Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-29, 18:24
  #1
Medlem
Fagerlinas avatar
Hej.

Jag har orimligt mycket kläder/väskor som jag nog aldrig kommer använda. Visst hade jag kunnat sälja det/ge till en kompis eller så. Men jag känner inte att jag orkar med det. Finns det någon tjänst eller liknande för att få bort det fort men ändå få någon valuta för det? Går i tankar att flytta hemifrån så skulle det kunna gå att byta mot ex möbler/saker ha hemma, men allra helst cash. Vet ni något?
Citera
2020-07-29, 18:51
  #2
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagerlina
Hej.

Jag har orimligt mycket kläder/väskor som jag nog aldrig kommer använda. Visst hade jag kunnat sälja det/ge till en kompis eller så. Men jag känner inte att jag orkar med det. Finns det någon tjänst eller liknande för att få bort det fort men ändå få någon valuta för det? Går i tankar att flytta hemifrån så skulle det kunna gå att byta mot ex möbler/saker ha hemma, men allra helst cash. Vet ni något?

Om du har Facebook så varför inte bjuda ut dina saker till närmaste bekantskapskrets. Med foto och beskrivning förstås.
Citera
2020-07-29, 18:51
  #3
Medlem
note-its avatar
Det där är sånt man skänker bort till Myrorna. Jag tror inte du kan byta eller sälja grejerna utan en massa trams med folk på Blocket.
Packa ner skiten och skänk det till Myrorna så tjänar du tid om inte annat.
Citera
2020-07-29, 19:22
  #4
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Det där är sånt man skänker bort till Myrorna. Jag tror inte du kan byta eller sälja grejerna utan en massa trams med folk på Blocket.
Packa ner skiten och skänk det till Myrorna så tjänar du tid om inte annat.

Varför skänka bort det? Det finns system för att sälja på kommission. Det finns Sellpy (något lustiga figurer men kläder brukar funka) eller butiker som 2use. Butiker finns på fler platser och heter något annat. Man får leta.

Så länge det inte är billigt skit, helt och rent så funkar de.
Citera
2020-08-01, 21:00
  #5
Moderator
rotadents avatar
Bostad, hem och trädgård --> Kläder och skor: allmänt
/Moderator
Citera
2020-08-01, 21:10
  #6
Medlem
fuzzpedals avatar
Om du är kvinna och paltorna/prylarna är i okej skick från någorlunda namnkunniga märken kan du testa Arkivet, de säljer på kommission. Bor du inte i Stockholm kanske det finns någon lokal lirare som kör på samma koncept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in