2020-08-14, 09:56
Medlem
Hej jag misstnker att jag p riktigt har adhd, men funderar p att verdriva symptomen lite fr att de ska ta en p allvar. r rdd dem ska tro jag fekjar dock. Vad skulle kunna bli konsekvensen om de tror man fejkar till sig en diagnos. r det ett brott och talas folk fr detta? Vill ha en diagnos o f medicin d jag har en del svrigheter i vardagen samt skola pga mina koncentrationssvrigheter och ingen ordning o reda. Tappar bort saker hela tiden osv.
Citera
2020-08-14, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
Hej jag misstnker att jag p riktigt har adhd, men funderar p att verdriva symptomen lite fr att de ska ta en p allvar. r rdd dem ska tro jag fekjar dock. Vad skulle kunna bli konsekvensen om de tror man fejkar till sig en diagnos. r det ett brott och talas folk fr detta? Vill ha en diagnos o f medicin d jag har en del svrigheter i vardagen samt skola pga mina koncentrationssvrigheter och ingen ordning o reda. Tappar bort saker hela tiden osv.

Du kan f en annan diagnos, t.ex att de tror du r en lgbegvad med autism.
Det r inte bara adhd som testas s r vl lite dumt att fejka.
Citera
2020-08-14, 10:23
Medlem
Citat:

Googla ADHD kliniken danmark, (ligger i cph),

2-3 v sen har du diagnos och badar i amfetaminderivat.

Inte fr att det hjlper men du kommer "m" mycket bttre.
Citera
2020-08-14, 11:15
Medlem
Kisiragis avatar
Be om proffesionell hjlp fr att lf bukt med dina problem istllet fr att fejka en diagnos och slsa resurser som kunnat g till riktiga utredningar.

Du lr svara p hundratals frgor samt mnga tester. Anhriga kommer intervjuas av din psykolog.
Journaler och dokumentation frn tidig lder och skolgng kommer granskas fr att se om svrigheter fanns innan 12 rs lder osv.

Har du ADHD s fr du den diagnose ren jvla idioti och pundarvarning att frska verdriva fr att f medicin
Citera
2020-08-14, 11:41
Medlem
Citat:

Det r inte fel att verdriva lite, i alla fall i det syftet att vara tydlig. Men hitta d inte p symtom du inte har. Det kan mycket vl synas i de tester du fr gra. De kollar mycket p hur du utfr testerna, inte bara p vilket resultat sjlva testet visar. Att glmma en sida i ett skattningsformulr r en klockren grej.

Du behver ha kring sex symtom fr att uppn kriterierna fr diagnos samt att ett flertal uppkom fre 12 rs lder. Du br ven ha/haft svrigheter i minst tv av dessa omrden i livet: skola, arbete och privatliv.

Ls p s du frstr diagnosen ordentligt och ls ven andras upplevelser hur det r att ha diagnosen. Jag lrde mig mycket om mig sjlv som jag trodde berodde p att jag r lite excentrisk. Beskriv dock i dina egna ord och framst som att du inte r helt sker om just de r ADHD-symtom.

Jag rkade kryssa i ett skattningsformulr att jag var vghalsig, vilket psykologen ifrgasatte. Jag svarade att jag hll med att det r jag ju verkligen inte och att jag inte minns att jag medvetet kryssat i det alternativet, var vid han skmtade att jag fr impulsivitetspong fr det. XD
Citera
2020-08-14, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kisiragi
Be om proffesionell hjlp fr att lf bukt med dina problem istllet fr att fejka en diagnos och slsa resurser som kunnat g till riktiga utredningar.

Du lr svara p hundratals frgor samt mnga tester. Anhriga kommer intervjuas av din psykolog.
Journaler och dokumentation frn tidig lder och skolgng kommer granskas fr att se om svrigheter fanns innan 12 rs lder osv.

Har du ADHD s fr du den diagnose ren jvla idioti och pundarvarning att frska verdriva fr att f medicin

Ingen pundare gr igenom en utredning bara fr att f recept p icke-pundardoser av centralstimulerande preparat. Jag knner mycket vl igen rdslan att bli missfrstdd eller inte tagen p allvar. Det r inte alls garanterat att man fr en diagnos trots att man verkligen lider av det. Vissa inom psykiatrin lter tyvrr sina personliga sikter och vrderingar styra. Det har till och med frekommit direktiv att stlla frre diagnoser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in