Citat:
Folk med god ekonomi tenderar helt klart till att storhandla på lågpriskedja när det kommer till mat, som förövrigt oftare ligger en bit från ens ens bostad, man tar bilen för att storhandla ordentligt för att spara pengar och tid.Hej fördomar!
Jag var tvungen att trilla in på Willys en sväng häromdagen när jag var på väg hem. Det jag för första gången blev uppmärksammad på var att majoriteten av kunderna bestod av en väldigt homogen massa. Var det bara en fördom eller ligger det något i det?
Är det så att en viss typ av person bara handlar på en viss affär? I så fall, vem är det som handlar på Coop och inte Lidl? Vem handlar på City Gross och vem handlar på Maxi? Och i ännu större perspektiv, vem köper klädet på HM, Lindex, Dressman eller MQ?
Har ni några teorier eller fördomar?
Jag var tvungen att trilla in på Willys en sväng häromdagen när jag var på väg hem. Det jag för första gången blev uppmärksammad på var att majoriteten av kunderna bestod av en väldigt homogen massa. Var det bara en fördom eller ligger det något i det?
Är det så att en viss typ av person bara handlar på en viss affär? I så fall, vem är det som handlar på Coop och inte Lidl? Vem handlar på City Gross och vem handlar på Maxi? Och i ännu större perspektiv, vem köper klädet på HM, Lindex, Dressman eller MQ?
Har ni några teorier eller fördomar?
Snackar nu förstås mat.
Folk med sämre ekonomi tenderar helt klart att småhandla mera som i små butiker, frukost på bensinstationen osv.
Energidricka och godis inköp under lunchen på arbetet som exempelvis😉
Även om man så tjänar bra med pengar men är ekonomiskt sinnad så vill man ju fortfarande göra bra "klipp".
Även om det egentligen inte har någon direkt betydelse för ens ekonomi när det kommer till matinköp som exempel så speglar ju ofta de små köpen även hur man sköter ens ekonomi när det gäller större pengar.
Vågar nog påstå att man kan se om det är en person som handlar upp lönen varje månad eller lägger undan och investerar beroende på deras köp beteende i matbutiker.
Självklart inget exakt utan tendenser.