2025-01-29, 10:58
Medlem
DeepSeek r en tillfllig dipp fr Nvidia. Det stora hotet mot Nvidia r fortfarande de direkta konkurrenterna. AMD, Intel, Google med fler aktrer... Fr att f en framgngsrik hrdvara, s behver bolagen frutom hrdvaran, utveckla bra mjukvara som r kompatibel med hrdvaran och som gr smidigt att integrera med existerande AI program.

Det r ekosystemet som bestr av bra hrdvara och bra mjukvara som r viktigt. Nvidia har utvecklat sin AI infraktstruktur sen 2007 med CUDA och sen jobbat med CDNA..., Tensor cores (TPU). mycket av de applikationer som vi ser idag r dessutom utvecklat p Nvidia hrdvara och kanske inte blir lika effektivt p andra tillverkares AI komponenter.

Men ponera att konkurrenterna, kan leverera nstan lika bra AI operationer/watt, till betydligt lgre inkpspriser. D ser vi nog en bubbla som spricker fr Nvidia:s del.
Citera
2025-01-29, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Om du tror att chatGPT inte r censurerad s har du uppenbarligen inga intressanta frgor att stlla till den. Jag stter p patrull hela tiden nr jag anvnder den. Hela idn om att Kina r s mycket mer censurerat n vst r ljlig. Lite, lite mer censurerat, kanske. Men skillnaden r minimal. Du har bara inte ifrgasatt tillrckligt mycket.

Som till exempel?
Citera
2025-01-29, 14:11
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holf
Som till exempel?

Skmt om muslimer.
Citera
2025-01-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Skmt om muslimer.
Jag fick skmt om kristendom, judendom, islam.och muslimer.

Inte bra. Men skmt om slla de religionerna.
Citera
2025-01-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Skmt om muslimer.
Borde f kursen att rusa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto