Citat:
Ursprungligen postat av
DuFarInteVeta
Som rubriken lyder...
Vi har en unge på 3 år. Vi har inte haft ett enda samlag efter att ungen fötts.
Jag blir kåt av och till och han med, men det sker vid olika tidspunkter och dagar. Jag älskar honom som person, men han är helt hopplös när det kommer till sex. Han tar aldrig. Aldrig initiativ. Han har alltid varit sådan.
Jag vill ha lite spontanitet, bli intryckt emot en vägg, ta en snabbis på badrummet etc, men han är allt annat än den typen.
Vad gör man då?
"Kul" att läsa att det trots all finns kvinnor/tjejer som vill det som du beskriver. Utifrån din situation att dömma kanske det är svårt att bara lämna...jag förutsätter att ni har pratat om det ett antal gånger och att du förmedlat dina önskemål? Jag befinner mig själv i samma situation som du fast min flickvän är den som aldrig tar initiativ vilket är oerhört frustrerande. Det du beskriver om spontaniteten är verkligen något även jag saknar...Kanske inte just biten att själv bli upptryckt mot en vägg men mer känslan av att jag hade kunnat trycka upp henne mot en vägg utan att behöva oroa mig för att bli avvisad
Men som jag skrev i min egna lilla tråd om detta problem så blir det kanske lätt att man hamnar i en ond cirkel. Som du skriver så vill ni vid olika tidpunkter osv men det positiva är väl trots allt att viljan finns från båda håll, utifrån det borde det finnas möjlighet att bygga vidare på det. Ni får kanske helt enkelt ställa upp lite mer för varandra så kanske det i slutändan ger sig?
Om inte något funkar så träffa någon vid sidan om. Trots att det går emot alla mina principer så överväger jag själv det starkt. Vet inte om det är för att man är rädd för att leva ensam eller att man lever på hoppet om att allt ska bli bättre som gör att man stannar och väljer att överväga något sådant istället...Hur det än är så är väl det en sista utväg.
Hoppet är det sista som lämnar...