Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-07-18, 07:36
Medlem
lassegustavssons avatar
Fråga: Är det okej enligt experter som skriver och tycker här i forumet om man kontaktar sitt ex med syfte att endast fortsätta som vänner. Att hålla kontakten då och då?
Om man på riktigt inte är svartsjuk eller söker bekräftelse, kärlek, inte vill träffas osv? Men teoretiskt inte heller skulle ha något större emot om det skulle bli så. Om man är och kan förbli känslomässigt neutral?
Inga konflikter, inga gräl om tid som varit osv. Och om båda accepterar att vi gått vidare med att söka på varsitt håll, åtminstone nu. Framtiden vet ingen, men inga förhoppningar. Jag menar vad jag skriver!
Det är så jag känner. Det är nostalgi och jag bryr mig om henne. Det är inte olycklig kärlek. Är det under sådana omständigheter okej att fortsätta hålla kontakt med sitt ex?
Citera
2020-07-18, 09:26
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lassegustavsson
Fråga: Är det okej enligt experter som skriver och tycker här i forumet om man kontaktar sitt ex med syfte att endast fortsätta som vänner. Att hålla kontakten då och då?
Om man på riktigt inte är svartsjuk eller söker bekräftelse, kärlek, inte vill träffas osv? Men teoretiskt inte heller skulle ha något större emot om det skulle bli så. Om man är och kan förbli känslomässigt neutral?
Inga konflikter, inga gräl om tid som varit osv. Och om båda accepterar att vi gått vidare med att söka på varsitt håll, åtminstone nu. Framtiden vet ingen, men inga förhoppningar. Jag menar vad jag skriver!
Det är så jag känner. Det är nostalgi och jag bryr mig om henne. Det är inte olycklig kärlek. Är det under sådana omständigheter okej att fortsätta hålla kontakt med sitt ex?
OK enligt vad som är socialt accepterat: ja.
OK enligt hur FBare verkar leva själva: ja.
OK enligt mig: absolut inte!

Inget gott kommer ut av det för dig. Inget. Allt det kan leda till är att du får svårare att gå vidare. Du måste inse att din framtid inte finns med henne. Bryt så mycket kontakt som det allt är möjligt.

Det bor ca sju miljarder människor på planeten jorden, varför envisas med vänskap med just den som du har känslomässigt bagage med när du kan vara vän med så många andra?

Jag känner till fall där man blivit tillsammans igen och levt lyckliga i alla sina dagar. Men inte i något av de fallen hade de en massa kontakt under den tid då de inte var ihop!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in