Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-15, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Det var som fan! Det stämmer att dessa är katoliker. Jag börjar förstå varför han tar upp giftemål och barn!

Och han var mindre liksom gullig när jag påpekade att jag var gift innan. Han påpekade dont mention it ever when we meet. Ska man radera historia?

Så frågade han varför det tog slut. Jag skrev att min exmake var otrogen när jag låg på sjukhus. Då skrev omg thats sick! Now I changed my mind. Its his fault and not yours
Mmmm.... Det kan vara bra att hålla lite koll på traditioner hos de man tänker sig umgås med... Om inte annat så kanske man slipper hamna så fantastiskt fel från början, man kan förbereda sig lite bättre...

Men nu tror jag att det finns både protestanter och katoliker i dessa länder, liksom i Nederländerna, men katolikerna är i majoritet... Förmodligen syns det i befolkningens värderingar.

Jag tror, utan att veta, att det kan vara enklare för en katolsk kvinna att bli tillsammans med en Svensk man än en Svensk kvinna att bli tillsammans med en katolsk man, när det gäller att få ihop ett liv tillsammans.
Citera
2020-08-15, 15:14
Medlem
Ännu en nit, vissa lär sig aldrig. Ta hjälp av de proffsiga tjejerna som aldrig ens skulle tänka tanken på att chatta med en mupp från östra riket, och dessutom snacka ringar som värsta orutinerade fjortisar.😁
Citera
2020-08-15, 16:35
Medlem
Citat:
Vi träffades på Tinder och jag frågade varför han letade kvinnor i Sverige. Kanske var det dumt att fråga men jag är väldigt rak på sak.

Då skriver han att we just matched.. Ok?

Sen tog han min instagram och när jag lägger upp händelser tittar han på varenda en och skriver omg/omg you are hot.. och skickar bilder på sig själv

Alla hans vänner har varit inne och tittat på min profil

Hur fan ska jag tolka den här mannen

Han är en amatör. Antagligen är han inte van med en sån snyggings uppmärksamhet att han faller i betacuck fällan och börjar kalla dig prinsessa och skicka massa bilder på sig själv, för att han tror att det är vad du gillar. Tar väl lite emot att erkänna detta.....men i mina unga år kunde jag också hålla på typ så. Jag skrev aaaaaaaaalldeles för mycket till tjejer online för tidigt, så det torkade igen snabbare än sahara öknen i fittan. Jag framstod som så sjukt needy. Vilket jag ju var? Här har vi ju igen ett klockrent exempel på status. Antagligen har han lyckats framställa sig attraktiv i sina bilder, men ju mer du pratar med honom ju mer inser du att bilderna bara var slumpen, och han har ingen som helst aning om hur man ska bete sig. Antagligen har han ingen aning om hur han framställer sig själv i sina bilder. Det är bara ren och skär tur. Så han lever inte alls upp till de bilderna som målats upp i ditt huvud om den perfekte gentlemannen! Bara mina korvören DixieD.

Bättre lycka nästa gång Käre Dixied!
Citera
2020-08-15, 17:30
Medlem
Citat:
Det var som fan!!
Tack för informationen.. Läser nu och det är ju värsta nazist landet när det gäller barn och kvinnor. Kvinnor får inte ens arbeta sista 6 veckorna. Vad är det för trams!!!

18 veckor för mamman 100 % och ingen pappaledighet!! Vad är det för trams!! Han sitter och snackar goja om att det är bästa landet...
Vad är det för nazist land han vill få mig att flytta till. Jag svimmar snart

Jävla skallerorm av honom! Han försöker fästa mig till hemmaliv. Inte undra att han visa mig sin gård och hus. Jag ska väl föda massa grisar nedan han är och arbetar. Det här ska han få för!!! Vad sur jag blir

Som jag skrev innan gå på individen inte det generella. Kanske är han helt för att man delar på föräldraskapet. Men jo Sverige sticker ut, i många länder uppfattas det som helt "naturligt" och inget att ifrågasätta att kvinnan är hemmafru.

Att han reagerade som han gjorde på att du varit gift är ju dock en rejäl varningssignal. Varför förutsatte han att det var "ditt fel" att det tog slut? Det är ju väldigt konstigt.

Österrike är i allmänhet mer konservativt och mer religiöst än Sverige. Så kan vara bra att checka av om ni har samma värderingar.
Citera
2020-08-15, 17:37
Bannlyst
De tänker enkelt. Bara du säger något som låter logiskt och rimligt så tror de på det.
Citera
2020-08-15, 23:12
Avstängd
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Som jag skrev innan gå på individen inte det generella. Kanske är han helt för att man delar på föräldraskapet. Men jo Sverige sticker ut, i många länder uppfattas det som helt "naturligt" och inget att ifrågasätta att kvinnan är hemmafru.

Att han reagerade som han gjorde på att du varit gift är ju dock en rejäl varningssignal. Varför förutsatte han att det var "ditt fel" att det tog slut? Det är ju väldigt konstigt.

