Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-09, 02:05
Medlem
Jag träffade en kille på en kongress under hösten som jag klickade bra med. Vi gjorde aldrig något under helgen kongressen var för att jag inte ville och han hade full respekt för det. Han bor egentligen utomlands pga studier men bor annars i Göteborg (jag bor i stockholm). Så vi började istället smsa, och efter en veckas smsande så sa han att han kommer till stockholm för att träffa mig.

Han bokade hotell i Stockholm även fast jag sa att han kunde bo hos mig. Han sov hos mig varje natt (4 nätter) istället för på hotellet han hade bokat. Vi hade kul under lakanen och det var som om vi bara kände att vi hörde ihop.

Han åkte tillbaks till sitt studieland och vi fortsatte prata. Smsandet övergick till facetime samtal flera gånger i veckan då vi pratar om allt. Allt från våra vänner/familj till framtidsvision. Han är då inte svensk utan irakie från en religiös stad. Han själv var troende men praktiserar inte sin religion och jag själv är icke troende vilket jag har sagt till honom och han är fullt medveten om det.

Han hade några medfödda kroniska sjukdomar på sina lungor, vilket innebar att han var rätt sjuk och fick inte vara för fysiskt aktiv.

I maj månad slutade han svara mig. Några dagar efter att han slutat svara så berättar han att han åkte in till sjukhuset pga svåra andningsproblem och att han blev inlagd 2 dagar (inte covid). Sedan blev jag extremt orolig och han blev aldrig riktigt normal i att höra av sig. Tills han helt slutade svara mina meddelanden och samtal. Jag skrev ett meddelande en dag och sa att jag inte orkade jaga honom när han inte ville ha med mig att göra men jag finns alltid där och att jag bryr mig om honom. Han svarade efter två dagar och tackade bara.

Vi har inte hörts av alls sedan dess, men ju mer tiden går desto mer tänker jag på honom. Vi sa aldrig att vi hade känslor för varandra men det blev rätt uppenbart pga sättet vi pratade med varandra. Och nu är jag helt sårad för jag fick inte ens en förklaring till varför han försvann bara så. Jag tänker på honom hela tiden och vill veta vad som gick fel.

Borde jag höra av mig och fråga vad som hände eller bara låta tiden avgöra om detta är menat för mig eller ej?
Citera
2020-07-09, 02:24
Medlem
Citat:
Borde jag höra av mig och fråga vad som hände?

Ja! Fråga rakt ut vad som hände och säg att du bara vill veta, inte för att pusha honom åt något håll. Eventuellt kan du nämna att du hade riktiga känslor för honom och det är därför du behöver något slags avslut om det är vad det är, slut.
Citera
2020-07-09, 02:42
Medlem
xposures avatar
Du kan antingen höra av dig och fråga rakt ut och förmodligen få ett tråkigt svar.
Alternativt (kanske) få honom krypande tillbaka när det skitit sig med tjejen han bytt ut dig mot.
(Sorry)
Citera
2020-07-09, 03:08
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Varför skulle du höra av dig? Han är färdig med dig, och har tackat för sig.
Sen heter det irakier, inte irakie.
Citera
2020-07-09, 03:19
Medlem
LordGarms avatar
Jag har läst att män från den region inte sett vita kvinnor som några att satsa på för relationer.
Citera
2020-07-09, 03:55
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tellthemillbehere
Jag träffade en kille på en kongress under hösten som jag klickade bra med. Vi gjorde aldrig något under helgen kongressen var för att jag inte ville och han hade full respekt för det. Han bor egentligen utomlands pga studier men bor annars i Göteborg (jag bor i stockholm). Så vi började istället smsa, och efter en veckas smsande så sa han att han kommer till stockholm för att träffa mig.

Han bokade hotell i Stockholm även fast jag sa att han kunde bo hos mig. Han sov hos mig varje natt (4 nätter) istället för på hotellet han hade bokat. Vi hade kul under lakanen och det var som om vi bara kände att vi hörde ihop.

Han åkte tillbaks till sitt studieland och vi fortsatte prata. Smsandet övergick till facetime samtal flera gånger i veckan då vi pratar om allt. Allt från våra vänner/familj till framtidsvision. Han är då inte svensk utan irakie från en religiös stad. Han själv var troende men praktiserar inte sin religion och jag själv är icke troende vilket jag har sagt till honom och han är fullt medveten om det.

Han hade några medfödda kroniska sjukdomar på sina lungor, vilket innebar att han var rätt sjuk och fick inte vara för fysiskt aktiv.

I maj månad slutade han svara mig. Några dagar efter att han slutat svara så berättar han att han åkte in till sjukhuset pga svåra andningsproblem och att han blev inlagd 2 dagar (inte covid). Sedan blev jag extremt orolig och han blev aldrig riktigt normal i att höra av sig. Tills han helt slutade svara mina meddelanden och samtal. Jag skrev ett meddelande en dag och sa att jag inte orkade jaga honom när han inte ville ha med mig att göra men jag finns alltid där och att jag bryr mig om honom. Han svarade efter två dagar och tackade bara.

Vi har inte hörts av alls sedan dess, men ju mer tiden går desto mer tänker jag på honom. Vi sa aldrig att vi hade känslor för varandra men det blev rätt uppenbart pga sättet vi pratade med varandra. Och nu är jag helt sårad för jag fick inte ens en förklaring till varför han försvann bara så. Jag tänker på honom hela tiden och vill veta vad som gick fel.

Borde jag höra av mig och fråga vad som hände eller bara låta tiden avgöra om detta är menat för mig eller ej?

Skickade du och frågade hur han mådde?
Om han inte mår bra så kanske han behöver mer omtanke är du har visat?

Innan jag träffade min kille så pratade jag med en kille som var väldigt ego och bara ville prata om sig själv.

Läs tillbaka vad ni skrev till varandra och kolla hur mycket du brydde dig.
Om du gjorde det så ta kontakt och kolla läget
Citera
2020-07-09, 14:29
Medlem
CompressorVanes avatar
Ligga sen ghosta, det bästa en man kan göra.

För att leva med er går ju inte.
Citera
2020-07-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Skickade du och frågade hur han mådde?
Om han inte mår bra så kanske han behöver mer omtanke är du har visat?

Innan jag träffade min kille så pratade jag med en kille som var väldigt ego och bara ville prata om sig själv.

Läs tillbaka vad ni skrev till varandra och kolla hur mycket du brydde dig.
Om du gjorde det så ta kontakt och kolla läget

Ja jag skrev flera gånger och frågade hur han mådde. Jag även ringde honom för att se vad som hade hänt och kolla så att han mådde bra för jag var så orolig.
Citera
2020-07-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordGarm
Jag har läst att män från den region inte sett vita kvinnor som några att satsa på för relationer.

Jag själv är inte vit svensk. Jag är också utsprungligen från mellanöstern så borde egentligen inte vara några problem utöver att jag inte är religiös men han och hans familj är det.
Citera
2020-07-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tellthemillbehere
Jag själv är inte vit svensk. Jag är också utsprungligen från mellanöstern så borde egentligen inte vara några problem utöver att jag inte är religiös men han och hans familj är det.

Han var aldrig seriös. Ställ dig själv frågan...varför skulle han välja dig om han och hans familj är religiösa? I så fall kunde han likväl ta en svensk som också gav honom sex innan äktenskapet. Mellanöstern-killar ger man inte sex till förrän man vet var man har dem. Speciellt inte om man själv är från samma region. Risken är annars att man blir ghostad precis som det hände med dig. Så tänk inte mer på honom och glöm att han existerade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in