Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-07, 09:07
  #1
Medlem
Opaques avatar
Är jag synsk om jag påstår att rapporterna kommer att visa nästintill katastrofala siffror om någon vecka eller två ?

Hur har ni planerat ? Ligger ni kvar,eller kliver ur någon månad ?
Citera
2020-07-07, 09:18
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Är jag synsk om jag påstår att rapporterna kommer att visa nästintill katastrofala siffror om någon vecka eller två ?

Hur har ni planerat ? Ligger ni kvar,eller kliver ur någon månad ?

Det är helt uppenbart att många bolag kommer presentera usla Q2, och många har redan gjort det. Många bolag har dessutom vinstvarnat, så att man vet att Q2 kommer vara usla. Eftersom alla är medvetna om att Q2 generellt blir riktigt dåligt kommer rapporterna sannolikt inte påverka marknaden i någon större utsträckning. Kan likaväl bli en del positiva reaktioner, om vissa rapporter inte är fullt så dåliga som man befarat.
Citera
2020-07-07, 09:24
  #3
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Det är helt uppenbart att många bolag kommer presentera usla Q2, och många har redan gjort det. Många bolag har dessutom vinstvarnat, så att man vet att Q2 kommer vara usla. Eftersom alla är medvetna om att Q2 generellt blir riktigt dåligt kommer rapporterna sannolikt inte påverka marknaden i någon större utsträckning. Kan likaväl bli en del positiva reaktioner, om vissa rapporter inte är fullt så dåliga som man befarat.

Bedömer du att marknaden redan inprisad Q2, och att det inte blir några större förändringar ?
Citera
2020-07-07, 09:24
  #4
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Bedömer du att marknaden redan inprisad Q2, och att det inte blir några större förändringar ?

Precis.
Citera
2020-07-07, 12:22
  #5
Medlem
Vansterpartiets avatar
Nej, du har samma uppfattning som resten av världen och således lär marknaden inte gå bananas över att detta kvartal är dåligt. Skulle det visa sig att det inte var så farligt alls lär det bli åka av.
Citera
2020-07-07, 12:42
  #6
Medlem
Som de kloka herrarna redan konstaterat ovan.

Räcker med "bättre skit än vad vi trodde, även om det är skit!" som kommer bolagen att rusa. Börsen prisar in framtiden.
Citera
2020-07-12, 21:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
Som de kloka herrarna redan konstaterat ovan.

Räcker med "bättre skit än vad vi trodde, även om det är skit!" som kommer bolagen att rusa. Börsen prisar in framtiden.

Inte hur långt som helst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback