Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-08, 11:51
  #1
Medlem
Hej,

Jag är teknik lärare på gymnasium och ska undervisa första gången programmering 1.

Jag skulle uppskatta om jag kan få tillgång till lektionsplanering från tidigare åren där det står vilka delar eller moment som ska tas upp under kursen.

Jag har även kollat på centrala innehållet för kursen på skolverket hemsidan.

https://www.skolverket.se/undervisni...5d35a5cdfa92a3

men jag är fortfarande intresserad av veta konkret vilka moment ni hade när ni körde kursen tidigare. I andra ord kan jag kolla era tidigare lektionssplanering eller schema för att få en känsla av innehåller i kursen. Jag har tänkt köra Java som programmeringsspråk. Era schema eller lektionssplanering behöver inte vara för java-språket. Det vore toppen om jag kan få en sådant men inte nödvändigt.

tusen tack på förhand.

mvh

/rsasalm
Citera
2020-07-08, 11:57
  #2
Medlem
musttomtes avatar
Är eleverna så duktiga så det inte blir rena grekiskan när du kör igång som fullblods programmerare =) Lycka till. Det behövs fler lärare som du. Du får gärna spöa tonåringarna om dom inte hänger med! Man tar data på allvar.

Ha en bra dag!
Citera
2020-07-08, 12:37
  #3
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Utbildning och studier
/Moderator
Citera
2020-07-08, 13:08
  #4
Bannlyst
Så du ska undervisa i programmering men vet inte ens hur du ska lägga upp kursen, har inget lärarhandledningsmaterial.
Låter som det kommer bli en bra kurs.
Kan du ens själv programmera?
Citera
2020-07-08, 13:21
  #5
Medlem
kalkryggars avatar
Låter lite som att inlägget är ett mail till skolans reception?

Men några synpunkter. Jag hoppas att du som lärare inte särskriver (som du gör i inlägget) i skolmiljön och att du har förmågan att uppmärksamma barnens särskrivning så du kan anmärka på det.