Flashback bygger pepparkakshus!
2020-07-22, 10:59
Medlem
Zloths avatar
Kan det här vara det som får svensken att ledsna totalt?

Löfven skänker våra pengar till sydeuropa medan Sverige går på knäna.

Dessutom:

- Ingen utlandsresa.

- Sämsta sommaren sedan 90-talet.

Eller har Svenssons en ännu högre smärttröskel?
Citera
2020-07-22, 11:00
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Brexitkampanjen var full av lögner, och nej-sidan vann inte med stor marginal. Efter ”segern” sprang kampanjledarna och gömde sig ...
Uppenbarligen så är UK beroende av utländsk arbetskraft - och då inte bara på ”lägre nivåer”.
Det är sant, Brexit är kantat av motgångar och UK är i kaos och Boris är inte en topp-politiker att leda ett land. Men just idag är verkligen fel dag att klaga på brexit. Jag önskar vi haft en Swexit igår, den hade varit riktigt lönsam. Varifrån beräknar du ta dina 40.000 kr som du ska betala till Italien och Spanien? Fast Sverige haft lika många corona-döda.
Citera
2020-07-22, 11:04
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Detta är bara början. Vänta bara tills den "andra vågen" kommer till hösten och nya "lockdowns" totaltraserar ekonomin världen över. Allt tack vara de sinnesjukt överdrivna åtgärderna som vidtagits under "coronaspektaklet". You ain't seen nothing yet! Mark my words.
Fortfarande någon som tror att vi kommer att få någon pension i överhuvud taget?

Jag har själv gett upp alla hopp om pensioner. Generation 80,90 & 00 kommer inte få någon vidare pension, om någon alls. Redan idag ser vi hur fattigpensionärerna ökar hela tiden, trots att lögnare från S står och säger att våra finanser är bra och starka, samtidigt som man delar ut smulor till pensionärerna och kallar det pensionshöjning. Krävs inget större geni för att se hur illa våra pensionärer behandlas och spottas på, hur de offras i pandemin för att de är en kostnadsbörda för staten. 50 års tjänstgöring i offentlig verksamhet betyder inte ett skit. Och offras gör de. Om det är så illa idag, om pensionerna är så låga att pensionärerna knappt klarar sig, samt att tillstånden på äldreboendena är så illa. Inte bara det att man saknar resurser, skydd med mera man sparar in minsta krona för att kunna gå runt. Personalen saknar oftast utbildning och pratar inte ens svenska. Ja hur kommer det se ut om 20-30 år? Jag skräms av tanken. Jag tror varje svensk får förlita sig på sina egna sparpengar och sin familj för pensionen kommer vi inte se ett skit av. Det är vad jag tror.
Citera
2020-07-22, 11:05
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Varför det? Det är inget land som betalar i förhållande till folkmängden.
Må så vara men det vore väl det mest rättvisa! Det betalas alltså efter BNP - enbart så? Så Italiens BNP är dubbelt så stor som Sveriges? Misstänker den är flerdubbelt högre och än större gap lär det bli med en till sån gökunge i boet...
Citera
2020-07-22, 11:05
Medlem
SR P1 Morgon idag...hittat någon obskyr expert från Lunds universitet som glatt utbringar "detta stöd är mikket mikket bra för sverige"...
Citera
2020-07-22, 11:10
Medlem
Citat:
Hmmm ... Thatcher lyckades 1984 förhandla till sig en rabatt för UK för att de var fattigare än EUs genomsnitt. Den rabatten betalar andra länder, och bl a Sverige har dock en rabatt på den extraavgiften.
Den fria rörligheten inom EU har hjälpt britterna att bygga upp landet, och nu tackar de för det genom Brexit.

https://www.europaportalen.se/2019/1...iges-eu-rabatt

Jag har inte den uppfattningen att vi har livnärt Storbritannien under det senaste 20-25 åren eller under Thatchers tid. Jag upplever inte heller att engelsmännen är lata som använder gamla seder som siesta som ursäkt för sin produktivitet

Jag upplever inte engelsmännen i överlag att de saknar kompetens då de har oxford och cambridge som marknadsför landet att studera där.

