagt är min och min pojkväns relation väldigt mysig. Vi lagar mat tillsammans, han fixar frukost på sängen och ger mig alltid massor av komplimanger. Jag tycker om att sova med honom och sitta tillsammans med honom och se på film, allt det där.

Här är "problemet", du tillhör den gruppen tjejer som gillar att bli behandlade som skit av så kallade "bad boys".
Citera
2020-07-10, 11:59
Medlem
Citat:
Men nej. Problemet jag tar upp är att jag har slutat känna attraktion för min pojkvän. Ni som skriver såhär, menar ni att det inte är något problem att känna så i en relation? Att man bara ska acceptera situationen och köra på?

Vaddå? Menar du att killar också ska få vara otrogna för att det rycker lite i baguetten när dom sitter och flörtar med en homewrecker på jobbet?

Det är inte så konstigt att attraktionen får en törn om ni bor hos varandra och är hela dagarna samt att han beter sig som din massage slav och även bästa vän..
Men är det något fel i förhållandet så löser man det. Tex igenom att du berättar för honom exakt det du har berättat här, om hur du inte tycker att han är så sexig längre när han bara sitter hemma..

Det om något hade ju faktiskt kunnat hjälpa er lite mera än att du går åt sidan och börjar fantisera om någon annan.

Men absolut! Nästa gång det kommer någon klåfingrig liten slyna och säger "åhååhååå den här killen är i ett förhållande.. Honom måste jag erövra! " så ska jag pröva och doppa snoppen i henne och se om förhållandet där hemma på något magiskt sätt börjar fungera.

Sitt inte och gnäll bara sen när ni blir 40 år och ensamma.
Citera
2020-07-10, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bapremp
Här är "problemet", du tillhör den gruppen tjejer som gillar att bli behandlade som skit av så kallade "bad boys".

Precis.

Tjej har pojkvän som är jättesnäll mot henne, gör allt, allt är bra.

Duger det?

Nej.

Tjej suktar efter kriminellt avskum som kommer slå på henne.

Herregud, hur lång tid innan svenska män vaknar upp och inser att detta inte fungerar? Detta har man fattat i typ alla andra kulturer, även i Sverige i en majoritet av vår historia.
Citera
2020-07-10, 23:59
Bannlyst
Citat:
Visar någon av dina studier att faktiskt är äktenskapen som har gjort att kvinnor mår sämre idag då? Eller vad är det som gör att du gör den kopplingen? Jag är uppriktigt intresserad.

Jo, alltså det låter inte orimligt för mig att det skulle kunna vara negativt för en relation att man legat med 78 killar innan. Det jag menade var att det känns som en konstigt argument för att stanna. Valet står ju inte mellan att fortsätta som jag gör eller ligga med 78 andra.

Och vad är egentligen ditt råd? Ska jag bara strunta i vad jag känner här och fortsätta som jag gör i min relation? Ligga med min pojkvän fast jag inte är taggad? Frågan är ju vad ni här tycker att jag ska göra i denna situation. Mina känslor kan jag inte välja.

Och här har vi problemet.

Kvinnor lyssnar ENBART på sina känslor.

Inser ni att era "känslor" är kemi i skallen? Inser ni att om ni låter er styras av era känslor så kommer ni få ett så sjukt kaotiskt liv då era "känslor" kan säga åt er allt möjligt skit när som helst?

Herregud, svenska män, vakna upp för fan, ser ni vad som håller på att hända? Ni har satt personer som styrs av "känslor" som ledare.
Citera
2020-07-11, 00:19
Medlem
Incendios avatar
Jaha, jag bara väntade på att du är en bad boy-älskare också... Det förklarar mycket. Är den snälla och vettiga mannen tråkig för att du kan vara trygg med honom? Skärp dig!
Citera
2020-07-11, 01:15
Medlem
origamis avatar
Gör du slut med honom och du är attraherad till badboysen, så kommer du att ångra det senare.
Tro mig, det är inget fel att vara livet ut med en sådan kille som du nu har. Du kanske borde säga till honom att du skulle finna det sexigare om han skulle förverkliga sina drömmar mera.

Anser du att du är för ung och vill ligga runt som en slampa, så kan du ha jävligt svårt i framtiden att hitta någon som är bättre. Du kommer alltid att undra hur han har det och han kommer att ha en ny tjej som han gör saker med. Du kommer sedan att ha massa drama i ditt liv som tar energi från övriga delområden i ditt liv.

Attraktion försvinner med tiden alltid till en viss del. Det övriga goda man har glömmer man och då går det illa för en. Du kommer att se.
Citera
2020-07-11, 03:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Har tänkt tanken om att testa ett öppet förhållande.

I Covid-tider? Längtar du efter att hamna på sjukhus på intensiven? Du verkar göra det mesta för att ha frikort att knulla runt med Bad Boys på jobbet. På vad sätt hjälper det upp ditt nuvarande förhållande?

Citat:
Men jag känner mig så pass säker på att han kommer vara emot det så att jag inte ens har vågat nämna det.

Rätt få killar och män gillar väl att flickvännen ska knulla runt med en massa okända personer?

Citat:
Och det faktum att han vet att min sexlust varit närmare noll den senaste tiden gör förmodligen inte saken bättre..

Du är kanske deprimerad som vanligt är bland unga bortskämda kvinnor som tror att livet är lika med en dans på rosor? Varför inte testa en ECT-behandling?
Citera
2020-07-11, 03:52
Medlem
Jag råkade läsa dina funderingar och frågor i tråden du startade.

Det jag skriver är endast mina funderingar men jag känner mig trygg med den kunskap jag har samlat under åren. Detta meddelande kommer bli rätt lång samt du är inte bunden till att besvara det på något sätt. Svarar du så blir jag hedrad men det finns inga förväntningar om det.

Okej, följande punkter vill jag belysa:
1) Era ålder och åldersskillnaden
2) Ditt påstående om att du inte känner dig attraherad till din pojkvän
3) Männens förmåga att stämpla dina inlägg som idioti/elakhet/känslostyrd/bla bla bla

1) Först och främst, tjejer/kvinnor är mentalt mer mogna än killar. Det är ett under att många inte ser detta. Fysisk attraktion (muskler, längden, storlek på byst/manliga könsorgan m.m) är vad de flesta faller för och utifrån det bygger behov, fyller känslorna samt en gemensam utgångspunkt.

Vissa kanske tänker på "humor, intelligens, skratt", alltså lite mer inner strenghts som sina viktiga punkter. Det ingen tänker på är hur man smälter på det mentala planet. Hur är ni två kompatibla till varandra. Att du "bara" ser att han sitter runt, framför tv:n, datorn etc. har med att även om _du_ inte tänker på framtiden så tänker ditt inre på hur stimulerad den känner sig av din partners beteende. Ditt inre frågar om din partner vet vart han är på väg...om svaret uteblir, ärhon inte upphetsad av partner...simple.

Ex. En lejonhona stannar så länge hanen har mod att vara överlägsen andra hanar. Den dag han förlorar så flyttar hon till vinnaren, oavsett hur mycket en älskar den andre eller hur många jakt de har upplevt etc.
När man älskar såsom många tror sig, är det oftast på "ytliga" saker som "skratt, tiden ihop", saker som stärker vardagen men det som verkligen stimulerar kvinnor är partners förmåga att tänka framåt, proaktiv, att vara vaksam och inte passiv. Har han det i sig så spelar det ingen roll om han spelar dataspel; för hon känner att han har vägen fram..

Så, du älskar honom men åtrån är mindre...det har med din stimulans att göra. Inga lekar (som några föreslog), inga ändrade sedvanor från ditt håll kan förbättra det. Det som kan rädda det är att HAN inser hur lite han stimulerar DIG mentalt. Be honom lägga upp ett schema/mål som triggar honom. När du ser att han vill förändra sig och sitt inre kommer åtrån tillbaka.

Så, hur får han veta det? Ja, genom att du nämner det för honom. Ditt inre stimuleras av hans förmåga att se fram. Ditt inre finner viljan att landa på hans plattform om den känner att han har en överblick. Förstår han det, bra. Gör han inte det kommer det inte spela roll hur många gånger ni har sex eller leksaker...när en kvinnas inre vissnar är det svårt att vända skeppet.

