2025-04-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Samla burkar o tjacka Isofol o gör 20 gånger pengarna på ett år så är du ärtigadte bagladyn
Hehe sluta
Citera
2025-04-19, 10:16
Medlem
Swingexpertens avatar
Hedgefonden 🐣 v16

Nytt ATH (+127% i år) 🤩

Det som bidrog mest till avkastningen den här veckan var energi och fastigheter. Den höga volatiliteten i samband med börskraschen har gynnat tradingdelen i portföljen. Fonden har redan överträffat förra årets resultat som blev +108%.

Årets bästa fond är ”Franklin Gold & Precious Metals” som stigit med +37,0%.

OMXS30GI är samtidigt ner med -3,44%.
Citera
2025-04-20, 16:54
Medlem
Swingexpertens avatar
Optimisten Christer Gardell sa innan kraschen ”sälj USA teknik och köp Stockholmsbörsen på botten”. Pessimisten Peter Malmqvist sa ”köp USA teknik och sälj Stockholmsbörsen om den rasar. Den kommer inte återhämta sig”.

Jag tog rygg på Gardell i aktieportföljen och ligger +10% i år. De som följde Malmqvist ligger -40%!
Citera
2025-04-21, 16:43
Moderator
Diagorass avatar
Rapportsäsongen drar igång på allvar nästa vecka. Det kommer bli spännande att se hur mycket som hittills märkts av av kaoset i USA. Förhoppningsvis har inte efterfrågan tvärnitat och slipper vi några större nedrevideringar i vinstprognoserna kanske en svag återhämtning kan komma till börsen.
Citera
Igår, 09:08
Medlem
Ringhals3s avatar
Mina Polyplank är upp 204% idag, där kom rycket jag väntade på, lite större än jag trodde men jag tar det!
Citera
Igår, 10:26
Medlem
Det går förvånansvärt bra, med tanke på The Orange Goblin och hans psykotiska gnomer till hantlangare.

Mina aktier är inte lättknäckta och Trump gör mindre skada på svenska börsen än jag trodde. Hans handelskrig är såklart tidsbegränsat och troligen stärker han indirekt banden mellan EU och Kina, samtidigt som oljepriset rasar = katastrof för Putin.

På fem års sikt ser det fint ut för mig.
Så idag har jag extremt tråkigt (jag kan inte shoppa och jag väntar passivt på återhämtning) men framtiden är ljus.

Jag har också utdelningar att se fram emot.
Citera
Igår, 19:16
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det går förvånansvärt bra, med tanke på The Orange Goblin och hans psykotiska gnomer till hantlangare.

Mina aktier är inte lättknäckta och Trump gör mindre skada på svenska börsen än jag trodde. Hans handelskrig är såklart tidsbegränsat och troligen stärker han indirekt banden mellan EU och Kina, samtidigt som oljepriset rasar = katastrof för Putin.

På fem års sikt ser det fint ut för mig.
Så idag har jag extremt tråkigt (jag kan inte shoppa och jag väntar passivt på återhämtning) men framtiden är ljus.

Jag har också utdelningar att se fram emot.
Samma här, framtiden ser ljus ut. Min sparhorisont är på åtminstone 10 år, vilket gör att jag känner mig trygg med min portfölj även om börsen går minus. Jag försöker dock spara lite extra varje månad i min globala indexfond.
Citera
Idag, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swingexperten
Optimisten Christer Gardell sa innan kraschen ”sälj USA teknik och köp Stockholmsbörsen på botten”. Pessimisten Peter Malmqvist sa ”köp USA teknik och sälj Stockholmsbörsen om den rasar. Den kommer inte återhämta sig”.

Jag tog rygg på Gardell i aktieportföljen och ligger +10% i år. De som följde Malmqvist ligger -40%!

Jag stannade kvar på Stockholmsbörsen, svettades igenom kraschen och jag är skiträdd för allt som är amerikanskt. Jag köper inget sådant.
Jag valde rätt väg och är glad idag.

Nu kraschar Tesla också. Haha.
Citera
Idag, 13:26
Medlem
TheGretaResets avatar
Jag fattar inget av vad som händer nu:

Tesla lämnar prutt-rapport och rusar i förhandeln nu +7%

Ännu konstigare mina Xpeng rusar 8% i förhandeln. Kinesiska bilföretag måste ju vara de stora vinnarna på Trump (obs ironi).

Även om powell öser in pengar på marknaden finns det ingen logik alls.

Jag går all in guld och silver nu. Det får bära eller brista. Valutakriget vi hade redan innan trump är inte över och nu har vi även handelskrig.

Jag tror detta är lugnet före stormen.
Citera
Idag, 15:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Jag fattar inget av vad som händer nu:

Tesla lämnar prutt-rapport och rusar i förhandeln nu +7%

Ännu konstigare mina Xpeng rusar 8% i förhandeln. Kinesiska bilföretag måste ju vara de stora vinnarna på Trump (obs ironi).

Även om powell öser in pengar på marknaden finns det ingen logik alls.

Jag går all in guld och silver nu. Det får bära eller brista. Valutakriget vi hade redan innan trump är inte över och nu har vi även handelskrig.

Jag tror detta är lugnet före stormen.
Det var nog Musks eftersnack som pushade Tesla. Han ska ägna en dag i veckan åt DOGE och resten av tiden åt Tesla och sina företag. Det verkar aktieägarna gilla. Och kineserna är väl glada åt att Dumtrumpen måste lägga sig platt i förlängningen.

Trumpen la sig platt snabbare än jag räknat med. Hade hoppats på en ny bottenkänning innan dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in