Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-29, 18:46
  #601
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannahontas
Har inte läst igenom tråden så väldigt noggrant ska erkännas, så vet inte huruvida denna teori redan gåtts igenom.
Min första spontana känsla när jag hörde godisautomaten är att det är Jimmy Jansson.

• Upptäckt av Bert Karlsson - Fame Factory
• Skrivit hundratals låtar, bland annat till melodifestivalen.
• Rösten överensstämmer.

Godisautomaten säger att han vann en talangtävling, blev upptäckt av Bert K i samband med det, MEN att han glömde att ta Berts telefonnummer. Kan tyda på ingen direkt fortsatt kontakt mellan de två
Rösten, hm njää
Att skriva låtar.. Har nog de flesta artister gjort
Att som någon referera till att hans ex är med i postkodlotteriet, apo ledtråden Golddigger känns lite långsökt, man brukar inte dra in ex i sånt här, känns lite ofint.
I övrigt känns det som att det är alldeles för litet ledtrådar som man kan associera specifik just med Jimmy.
Godis? Ekorre? Osv
I det fallet är tom Thomas Gylling ett rimligare förslag.
Tror på Daniel N först och främst, fast inte riktigt 100.
Citera
2021-03-29, 19:19
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Det verkar vara korrekt att man inte behöver vara en "lefty" bara för att man är vänsterhänt. Jag drar tillbaka den ledtråden

Men jag tror fortfarande att det är Daniel Norberg

Var tvungen att genomlida TV4s reklam en gång till bara för att de det slaget igen.
det var ett vänsterslag/skott vilket till nästan 100% sannolikhet görs av högerhänta personer.
Tekniskt kan man ha vissa synpunkter på utförandet med. Så vi kan nog stryka alla golfproffs.
Någon som fyllespelat minigolf kanske?

Eller så var det ett uselt utfört innebandy eller bandyskott. Så stryk alla elitspelare i dom sporterna med.

personen är med 99,8% sannolikhet högerhänt.
Citera
2021-03-29, 20:32
  #603
Medlem
En av rösterna (minns ej vad det var för figur) i nästa veckas trailer tycker jag låter som Anja Pärson.
Citera
2021-03-29, 21:05
  #604
Medlem
peterZiipens avatar
Godisautomaten stämmer hyfsat bra in på Martin Stenmarck. Dock känns det som att Martin har mycket större kroppshydda än veklingen på scenen, sen låter det inte riktigt som honom heller.

"När jag var tonåring vann jag en talangjakt"
> Martin vann talangtävlingen Talangen i Örebro 1991 och sedan den direktsända finalen i Åhus som sändes i Sveriges Television

"och det här med att höras men inte synas, det har jag gjort förut"
> Han har vart röst åt flertalet animerade filmer.

"Mormor tyckte jag såg ut som en tjej"
> Martin har haft väldigt långt hår + även en känd mormor (Julie Bernby)

"När andra fick på disco, stod jag i disken"
> Jobbat som servitris (han diskar även en pokal där det står "#1", mellovinnare (?))

"Svingadet med godisklubban"
> En del av Martins nummer i mello med Las Vegas var att svinga runt med mikrofonstativet.

Sen finns även småsaker som att Godisautomaten har läder från topp till tå, precis som Martin under låten mello 2005.
Citera
2021-03-29, 21:42
  #605
Medlem
Ensamhet.s avatar
I en intervju med Erikshjälpen berättar Daniel Norberg att han jobbat extra som diskare.

"Men det är betydligt mer spännande än att plugga och jobba extra som diskare, som jag gjorde tidigare, säger Daniel."

Sida 8:
https://erikshjalpen.se/app/uploads/...lutversion.pdf
Citera
2021-03-29, 21:56
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsgeggamojja
En av rösterna (minns ej vad det var för figur) i nästa veckas trailer tycker jag låter som Anja Pärson.

Jag tror att det är Johanna Nordström.
Citera
2021-03-29, 21:58
  #607
Avstängd
Ja, det måste vara daniel norberg. Tkr det låter ganska likt när han sjöng i idol för ett gäng år sen, (som låten glorious)
Citera
2021-03-29, 22:00
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsgeggamojja
En av rösterna (minns ej vad det var för figur) i nästa veckas trailer tycker jag låter som Anja Pärson.

Håller med. Det är dock en tonart mitt i som gör att jag tvivlar dock, men röstmässigt låter det sjukt likt.
Citera
2021-03-29, 22:02
  #609
Medlem
Dukanva85s avatar
Han Daniel hallberg är också imitatör, gjort en sketch som heter "jag är ett svin privat" och skulle förklara grisarna i ledtrådarna. Han har varit med och utvecklat e en app för läkerol vilket skulle kunna förklara godiset. Såg honom i Benjamins nu och ja, rösten är nog inte sä långt ifrån godisautomaten
__________________
Senast redigerad av Dukanva85 2021-03-29 kl. 22:15.
Citera
2021-03-29, 22:24
  #610
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1
Jag tror att det är Johanna Nordström.

Också en bra gissning. Måste vara någon av de två.
Citera
2021-03-29, 22:47
  #611
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Godisautomaten stämmer hyfsat bra in på Martin Stenmarck. Dock känns det som att Martin har mycket större kroppshydda än veklingen på scenen, sen låter det inte riktigt som honom heller.

"När jag var tonåring vann jag en talangjakt"
> Martin vann talangtävlingen Talangen i Örebro 1991 och sedan den direktsända finalen i Åhus som sändes i Sveriges Television

"och det här med att höras men inte synas, det har jag gjort förut"
> Han har vart röst åt flertalet animerade filmer.

"Mormor tyckte jag såg ut som en tjej"
> Martin har haft väldigt långt hår + även en känd mormor (Julie Bernby)

"När andra fick på disco, stod jag i disken"
> Jobbat som servitris (han diskar även en pokal där det står "#1", mellovinnare (?))

"Svingadet med godisklubban"
> En del av Martins nummer i mello med Las Vegas var att svinga runt med mikrofonstativet.

Sen finns även småsaker som att Godisautomaten har läder från topp till tå, precis som Martin under låten mello 2005.

Nja, han är för krallig.
Stenmark skulle spräcka armarna i den kavajen.
Han diskade inte direkt när han var en sjungande servitör på Wallmans.
Diskandet syftade väl på att han jobbade i ungdomen, när andra hade kul och gick ut.
Känns lite långsökt med jämförelsen svingande mikrofonstativ och golfklubbor.
Citera
2021-03-29, 22:50
  #612
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
I en intervju med Erikshjälpen berättar Daniel Norberg att han jobbat extra som diskare.

"Men det är betydligt mer spännande än att plugga och jobba extra som diskare, som jag gjorde tidigare, säger Daniel."

Sida 8:
https://erikshjalpen.se/app/uploads/...lutversion.pdf

Bra hittat!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback