• 1
  • 2
2020-07-19, 18:11
Bannlyst
jag fyller år nu i veckan och har bjudit min familj/närmsta släkt och vänner på en kryssning.

problemet är att mina vänner (även exets vänner) börjat tjata på mig om att bjuda med mitt ex på kryssningen, vilket känns olustigt för mig. de menar att han inte mår så bra just nu, att han fortfarande sörjer vårat uppbrott och att det skulle vara så synd om honom om hela "gänget" åkte iväg på en resa utan honom medan han sitter kvar ensam hemma.

jag vet inte vad jag ska göra. är inte ovän med mitt ex på något vis, vi gjorde slut i maj, men däremot så har vi inte haft någon kontakt sedan dess. och det var han som dumpade mig.

jag hade aldrig övervägt att bjuda med honom om det inte vore för tjatet från våra gemensamma vänner.

hur hade ni gjort i min sits? och om ni vore i hans sits - hur hade ni tolkat att bli medbjuden av erat ex? jag vill inte att det ska bli några missförstånd om jag nu bjuder med honom, jag har verkligen noll intresse av honom romantiskt.
Senast redigerad av hBroken 2020-07-19 kl. 18:53.
Citera
2020-07-19, 18:13
Medlem
respektera honom och bjud inte med, den ultimata förnedringen att bli bjuden.
Citera
2020-07-19, 18:19
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hBroken
jag fyller år nu i veckan och har bjudit min familj/närmsta släkt och vänner på en kryssning.

problemet är att mina vänner (även exets vänner) börjat tjata på mig om att bjuda med mitt ex på kryssningen, vilket känns lite olustigt för mig. de menar att han inte mår så bra just nu, att han fortfarande "sörjer" vårat uppbrott och att det skulle vara så synd om honom om hela "gänget" åkte iväg på en resa utan honom medan han sitter kvar ensam hemma.

jag vet inte vad jag ska göra. är inte ovän med mitt ex på något vis, vi gjorde slut i maj, men däremot så har vi inte haft någon kontakt sedan dess. och det var han som dumpade mig.

jag hade aldrig övervägt att bjuda med honom om det inte vore för våra gemensamma vänner.

hur hade ni gjort i min sits? och om ni vore i hans sits - hur hade ni tolkat att bli medbjuden av erat ex? jag vill inte att det ska bli några missförstånd om jag nu bjuder med honom, jag har verkligen noll intresse av honom romantiskt.
Han dumpade dig och har därmed gjort sitt val. Respektera det och ha ingen kontakt med honom, allra minst bjud med honom på en födelsedagskryssning.
Citera
2020-07-19, 18:23
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Säg till vännerna att du inte har något emot att han följer med (om du nu inte har det), men att det blir upp till dom att bjuda med honom.

Har ni inte pratat på så pass lång tid vore det konstigt om du hörde av dig, speciellt då det var han som dumpade. Personligen skulle jag inte velat ha med ett ex på kryssning.
Citera
2020-07-19, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jojje777
respektera honom och bjud inte med, den ultimata förnedringen att bli bjuden.
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Han dumpade dig och har därmed gjort sitt val. Respektera det och ha ingen kontakt med honom, allra minst bjud med honom på en födelsedagskryssning.
jag håller med. tycker det känns som en riktigt kass idé.

det blir jobbigt med vännernas gnäll, känns som att de försöker ge mig dåligt samvete, men jag får väl bara säga åt dem att de får hitta på något med honom utan mig när vi kommer tillbaka istället.
Citera
2020-07-19, 18:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

problemet är att mina vänner (även exets vänner) börjat tjata på mig om att bjuda med mitt ex på kryssningen, vilket känns lite olustigt för mig. de menar att han inte mår så bra just nu, att han fortfarande "sörjer" vårat uppbrott och att det skulle vara så synd om honom om hela "gänget" åkte iväg på en resa utan honom medan han sitter kvar ensam hemma.

jag hade aldrig övervägt att bjuda med honom om det inte vore för våra gemensamma vänner.

Nej, du ska definitivt inte bjuda med honom av många orsaker.
Citera
2020-07-19, 19:42
Avstängd
Nej. Om ni inte har en bra relation längre så är det inget du ska bekymra dig med att göra.
Citera
2020-07-19, 19:55
Medlem
xposures avatar
Absolut inte.
Citera
2020-07-19, 20:58
Medlem
Aldrig i livet. Men om du nu ändå ska göra det ska du se till att boka en romantisk svit åt er att dela på med varandra.
Citera
2020-07-19, 22:32
Medlem
exoticspices avatar
Han har gjort slut och du har noll intresse av honom känslomässigt. Finns därför ingen som helst anledning av bjuda med honom.

Om jag var i hans sits hade jag vänligt tackat nej.

Vill din familj och vänner att ni ska bli tillsammans igen.....?
Senast redigerad av exoticspice 2020-07-19 kl. 22:34.
Citera
2020-07-19, 22:37
Medlem
Zoologens avatar
Citat:

problemet är att mina vänner (även exets vänner) börjat tjata på mig om att bjuda med mitt ex på kryssningen, vilket känns olustigt för mig. de menar att han inte mår så bra just nu, att han fortfarande sörjer vårat uppbrott och att det skulle vara så synd om honom om hela "gänget" åkte iväg på en resa utan honom medan han sitter kvar ensam hemma.

jag hade aldrig övervägt att bjuda med honom om det inte vore för tjatet från våra gemensamma vänner.

Han sörjer ert uppbrott, men var den som dumpade? Ja, då tycker jag att han kan vara ledsen. Eller hade du gjort något för att han skulle dumpa?

I vilket fall som helst ska du bestämma vilka som följer med på kryssningen.
Citera
2020-07-20, 14:30
Medlem
Farbror Fazers avatar
Du får säga till vännerna att sluta vara så korkade och tjata om det. Hur fan tänker de? Be dem visa dig lite respekt..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in