Jag ser inte problemet in ditt påstående. Jag ser däremot lata, bortskämda, oproduktiva spanjorer och portugiser bland annat som bara sitter i sina solstolar, äter en lång lunch med hela släkten och alla tremeningar och talar illa om att vi skandinaver inte har någon kultur eller att vi inte älskar våra föräldrar bara för att de bor på ett ålderdomshem

Dessa spanjorer bla vill inte ha oss turister där men de vill gärna ha dina och mina skattepengar för att försörja sig med sk medborgarlön

Spanien har haft flera chanser på sig att försörja sitt land. De har kanske bästa geografiska platsen för export till USA såväl hela Europa gentemot Helsingfors.

Hade Sverige legat i Spanien hade vi gjort om det till Kalifornien som har identisk klimat.

Jag avskyr Sydeuropa nu efter det här, har ingen tillit och det känns som att det enda de producerar är märkeskläder, chupa chups och olivolja. Inget vi behöver och inget som genererar stora intäkter på sikt gentemot Ericsson, Ikea, Lego, Ramirent och Spotify
Senast redigerad av Labanochapelsinen 2020-07-22 kl. 11:14. Anledning: Stavning
Citera
2020-07-22, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Kan det här vara det som får svensken att ledsna totalt?

Löfven skänker våra pengar till sydeuropa medan Sverige går på knäna.

Dessutom:

- Ingen utlandsresa.

- Sämsta sommaren sedan 90-talet.

Eller har Svenssons en ännu högre smärttröskel?

Du ska se till nästa val att Svensson glömt (Svensson lider av kronisk Alzheimer light)
Så står Svensson där som vanligt med tummen i baken...
Citera
2020-07-22, 11:30
Rabatten består av att vi slipper betala det nya högre EU-avgiften om jag fattat det rätt ? Det var iaf ngt liknande, vi ska betala mer och får samtidigt pengar tillbaka.
Tur att inte EU hotade med att förbjuda snuset, hur kunde de missa en sådan frispark ?
Att vi fick behålla snuset räknades som en enorm seger när Sverige gick med i EU, framförhandlat av Moderaten Dinkelspiel, som hyllades som en nationalhjälte för den fantastiska förhandlingssegern.
Senast redigerad av pe11e 2020-07-22 kl. 11:41. Anledning: Tillägg
Citera
2020-07-22, 11:51
Medlem
shaktas avatar
Jag gillar "Svenskt JA" .

Jag har då inte röstat för vi ska drälla pengar omkring oss. Man borde tycka att även ifall folk röstat in personer i riksdagen så ska folket ändå ha SISTA ordet. Som i Schweiz där man kan rösta bort förslag om man får över 50.000 namnunderskrifter så kan man starta en folkomröstning. Det är demokrati.
Citera
2020-07-22, 12:15
Medlem
Varför ska vi betala för att rädda Euron?
Det får väl euromedlemmarna stå för.
Citera
2020-07-22, 12:29
Medlem
Då måste det införas skatt på kapital eller ska vi få sämre välfärd?. Måste väl finnas andra sätt att vara solidarisk mot Sydeuropa än att
ge EU ännu mera makt
Citera
2020-07-22, 12:36
Medlem
Stackars svenska skattebetalare, vilka mjölkkor vi är och övriga i Europa ler och tar emot medans dom köper vodkan, sitter på cafe och ser fotboll eller bara tar sin siesta.

En hel del pengar vi i Sverige kunde ha använt till utveckling och forskning, skapat arbeten åt fattiga i förorter och småstäder, byggt på vår välfärd och så mycket annat. Allt det där vi gjorde förr och sedan exporterade som föredömme i världen.

Det här är ju bara början på eländet för det kommer mer som drabbar dessa slöa länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in