Därav anledning till din attraktion till "flörten/bad boy"...det är inte av inget som detta fenomen är så känd...det många idioter till killar inte fattar är att det handlar INTE om badboy, det handlar om att hans sätt att vara eller inge illusion om att han vet vad han sysslar med/han söker inte trygga skyddsnät som gör att kvinnor attraheras av känslan. Du är extra mottaglig för att du inser brist på stimulans m.m.

Hur det kan förebyggas? Inte genom att stoppa honom, för då kommer han tillslut in i dina fantasier och om det sker ja, då har din pojkvän en uppförsbacke, oavsett kärleken.

Det kan hanteras genom att du erkänner för dig själv din attraktion till hans sätt och hans kroppsspråk. Ju snabbare DU accepterar det, dess snabbare bygger din hjärna ut en väg som handlar om honom. När du har en klar väg så kommer han sakta bli en i vardag för dig.

Exempel: När man onanerar första gången, låt oss säga, kring tanken på ett äpple...så kommer man rätt fort. Varför? Ju för att hjärnan har inte upplevt känslan därav stormen och komma för fort. Om man fortsätter tänka på äpplet så tar det längre och längre tid, för att hjärnan säger "jaha, det igen".

Så acceptera skiten, om så behövs, låt din kropp tänka på tanken, vänj dig, använd honom i din fantasi och låt den skena för när det blir en vardag blir killen mindre intressant.

Ett tips för framtiden. Bena aldrig på att finna en kompatibel partner.

Enkla saker...sen kompatibilitet...du kan alltid leka en lek för att se hur den andre tänker...exempel: Man ställer frågor men man får INTE ställa samma fråga som den andre.
fördel med denna lek: Det dels visar vilka banor killen tänker kring med sina frågor. Dels visar det hur kreativ han är med sina frågor. Frågor som STIMULERAR dig indikerar att han kan mentalt stimulera dig.

Exempel på fråga som andra skulle fråga dig: När grät du sist? Jag är inte ute efter att höra om när tårar rann nedanför kinderna utan för jag vill veta anledning till det..vilket är en mer djupare inblick i den andres liv.

Badboys tror man är gåva men gåva är de som kan använda sin hjärna och inte se begränsningar utan möjligheter...även de killar som är runda/tjocka/små könsorgan...kvinnor vill se en man trygg i det han har, inte uppleva det han vill ha/saknar.
Citera
2020-07-11, 18:51
Medlem
Kom förbi den här tråden och fick dubbelkolla några gånger så att det inte var jag som hade råkat publicera något i sömnen, haha! Det är så otroligt svårt när man fått lyckan att hitta en person som egentligen är så himla fin och som man vet hade varit fantastiskt bra för en samtidigt som tankarna vandrar åt ett annat håll. Kanske framförallt när man är så ung och ständigt får höra att nu är tiden som man ska hinna med alla roligheter innan det är "försent". Det bästa hade kanske varit att testa att ta en paus, trots att jag själv inte vet hur jag någonsin skulle våga föreslå det i min relation, men det kan vara värt ett försök om det slutligen skulle luta mer åt det hållet. Önskar dig all lycka till!
Citera
2020-07-11, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av d3lrey
Kom förbi den här tråden och fick dubbelkolla några gånger så att det inte var jag som hade råkat publicera något i sömnen, haha! Det är så otroligt svårt när man fått lyckan att hitta en person som egentligen är så himla fin och som man vet hade varit fantastiskt bra för en samtidigt som tankarna vandrar åt ett annat håll. Kanske framförallt när man är så ung och ständigt får höra att nu är tiden som man ska hinna med alla roligheter innan det är "försent". Det bästa hade kanske varit att testa att ta en paus, trots att jag själv inte vet hur jag någonsin skulle våga föreslå det i min relation, men det kan vara värt ett försök om det slutligen skulle luta mer åt det hållet. Önskar dig all lycka till!

Här har vi en till, alltså.

Svenska män, ser ni vad fan tjejerna gör med er nu när dom fått deras "Frihet" ? Haha, det spelar ingen roll hur snäll ni är mot dom, hur mycket ni än gör för dom, dom blir kåta av "bad boys" och vipps så trillar dom dit på penisen.

Herregud, arma Sverige, fixa till detta nu, "män".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in