Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-07-30, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Det r bara att lmna.
Ja fr det r ju alltid lsningen p problem. Spring ifrn huset om det brinner istllet fr att frska slcka.

Koppla in beroendecentrum och frsk f honom att fatta att det han hller p med r skadligt fr bde honom och dig sjlv. lskar du honom s frsk hjlpa honom och om inte det funkar s ta en lng paus och se om han ndrar sina vanor och sedan lmna honom.
Citera
2020-07-30, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Hur gick det? Hll han sig till 4 l?

Yes! Och vaknade tidigt imorse.
Citera
2020-07-30, 13:39
Medlem
CompressorVanes avatar
Gr dig av med honom. Det dr slutar p kyrkogrden i frtid fr hans del.

Hll dig borta frn folk med negativa sidor som drog beroende eller som har psykisk ohlsa.

Jag hade en tjej ocks som gillade alkohol. Jag dumpade och gick vidare.
Citera
2020-07-30, 14:05
Medlem
Unisertits avatar
Ta honom p ett frsta och andra AA mte. Han r sjuk.
Citera
2020-07-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbc18001
Yes! Och vaknade tidigt imorse.

Ska han bara dricka 4 l ikvll med?
Citera
2020-07-30, 18:21
Medlem
speedygonsalezs avatar
Citat:
Min kille dricker ganska mycket, han har inget stopp. Han kommer frn en familj dr hans bda frldrar r alkoholister, han har knappt ngn kontakt med sina biologiska frldrar. Bott i fosterfamilj under hela sin uppvxt.
Nu till problemet. Nr han brjar dricka har han inget stopp, han dricker s pass mycket att han blir full varje gng och det r inte lite full, han blir elak verbalt, kan slnga ur sig allt mjligt, allt frn att han ska ligga med ngn annan till att han ska lmna mig osv osv, listan kan gras lng. Dagen efter r han s frstrd att han mste sova i typ 2 dagar fr att orka ta sig upp ur sngen.
Jag har gett honom ett ultimatum, ''ska han dricka sig s full varje gng han dricker och inte kan hlla en enkel grns s som att dricka en, tv tre l, utan att han mste dricka s mycket att han mste bli full, s kommer jag dumpa honom, kommer flytta ifrn honom och att jag och han inte lngre finns tillsammans.''
Tycker ni att det r fel att jag satt detta ultimatum, detta r fr hans eget bsta och fr vrt frhllande?

MVH trtt tjej som r trtt p alkohol.

Rkna i tid och avgr, matematiskt och mest troligt, efter eget val och hjrta, eller, efter genetisk och miljtidsformande bsta.

.. Sedan brjan? , hur lnge har ni otuktat ihop? .. Senaste mnaderna?

, Kommunikation, tala med varandra.

Frklara lget, sg; sup dig dyngrak och drabba med grabbarna, hrja af dig. "Lek av dig"

Antar ni r i vre tonren?
Citera
2020-07-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedygonsalez
Rkna i tid och avgr, matematiskt och mest troligt, efter eget val och hjrta, eller, efter genetisk och miljtidsformande bsta.

.. Sedan brjan? , hur lnge har ni otuktat ihop? .. Senaste mnaderna?

, Kommunikation, tala med varandra.

Frklara lget, sg; sup dig dyngrak och drabba med grabbarna, hrja af dig. "Lek av dig"

Antar ni r i vre tonren?

Nej, vi r 25+
Citera
2020-07-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Ska han bara dricka 4 l ikvll med?

Nej faktiskt inte. Film kvll ikvll
Citera
2020-07-30, 19:09
Medlem
Citat:
Min kille dricker ganska mycket, han har inget stopp. Han kommer frn en familj dr hans bda frldrar r alkoholister, han har knappt ngn kontakt med sina biologiska frldrar. Bott i fosterfamilj under hela sin uppvxt.
Nu till problemet. Nr han brjar dricka har han inget stopp, han dricker s pass mycket att han blir full varje gng och det r inte lite full, han blir elak verbalt, kan slnga ur sig allt mjligt, allt frn att han ska ligga med ngn annan till att han ska lmna mig osv osv, listan kan gras lng. Dagen efter r han s frstrd att han mste sova i typ 2 dagar fr att orka ta sig upp ur sngen.
Jag har gett honom ett ultimatum, ''ska han dricka sig s full varje gng han dricker och inte kan hlla en enkel grns s som att dricka en, tv tre l, utan att han mste dricka s mycket att han mste bli full, s kommer jag dumpa honom, kommer flytta ifrn honom och att jag och han inte lngre finns tillsammans.''
Tycker ni att det r fel att jag satt detta ultimatum, detta r fr hans eget bsta och fr vrt frhllande?

MVH trtt tjej som r trtt p alkohol.

Dumpa.

Det mste komma ifrn honom sjlv.

Men fosterunge och frldrar alkisar = krt.

Dumpa och gr det nu.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in