Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-08-01, 23:42
  #37
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Frågan är ju mer hur länge ts tänkt bo i bilen . Men under en vecka är en kombi fullt tillräckligt
Ja, en kombi funkar -dock inte i flera månader. Har sovit i en kombi sittandes i förarsätet med sätet tillbakalutat till max. Har sovit i en kombi med baksätet nere(Volvo 855 och 945), dock går det ej att ligga raklång där(186cm lång).

TS skrev ju nått om "worst case scenario" med en förlängd kris och vräkning. Så jag tror att det handlar om en längre period.

Jag hade satsat på en skåpbil med riktig intedning. Dock tar det tid att bygga en sån.

Gärna så diskret som möjligt så att det inte syns att jag sover där i. Är det en f.d. DHL-skåpbil med dekalerna på så kan jag sova över nära en DHL-station utan att nån misstänker att jag sover där i.

Hitta på en egen logga och be en reklamfirma printa ut en åt dig. "Kalles kött och godis AB", kommer smälta in överallt om loggan ser normal ut och du har lagt till ett fungerande eller icke fungerande telefonnummer efter firmanamnet.
Citera
2020-08-02, 02:44
  #38
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Ja, en kombi funkar -dock inte i flera månader. Har sovit i en kombi sittandes i förarsätet med sätet tillbakalutat till max. Har sovit i en kombi med baksätet nere(Volvo 855 och 945), dock går det ej att ligga raklång där(186cm lång).

TS skrev ju nått om "worst case scenario" med en förlängd kris och vräkning. Så jag tror att det handlar om en längre period.

Jag hade satsat på en skåpbil med riktig intedning. Dock tar det tid att bygga en sån.

Gärna så diskret som möjligt så att det inte syns att jag sover där i. Är det en f.d. DHL-skåpbil med dekalerna på så kan jag sova över nära en DHL-station utan att nån misstänker att jag sover där i.

Hitta på en egen logga och be en reklamfirma printa ut en åt dig. "Kalles kött och godis AB", kommer smälta in överallt om loggan ser normal ut och du har lagt till ett fungerande eller icke fungerande telefonnummer efter firmanamnet.

Precis . Ja har dragit iväg på festival med både kombi , suv o sovit i bilen dock onykter men oavsett de går under en kort period

När de gäller stealth camper så är de inte populärt i Sverige alls och man vill ju gärna kunna ha några väskor , div prylar med sig samt plats för smutstvätt och helst ventilation på taket går ju o lösa med vindavisare fram i värsta fall.

Allt går ju bara man vill men att smälta in är a och o . Större parkeringar är ju att föredra vid bostadsområden och byta plats relativt ofta och då märker ingen att man bor i bilen 👍 en kombi är smidigare samt osynligt men skåpbil är mycket mer praktiskt i längden

Ett bra grundtips . Åka runt o kolla va de står för typ av bilar i närområdet så väljer man så nytt de bara går inom budgeten för en gammal v70 / passat / BMW e39 mfl under 10000 kr brukar se ut därefter 😁 risiga bilar väcker mer uppmärksamhet än man tror
__________________
Senast redigerad av TattooedFucker 2020-08-02 kl. 02:49.
Citera
2020-08-02, 03:53
  #39
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Gamla Saabar gjordes det ju frisk reklam om förr hur det gick att sova i dem.
Säten gick att fälla helt flata.
95or? Har sovit i en 900 och kan garantera att de inte är särskilt praktiska att sova i.

Ford transit är billiga och går att skala av väldigt enkelt inuti.
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Ja, en kombi funkar -dock inte i flera månader. Har sovit i en kombi sittandes i förarsätet med sätet tillbakalutat till max. Har sovit i en kombi med baksätet nere(Volvo 855 och 945), dock går det ej att ligga raklång där(186cm lång).

Jag hade satsat på en skåpbil med riktig intedning. Dock tar det tid att bygga en sån.
Registreringsbevis på lb-volvo kombis är dock 205 i lastlängd, så du kanske inte riktigt trodde på det tillräckligt?
__________________
Senast redigerad av psykoshippien 2020-08-02 kl. 03:55.
Citera
2020-08-02, 10:41
  #40
Medlem
tokens avatar
Tesla Model X. Rymlig.

Andra fördelar med elbil är också att du kan köra klimatanläggningen och därmed hålla en bra temperatur.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in