Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-08, 13:57
  #1
Medlem
skitpennas avatar
Hej gänget.

Jag har haft Swedbank sen innan jag minns och är så jävla less på

1) höga kreditkostnader, närmare 20% på kreditkort med 10,000 gräns
2) 39 kr varje jävla månad för att ha en bankdosa jag inte använder (BANK-ID någon?)
3) känns som en jävlig tråkig bank over-all

I en perfekt värld kan jag ha allt hos samma bank men förstår att det inte alltid är bäst.
Vill ha;

1) vettigt kreditkort
2) inga fasta månadskostnader
3) möjlighet till bra bolån

Vad gör jag nu?
Försökt läsa mig till bra information men Google är fyllt av "BÄSTAKREDITKORTET.SE!!" och Flashbacktrådarna har flera hundra sidor..

All makt till Tegnell, vår befriare!
/skitpenna
Citera
2020-07-08, 14:27
  #2
Medlem
Tarrous avatar
Använder inte kreditkort privat, men haft flera vänner som bytt till Länsförsäkringar och är nöjda.
Citera
2020-07-08, 14:40
  #3
Medlem
Vad har du för sunkig deal? Swedbanks kreditkort har 10,45% ränta enligt hemsidan: https://www.swedbank.se/privat/kort-...astercard.html

Kreditkort ska man helst betala av samma månad som man får fakturan, då slipper du räntan helt. Ansök om ett privatlån om du behöver låna pengar (eller se till att inte konsumera över dina tillgångar).

Kontakta Swedbank och fråga varför du har så hög ränta.
Citera
2020-07-08, 14:44
  #4
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Hej gänget.

Jag har haft Swedbank sen innan jag minns och är så jävla less på

1) höga kreditkostnader, närmare 20% på kreditkort med 10,000 gräns
2) 39 kr varje jävla månad för att ha en bankdosa jag inte använder (BANK-ID någon?)
3) känns som en jävlig tråkig bank over-all

I en perfekt värld kan jag ha allt hos samma bank men förstår att det inte alltid är bäst.
Vill ha;

1) vettigt kreditkort
2) inga fasta månadskostnader
3) möjlighet till bra bolån

Vad gör jag nu?
Försökt läsa mig till bra information men Google är fyllt av "BÄSTAKREDITKORTET.SE!!" och Flashbacktrådarna har flera hundra sidor..

All makt till Tegnell, vår befriare!
/skitpenna

Av de stora 4 anser jag att seb och handelsbanken är bättre än nordea och swedbank. Alla 4 har fasta avgifter, tror inte det finns någon bank kvar som inte tar ut 200-300 om året tyvärr.

Kreditkort kan du skaffa hos någon nischaktör istället. Ex komplett eller bensinbolagen.
Citera
2020-07-08, 14:49
  #5
Medlem
holmiums avatar
Det är aldrig en bra strategi att bara ha en bank. Genom att avhända dig valmöjligheter försämrar du din egen situation.

Till saken hör att den svenska banksektorn är ett oligopol som är skyddat mot konkurrens av staten. Så räkna med att flertalet banker i princip är lika dåliga.
Citera
2020-07-08, 15:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lajm
Vad har du för sunkig deal? Swedbanks kreditkort har 10,45% ränta enligt hemsidan: https://www.swedbank.se/privat/kort-...astercard.html

Kreditkort ska man helst betala av samma månad som man får fakturan, då slipper du räntan helt. Ansök om ett privatlån om du behöver låna pengar (eller se till att inte konsumera över dina tillgångar).

Kontakta Swedbank och fråga varför du har så hög ränta.

Håller med. TS problem är inte Swedbank utan att han saknar vilja eller förmåga att sköta sin eknomi.

Det är komplett vansinne att sitta och rulla en kretid på 10 000 kronor månad efter månad.

Ät nudlar och betala av skiten nu. Är man inte mogen att hantera ett kreditkort så att man betalar hela räkningen varje månad skall man inte skaffa sig något.

Kreditföretaget skrattar förstås hela vägen till banken. Dåliga kunder är bra kunder. Bra kunder generar bara lite avgifter från säljföretagen.
Citera
2020-07-08, 16:22
  #7
Medlem
Jag tror Skandia är kostnadsfritt så länge du inte plockar ut ett bankkort. Dvs du får löne/sparkonto med nödvändiga tjänster som swish, bank-id osv utan avgift. Bankkort/kreditkort fixar du sedan ett utan avgifter utefter tycke och smak. norwegian bank, preem, klarna, revolut brukar nämnas. Klarna erbjuder ju tjänster som google pay osv för mobila betalningar.
__________________
Senast redigerad av Lasse.Thinner 2020-07-08 kl. 16:24.
Citera
2020-07-10, 13:05
  #8
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Håller med. TS problem är inte Swedbank utan att han saknar vilja eller förmåga att sköta sin eknomi.

Det är komplett vansinne att sitta och rulla en kretid på 10 000 kronor månad efter månad.

Ät nudlar och betala av skiten nu. Är man inte mogen att hantera ett kreditkort så att man betalar hela räkningen varje månad skall man inte skaffa sig något.

Kreditföretaget skrattar förstås hela vägen till banken. Dåliga kunder är bra kunder. Bra kunder generar bara lite avgifter från säljföretagen.
Vad fan vet du om någonting, ditt troll?! Min inkomsttaxa passerade skiktgränsen direkt efter studenten och har inte peakat ännu, till skillnad från dig som sitter och runkar i sunkiga flashbacktrådar. Behöva äta nudlar för att betala en räkning.. Prata om sakfråga eller stäng det arsle du kallar för mun. Tack på förhand. //Mvh
__________________
Senast redigerad av skitpenna 2020-07-10 kl. 13:09.
Citera
2020-07-10, 17:24
  #9
Medlem
Tycker trådskaparen ska börja med att ställa sig frågan varför hen bara har en bank. Det är väldigt svenskt att vara "trogen" sin bank.

Jag har nog minst 8 banker, bästa tjänsterna på bästa ställena. T.ex. gratis master card på en bank, sparränta till buffert på en annan, investeringar osv. Det kanske låter rörigt men håller du koll på din ekonomi med bokföring (för du bokför väl, din svennebanan?) känns det ganska naturligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in