• 5
  • 6
2020-08-03, 17:27
Medlem
shaktas avatar
Sverige är väl något man kommer läsa i historieböckerna om, likt när man tittar på gamla bilder från IRAN innan revolutionen.

Hemskt att folk inte har någon verklighetsuppfattning. Att länder förändras visst, men varför väljer man det sämsta alternativet och förvandlar landet till ett islamistiskt u-land, det är mig en gåta.
Ser inte folk våld, sprängningar, skjutningar och våldtäkter som någon varningssignal att något är fel.

Men det är klart, det kanske är häftigt att bli en minoritet och tvingad till en annan kultur med alternativet att annars bli utrotad.
Citera
2020-08-03, 19:01
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Alla som intervjuas är helt normala och är i balans. Det är inget konstigt. De flesta svenskar är så och det är bra. Vår tolerans har lyft vårt folk. Vi är humana och har hög levnadsstandard. Vi är så trygga man kan bli. Problem finns i alla länder och alla länder kommer att ha vissa problem i framtiden.

Jag blir glad när jag ser videon. Man måste inte vara inskränkta. Vi klarar oss bra med våra attityder. Vi fortsätter att bygga landet. Vi är bäst.

Så du är självmordbenägen och tycker att det är bra att svenskar blir minoritet i Sverige?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2020-08-03 kl. 19:35.
Citera
2020-08-03, 19:20
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Som lamm som glatt blir ledda till slakten.

Dårhus!

Instämmer där, det är helt absurt. Detta är vänsterblivenheten i ett nötskal.

Vad är svenskt? Undrar en kvinna i videon. Som om att Sverige aldrig har existerat.
Citera
2020-08-03, 20:50
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunaRuter
Muslimer ska vara mycket ovälkomna till Sverige.

Jo, men hur ska vi lära oss att känna igen dom ? För oss svenskar ser ju alla mörkhåriga likadana ut. Kjell Berqvist (skådespelaren) blev ju länge tagen för turk, tills folk lärde sig att han var svensk.
Citera
2020-08-04, 16:27
Medlem
JumpingJacks avatar
Två trådar om samma ämne sammanfogade. Rubriken förtydligad.

/Mod
Citera
2020-08-04, 19:14
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är en mycket märklig idé att låta en person som inte är svensk filma svenskar som får svara på, hur de ser på Sveriges förvandling.

Vad ska de svara? Alla vet ju, att det är förenat med repressalier att vara kritisk.

Skulle gemene ryss ha yppat ngn kritik under Sovjettiden, om h*n hade filmats, när h*n tillfrågades om sin syn på kommunismen?

Jovisst påverkas säkert svaren av att det är en invandrare som intervjuar men i grunden är det nog ändå ett tecken på den stigmatisering som finns kring att gå utanför den politiskt korrekta åsiktskorridoren.
Den där mannen som bara låser för att försäkringen ska gälla - inter för att stänga något ute är för mig väldigt svår att tro på. Det känns obekvämt och pinsamt att se detta. Men å andra sidan skulle jag själv inte vilja medverka i något dylikt utan hade tackat nej och gått därifrån o det är ju rätt fegt det också men det är inte värt att spoilera jobb/karriär för att få tala om att man tycker det är en ledsam och tragiskt utveckling.
Citera
2020-08-04, 20:46
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Jovisst påverkas säkert svaren av att det är en invandrare som intervjuar men i grunden är det nog ändå ett tecken på den stigmatisering som finns kring att gå utanför den politiskt korrekta åsiktskorridoren.
Den där mannen som bara låser för att försäkringen ska gälla - inter för att stänga något ute är för mig väldigt svår att tro på. Det känns obekvämt och pinsamt att se detta. Men å andra sidan skulle jag själv inte vilja medverka i något dylikt utan hade tackat nej och gått därifrån o det är ju rätt fegt det också men det är inte värt att spoilera jobb/karriär för att få tala om att man tycker det är en ledsam och tragiskt utveckling.

Svaren skulle nog ha blivit desamma oavsett vem som intervjuade. Men, det är extra absurt att låta ngn, som verkar vara invandrad, intervjua.
Citera
2020-08-04, 20:56
Medlem
magpests avatar
Jag tror inte att dessa debila människor riktigt förstår vad detta innebär i praktiken. Om man istället frågat om det var okej att bli systematiskt mördade i sitt eget land av en mörkhyad majoritetsbefolkning. Hade svaren troligen blivit lite annorlunda.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in