2020-07-31, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Teorin är rimlig. Men jag tror personligen inte att så är fallet. Antagligen så trycks W på från GM's dotter A att gå in och försvara mannen. W är yngre än A och ser henne antagligen som en storasyster.

Må säga att jag är djupt imponerad av landsbygden och hur dom allihopa står upp för att inte blottlägga gärningsmannen och lämna honom till gamarna. De står upp så till den grad att kommentarer från utomstående har tystat av helt och hållet.

Bara nyfiken på hur teorin om pedofil kan vara mer rimlig än tex. en teori om att hon stått med bössan och tänkt ta sitt liv. På vilket sätt känner du att det är mer rimligt att han begått övergrepp på hennes dotter ? Vad styrker det?
Citera
2020-07-31, 15:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Jag har inte sett någon stå upp för honom mer än möjligen de anhöriga/bådas döttrar. I övrigt har jag bara sett folk som skrivit att man inte ska skriva massa saker På hans profil av respekt för de anhöriga.

Att W skulle bli påverkad av A skulle absolut kunna vara tänkbart likväl som något annat. Eller så är det helt enkelt så att de som var där vet mer än vi vet ännu.

Hela byn är ju inne och kommenterar vad jag kan se. Det är människor från hela Ljusdal och Färila som sitter och skriver på profilbilden. Bymentalitet i allra högsta grad.
Citera
2020-07-31, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumumull
Incest mellan w och mgm.. Mamman kommer på det och han skjuter henne. w försvarar honom. Så kanske?
Det var nog den sjukaste kommentar jag någonsin har läst på Flashback.
Citera
2020-07-31, 15:51
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Du kan på fullaste allvar inte mena att du utgår från det juridiska språket med ett pronomen.

Det är rätt rimligt då avrättning just är en juridisk term.
Citera
2020-07-31, 15:57
Medlem
Citat:
Hela byn är ju inne och kommenterar vad jag kan se. Det är människor från hela Ljusdal och Färila som sitter och skriver på profilbilden. Bymentalitet i allra högsta grad.
Aha, jag har inte kollat var de som skriver kommer ifrån. Mer än den där David som verkar vara ett tappat troll.
Märkligt ändå om fler står upp för honom än henne, varför ? Ingen av dem är från de orter du nämner, båda Inflyttade från samma ort - utanför kommunen. Så varför är fler ”på hans sida” (om nu dina ord ang. Att de står upp för honom stämmer)
Citera
2020-07-31, 16:00
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...d-som-har-hant

” Polisens första förhör med den misstänkte mannen om vad som hände i onsdagskväll i den lilla byn söder om Färila kommer att hållas på fredagseftermiddagen.”
Citera
2020-07-31, 16:01
Avstängd
Citat:
Bara nyfiken på hur teorin om pedofil kan vara mer rimlig än tex. en teori om att hon stått med bössan och tänkt ta sitt liv. På vilket sätt känner du att det är mer rimligt att han begått övergrepp på hennes dotter ? Vad styrker det?

Att hon försvarar GM stärker den teorin. Varför skulle hon stå med geväret i handen och försöka att trycka av? Hon ska då ha laddat geväret, satt i slutstucke med patroner och lyckats att avsäkra vapnet? Hur är det rimligt?
Citera
2020-07-31, 16:07
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Att hon försvarar GM stärker den teorin. Varför skulle hon stå med geväret i handen och försöka att trycka av? Hon ska då ha laddat geväret, satt i slutstucke med patroner och lyckats att avsäkra vapnet? Hur är det rimligt?

Varför skulle slutstycket inte vara monterat?
Lagen kräver vapenskåp och då får man förvara vapnet komplett.
Citera
2020-07-31, 16:08
Medlem
Citat:

Alternativt bli ”påkommen” precis då hon laddat och tänkt använda vapnet. Finns många som tar sitt liv genom att skjuta sig, dock inte så vanligt att kvinnor gör det men även det sker. Varför skulle det inte kunna vara rimligt?

Alternativt tagit fram det för att skada honom Och/ELLER försvara sig mot honom.

Jag säger inte att detta ÄR vad som hänt
Men en teori likväl som andra

... och rimligare än att hon hittat honom i säng med sin dotter varpå HAN hämtat vapnet- gått igenom alla steg och skjutit HENNE.
Citera
2020-07-31, 16:17
Avstängd
Citat:
Alternativt bli ”påkommen” precis då hon laddat och tänkt använda vapnet. Finns många som tar sitt liv genom att skjuta sig, dock inte så vanligt att kvinnor gör det men även det sker. Varför skulle det inte kunna vara rimligt?

Alternativt tagit fram det för att skada honom Och/ELLER försvara sig mot honom.

Jag säger inte att detta ÄR vad som hänt
Men en teori likväl som andra

... och rimligare än att hon hittat honom i säng med sin dotter varpå HAN hämtat vapnet- gått igenom alla steg och skjutit HENNE.

Visst finns det folk som skjuter skallen av sig. Men de flesta som gör det har hanterat vapen sedan innan, mig veterligen så hade inte BO någon större vana med vapen och det krävs en hel del kunskap för att både ladda och osäkra en studsare.
Citera
2020-07-31, 16:28
Medlem
Citat:
Visst finns det folk som skjuter skallen av sig. Men de flesta som gör det har hanterat vapen sedan innan, mig veterligen så hade inte BO någon större vana med vapen och det krävs en hel del kunskap för att både ladda och osäkra en studsare.
Vet du att det är studsare som är aktuellt vapen i händelsen ?
Senast redigerad av bullmamman84 2020-07-31 kl. 16:30.
Citera
2020-07-31, 16:38
Avstängd
Citat:
Vet du att det är studsare som är aktuellt vapen i händelsen ?

Han har inga fågelhundar på bilderna så det är väl klart att det är en studsare som har använts. Den enda synliga bilden med gevär visar en modell med förkortad pipa. Mycket vanligt att det används av hundförare på jakt eftersom man går en hel dag bland skog och snår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in