Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2023-05-20, 09:04
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Jag förstår vad du menar, och självklart har han gjort ett grymt jobb, men MrSkargard verkar dock inte fatta skillnaden historiskt mellan Malmö FF och Hammarby IF.
Bajen innan Jansson hade ett eget kapital på 16 miljoner. Efter Jansson 115 miljoner. Kan tycka att det är jävligt bra gjort. (Som MrSkargard inte verkar tycka).

Jo det håller jag med om, att Jansson gjort det bra känns som en självklarhet.
Det som fattas är väl titlarna men hört från nån podd el läst någonstans att han varit missnöjd med styrelsen under några år.

Jansson ville behålla vissa spelare längre men styrelsen bestämt sig för att sälja så om detta stämmer så kunde resultatet varit bättre om JJ fått större mandat.
Citera
2023-05-20, 09:08
  #110
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Jo det håller jag med om, att Jansson gjort det bra känns som en självklarhet.
Det som fattas är väl titlarna men hört från nån podd el läst någonstans att han varit missnöjd med styrelsen under några år.

Jansson ville behålla vissa spelare längre men styrelsen bestämt sig för att sälja så om detta stämmer så kunde resultatet varit bättre om JJ fått större mandat.
Precis. Och för att förtydliga, det sportsliga kunde såklart gått bättre såklart men historiskt så har nog Bajen sin bästa period med topplaceringar under JJ. Visst kan man jämföra början av 2000 när Thomas Andersson var sportchef och framåt men det ledde också till att vi i slutet av 2000-talet åkte ur AS och att Alexander Skarsgård fick stå och auktionera ut True Blood-dvder för att försöka rädda vår ekonomi.
Citera
2023-05-21, 00:39
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Precis. Och för att förtydliga, det sportsliga kunde såklart gått bättre såklart men historiskt så har nog Bajen sin bästa period med topplaceringar under JJ. Visst kan man jämföra början av 2000 när Thomas Andersson var sportchef och framåt men det ledde också till att vi i slutet av 2000-talet åkte ur AS och att Alexander Skarsgård fick stå och auktionera ut True Blood-dvder för att försöka rädda vår ekonomi.

Precis!
Du får tänka att de flesta här inne är ute efter att provocera, även jag ibland 😂

Men det finns en del sportchefer i Sverige som gjort det dåligt/bra/riktigt bra.

Min egen lista blir:
DA
Bosse
JJ
Därefter blir det väl Andreasson el häckens 2 som bytte med varandra.

Alltid svårare att vara sportchef i en storklubb eller en klubb som skapar känslor (mkt supportrar).

Med JJ har Hammarby tagit rätt steg ekonomiskt och sportsligt, att han inte vunnit allsvenskan är inget misslyckande det blev lite för bra ekonomi och lite mycket ”nära vinst” lite för snabbt så förväntningarna på vinst kom lite för snabbt (om du förstår vad jag menar).
Sen vad jag själv tror med en styrelse som tror sig veta lite bättre än en bra sportchef, lite mindre inblandning tror jag det kunde varit en allsvensk seger men detta blir ju bara min gissning.

Oavsett en stor förlust för Hammarby, det vettiga är ju att hans polare tar över (kan inte namnet) men han vill nog inte.

Att säga något annat än att han gjort det bra är bara dumt, mitt betyg blir riktigt bra sen finns det 2 sportchefer som gjort det betydligt bättre men helt olika förutsättningar för alla 3.

Finns det nåt vettigt på marknaden nu att ta in egentligen??
AIK anställde väl nyligen (verkar vara en av Norges bästa), ifk götet har letat ett tag kanske redan anställt en (lär ju vara nåt toppnamn inom Skandinavien)???
__________________
Senast redigerad av kallejansson 2023-05-21 kl. 00:45.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in