Österrike är i allmänhet mer konservativt och mer religiöst än Sverige. Så kan vara bra att checka av om ni har samma värderingar.

Nej, jag tänkte inte på det då jag trodde att Österrike hade samma standard som Sverige. Tills du hintade om annat och jag gick in och läste. Fick hjärtstopp. Han hintade med att han är bankman och tjänar en hel del vilket gör att man i Österrike som kvinna inte behöver jobba förutom att ha ströjobb. Tänkte han kanske menar studenter eller något vad vet jag.

Så började han fråga om jag tycker om mitt jobb. Jag tänkte vad fint att han tänker på mitt jobb..

Jag undrade samma sak som dig varför han reagerade så starkt. Han skrev 10 years. So many years och så blev han typ tyst/eller väldigt få med ord. Tänkte han kanske äter/eller går på toa så släppte han bomben. Dont mention you were married before and divorced. Jag sa men vad är problemet? Han skrev what the hell happened...

Jag tänkte oki..... Jag skrev jag blev inlagd och han vänstrade. Då skrev thats very sick. Very sick..
Thats not ok at all. Jag skrev det är ok. Jag dör inte liksom.

Men jag testar gränserna lite med honom. Skickar linne med urringning och då är det tyst men när det en fin och elegant klänning så skriver han very nice
Citera
2020-08-15, 23:15
Avstängd
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmbamse
Mmmm.... Det kan vara bra att hålla lite koll på traditioner hos de man tänker sig umgås med... Om inte annat så kanske man slipper hamna så fantastiskt fel från början, man kan förbereda sig lite bättre...

Men nu tror jag att det finns både protestanter och katoliker i dessa länder, liksom i Nederländerna, men katolikerna är i majoritet... Förmodligen syns det i befolkningens värderingar.

Jag tror, utan att veta, att det kan vara enklare för en katolsk kvinna att bli tillsammans med en Svensk man än en Svensk kvinna att bli tillsammans med en katolsk man, när det gäller att få ihop ett liv tillsammans.

Ja, jag kan ingenting om Österrike men det verkar väldigt traditionellt och konservativa män.
Vågar inte fråga vad han är. Han ger inte utrymmet för sånt. Han är verkligen som terminator i 2an.

Vettefan ..man blir riktigt rädd när österrikare och tyskar snackar. Trevliga men hårda
Citera
2020-08-15, 23:17
Medlem
Citat:
Nej, jag tänkte inte på det då jag trodde att Österrike hade samma standard som Sverige. Tills du hintade om annat och jag gick in och läste. Fick hjärtstopp. Han hintade med att han är bankman och tjänar en hel del vilket gör att man i Österrike som kvinna inte behöver jobba förutom att ha ströjobb. Tänkte han kanske menar studenter eller något vad vet jag.

Så började han fråga om jag tycker om mitt jobb. Jag tänkte vad fint att han tänker på mitt jobb..

Jag undrade samma sak som dig varför han reagerade så starkt. Han skrev 10 years. So many years och så blev han typ tyst/eller väldigt få med ord. Tänkte han kanske äter/eller går på toa så släppte han bomben. Dont mention you were married before and divorced. Jag sa men vad är problemet? Han skrev what the hell happened...

Jag tänkte oki..... Jag skrev jag blev inlagd och han vänstrade. Då skrev thats very sick. Very sick..
Thats not ok at all. Jag skrev det är ok. Jag dör inte liksom.

Men jag testar gränserna lite med honom. Skickar linne med urringning och då är det tyst men när det en fin och elegant klänning så skriver han very nice

Haha, han håller redan på att dressera dig till lyxhustru och hemmafru med hjälp av positiv förstärkning!
Citera
2020-08-15, 23:19
Avstängd
DixieDs avatar
Citat:

Nu skrev han typ att han har 6 veckor semester som han får ta när han vill som man. Vet inte hur jag ska tolka alla signaler.

Så skrev jag att jag åker till Spanien. Han skrev i hope not alone. Take your mother or sister with you.
Svarade inte
Citera
2020-08-15, 23:20
Avstängd
DixieDs avatar
Citat:
Haha, han håller redan på att dressera dig till lyxhustru och hemmafru med hjälp av positiv förstärkning!

Vi får se hans nästa move. Han är online och blev tyst att jag ska åka till Spanien så nu kommer jag få silent treatment i några dagar
Citera
2020-08-15, 23:22
Medlem
Citat:
Nu skrev han typ att han har 6 veckor semester som han får ta när han vill som man. Vet inte hur jag ska tolka alla signaler.

Så skrev jag att jag åker till Spanien. Han skrev i hope not alone. Take your mother or sister with you.
Svarade inte
Fråga vad han har med det att göra?
Citera
2020-08-15, 23:25
Avstängd
DixieDs avatar
Citat:
Fråga vad han har med det att göra?

Han skrev Spain is not good for a woman to travel alone.
Han skrev you know what a nutte is? Jag skrev nope.. Översättning på engelska hora..

Chockerande att han har den synen. Han blev rätt grinig. Han skrev att han ska ta in hästarna och sova
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in