Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-07-30, 18:39
Medlem
speedygonsalezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
Min tjej rkade hra nr jag kommenterade en persons flickvn med att sga "jvlar vilken brud, grattis".. Ja, kanske lite klumpigt gjort men jag tnkte mig inte fr och menade egentligen inget mer n att jag tyckte hon sg vldigt bra ut. Min tjej tog riktigt illa vid sig och brjade grta och skit.
Pratade ett tag och frklarade mig och sen blev det lugnt..
Lite jobbigt r det ju.

Hur hanterar ni snna saker? Har ni flickvnner som r svartsjuka?
Var det fel av mig att sga sdr?

Bryter, det skall i regel vxa bort eller upptrda nr ngot r fel p riktigt..
Brukar falla tillbaka p "en smaksak" eller , Genetiskt, miljformad(erfaren, historiskt), form och funktion, stil och klassmssigt, verlgsenhet.. nd sneglas det?

Hon r fel, byt.
Citera
2020-08-02, 01:06
Medlem
Don.Cs avatar
Hon r ung (?) och vldigt osker. S r i princip alla fruntimmer i sena tonren/tidiga 20 och inte mycket du kan gra t saken. Det vrsta r att det finns de som fortstter att vara lika paranoida ven efter de blivit "vuxna". r hon ver 25 skulle jag vara vldigt frsiktig med att fortstta i ett frhllande. Innan du vet ordet av r du 40 och fr skit fr att du tittar lite fr lnge p kassrskan p Ica, de enda kvinnor du knner och pratar med utanfr din familj r hennes vninnor (men bara nr hon r med) osv.

Nej, det var i princip inte fel att du sa som du gjorde men eftersom din flickvn r ung, omogen och osker s var det lite osmidigt. Hur du ska hantera det? Frsk undvika att stta dig sjlv i samma eller liknande situation igen.

Jag lider inte av dina bekymmer och hade aldrig byggt ett liv med en sdan kvinna.
Senast redigerad av Don.C 2020-08-02 kl. 01:11.
Citera
2020-08-02, 21:17
Medlem
Gubbelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Hon r ung (?) och vldigt osker. S r i princip alla fruntimmer i sena tonren/tidiga 20 och inte mycket du kan gra t saken. Det vrsta r att det finns de som fortstter att vara lika paranoida ven efter de blivit "vuxna". r hon ver 25 skulle jag vara vldigt frsiktig med att fortstta i ett frhllande. Innan du vet ordet av r du 40 och fr skit fr att du tittar lite fr lnge p kassrskan p Ica, de enda kvinnor du knner och pratar med utanfr din familj r hennes vninnor (men bara nr hon r med) osv.

Nej, det var i princip inte fel att du sa som du gjorde men eftersom din flickvn r ung, omogen och osker s var det lite osmidigt. Hur du ska hantera det? Frsk undvika att stta dig sjlv i samma eller liknande situation igen.

Jag lider inte av dina bekymmer och hade aldrig byggt ett liv med en sdan kvinna.

Hon r 30 r. Men som jag nmnde s lider hon av borderline, s allt frstoras 10 gnger om. Ett litet problem fr dig kan vara lika med katastrof fr henne som hon kan f sjlvmordstankar av.
Hade ingen aning om att det skulle bli shr jobbigt med en borderline-brud, men jag brjar smtt inse detta nu vad jag gett mig in p.

Senaste diskussionen handlade om tillit och krlek och sg ut shr:

Jag orkar snart inte mer
Senast redigerad av Gubbelisa 2020-08-02 kl. 21:19.
Citera
2020-08-05, 22:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det r bra att du inte kommer att gra det igen och fint att du bad om urskt.

Hon har ftt bekrftat att hon agerade rtt och kommer sannolikt f nya anfall av svartsjuka ur tomma intet!
Citera
2020-08-17, 20:06
Bannlyst
Det r mycket vrre fr mig....

Bibliotekarien hos min favoritbibliotek har inaktiverat mitt bibliotekskort fr att " jag pratade med andra tjejer".

Hon sa att andra klagade p att jag pratade med andra tjejer, yeah right. Hennes kollega mste sett mig med annan st tjej jag pratade med (fr vi viskade) och sedan sagt till kvinnan som jobbar dr och som tycker om mig.

Jag sa till henne att hon r bara svartsjuk och ingen klagar p snt skit, hon rodnade ..

Jag har vrre problem.

Kan inte ens f leva ett normalt liv utan att mrka av svartsjuka frn andra kvinnor.
Citera
2020-08-17, 20:34
Medlem
Citat:
Hon r 30 r. Men som jag nmnde s lider hon av borderline, s allt frstoras 10 gnger om. Ett litet problem fr dig kan vara lika med katastrof fr henne som hon kan f sjlvmordstankar av.
Hade ingen aning om att det skulle bli shr jobbigt med en borderline-brud, men jag brjar smtt inse detta nu vad jag gett mig in p.

Senaste diskussionen handlade om tillit och krlek och sg ut shr:

Jag orkar snart inte mer

r denna konversation p RIKTIGT?
Ska du verkligen orka med denna mnniska. Hon r allts runt 30 och knslomssig som en 14taggare?
Citera
2020-08-17, 21:15
Medlem
--corys avatar
Citat:
Min tjej rkade hra nr jag kommenterade en persons flickvn med att sga "jvlar vilken brud, grattis".. Ja, kanske lite klumpigt gjort men jag tnkte mig inte fr och menade egentligen inget mer n att jag tyckte hon sg vldigt bra ut. Min tjej tog riktigt illa vid sig och brjade grta och skit.
Pratade ett tag och frklarade mig och sen blev det lugnt..
Lite jobbigt r det ju.

Hur hanterar ni snna saker? Har ni flickvnner som r svartsjuka?
Var det fel av mig att sga sdr?

det stavas
d u m p a

Citera
2020-08-17, 21:20
Medlem
Citat:
Hur hanterar ni snna saker?

Minst sagt klumpigt! Testa att ge dig ifrn ett djungelvrl nsta gng ni har sex. - JvlaAAaaAAaar!!
Citera
2020-08-17, 21:22
Medlem
--corys avatar
Citat:
Glmde nmna att min partner har borderline ocks. S minsta lilla kan f hela hennes dag att bli frstrd. Hade en diskussion hromdagen som gjorde mig smtt irriterad och jag frgade varfr hon gr sig sjlv till ett offer, och det tog hon riktigt hrt och hon sa att hon blev helt frstrd och allt vad Gud vet.. blir riktigt jobbigt nr det blir s. Fr verkligen tnka efter tv gnger fre innan jag sger nnting. Enligt mig r det inte s farligt att anklaga nn ver att se sig som ett offer nr man tjafsar litegrann, jag hade vl sjlv blivit lite sur och fundersam men det hade ju inte pverkat hela min dag som det gr fr henne.
Blir hon sdr ledsen ocks s fr jag verkligen veta det ocks, d hon vldigt grna ska sa sitt missnje ver mig, med grtgubbar och bertta hur besviken hon r och att hon ska ska trst med sin vninna och frga efter rd.. blir riktigt stor drama kan jag tycka fr en sn sak som inte borde vara s farligt.

Har du gjort allt fr att lyssna p henne och frskt frst och inget ndras har fljande saker att ta stllning till:
1. Sg att hon fr skrpa sig eftersom att du inte str ut med drama som inte leder ngonstans
2. Inse att hon kanske inte gillar dig lika mycket som du tror. Hon r mest rdd fr att bli lmnad och beter sig som ett as fr att bekrfta sin hypotes och sjlv sabotera. lskar hon dig p riktigt hller hon band p sig diagnos eller ej
3.r det en sdan mor du vill ha till dina barn?
Citera
2020-08-17, 21:23
Medlem
Distingerads avatar
Genom att undvika dom. Inget bra kommer ur en relation med en svartsjuk/borderline/strd flicka.

Bttre att helt enkelt undvika.
Citera
2020-08-18, 22:30
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Jag tycker synd om tjejen. Jag frstr exakt hur hon knner. Jag hade ocks blivit ledsen om jag haft flickvn och hon gjort samma. Vem fan vill hra frn sin partner "Ah fan vilken snygg kille han dr r!", det sger vl sig liksom sjlv.
Bra att ngon hr r normalt funtad!!! Om man lskar ngon; sjlvklart knner man svartsjuka om man hr den personen uttrycka verdrivet positiva ordalag om motsatt kn. Inget konstigt med det!

Mnniskor har knslor, normalt sett. Och de som inte bryr sig om att partnern sger "kolla, fy fan vilken snygg" eller vrlstirrar p ngon snygg p stan; de har aldrig lskat. Punkt!
Det handlar ocks om respekt och framfr allt empati. Man klcker inte ur sig sna dumma grejer. Tyder p bara EN sak om man gr det: omognad!
Citera
2020-08-19, 06:41
Medlem
Jag r vldigt tolerant och hanterar det inte alls, utan accepterar det. Jag har trffat en dam dr det var p nivn: "Du knullar med min syrra! Erknn! Varfr knullar du med min syrra?" efter att ha trffat hennes syster en gng och hlsat artigt. Hon fick ven fr sig att jag lg med min egen kusin, hennes vnner, ja alla kvinnor. Dr blev det vldigt extremt, men allt mildare n det kan jag tolerera.

S brudar fr grna g igenom min Facebook, skhistorik, telefon och vara "lagom" galet svartsjuka, men nr det blir "Knullar du med min syster, vavavavaaaa?" s r det fr mycket.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in