Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-07-30, 14:51
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Nog det mest skränande att ett land som USA inte har nästan något alternativ.
Alternativen står bland de som redan har ena foten i graven.

Undrar om de begriper att de är ett skämt i större delen av världen?

Ha ha ja det är fullkomligt bisarrt. Hur kan dessa två vara de som har tagit sig fram till denna position. Rent kognitivt har de bägge varit i bättre form. Nu är det ju mellan två stycken som är så gamla att de inte alls borde syssla med detta.
Citera
2020-07-30, 14:53
  #14
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ha ha ja det är fullkomligt bisarrt. Hur kan dessa två vara de som har tagit sig fram till denna position. Rent kognitivt har de bägge varit i bättre form. Nu är det ju mellan två stycken som är så gamla att de inte alls borde syssla med detta.

Nog fan inte långt kvar till de får installera galonmöbler i WH.
Citera
2020-07-30, 14:59
  #15
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ha ha ja det är fullkomligt bisarrt. Hur kan dessa två vara de som har tagit sig fram till denna position. Rent kognitivt har de bägge varit i bättre form. Nu är det ju mellan två stycken som är så gamla att de inte alls borde syssla med detta.
Påminner om Sverige valet 2010. Reinfeldt mot Sahlin. Det blev droppen för mig och sedan dess känner jag mig helt trygg som ickedemokrat.
Citera
2020-07-31, 02:45
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag har sett Biden tala en längre tid och där allt hamnar i kontext. Han saknar inte omdöme som Trump gör när han skryter om demenstest och säger riktigt bisarra saker. Biden kan i dessa förberedda tal hålla sig väl på banan.

Men hur Biden kommer att reagera under den stress som uppstår närmare valet är ännu oprövat. Det är helt onödigt att demokraterna har en kandidat vars kognitiva förmågor är så osäkra.

Debatten mot Bernie i primärvalet är det närmaste vi har. Han imponerade inte men klappade inte heller ihop totalt. Jag tyckte Bernie vann men inte fasen hjälpte det honom särskilt mycket. Hade Biden varit som han var för 10 år sedan hade jag inte varit det minsta orolig för honom mot Trump. Kolla lite klipp vs Sarah Palin eller Paul Ryan. Biden som han var då hade vetat precis hur han skulle provocera Trump och hade fått honom att se mycket dålig ut.

Problemet för dems är att Biden var deras "bästa" kandidat. Med "bästa" menar jag att han är ett känt namn som inte är lika hatad som Clinton var. Hans koppling till Obama ger honom fortfarande starkt stöd bland demokratiska väljare. Du såg detta när hela det demokratiska etablissemanget slöt upp bakom honom efter han vann i South Carolina och Buttigieg och Klobuchar klev av banan inom loppet av 48 timmar.

Hans politik är ju snarlik vad många andra av de centerdemokrater som ställde upp i primärvalet också hade drivit men valet handlar mer om name recognition än policies, tyvärr. Hoppas verkligen att detta är det sista valet där en 40-talist blir vald till presidentposten.

Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Och om han tappar det helt så kanske någon annan måste utses. Förmodligen då den VP som han valt.

Debatterna mellan Biden och Trump kan bli något i hästväg. Trumps problem är ju att han inte kan hålla käften. Han ska prata över andra hela tiden och då kan Biden slippa prata alltför mycket och då märks inte eventuella problem i hans tankeapparat.

Jag tror att det blir mycket buller och bång men i slutändan kommer inte debatterna påverka opinionen särskilt mycket. Oftast gör dem inte det. Det spännande med Trump taktik att hamra på att Biden är dement medan han själv är mentalt kompetent är att nivån Biden måste hålla är riktigt låg. Det kommer finnas ett par highlights för Trumps kampanj att göra ads av eller för fox att visa på repeat.

Men problemet för Trump är att det räcker inte att visa att Biden inte är kompetent. Han måste övertyga tillräckligt med väljare att han själv är det.
__________________
Senast redigerad av Unggoy 2020-07-31 kl. 02:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in