• 2
  • 3
2021-05-06, 20:12
Medlem
Krftgngen utvecklades till en kraftig nedgng som numera mste kallas fr fullstndigt ras.
Hller dock med dig att mycket beror p den galna runt nyr och nu r vi tillbaks p nivn vi var p strre delen av Oktober.

Personligen tycker jag vrderingen r vldigt lg i nulget men jag ser heller ingen direkt vndning i sikte. Sektorrotation, lnga rntorna eller ngot helt annat, svrt att veta skert men Divio liksom mnga andra bolag har haft kraftig nedgng detta r.

Sjlv har jag sakta kat mitt innehav under resan nert och har nu fler aktier n vad jag skulle kunna haft om kursen stannat ver 3kr.

Sjunker den ytterligare s blir det ett strre kp d framtiden r ljus fr detta fretaget..

Lite kort sammanfattning av det fundamentala
* 100% kning av ARR under 2020
* 30% kning av ARR i Jan-Feb (mycket p grund av Fidelity och serviceavtalet misstnker jag.)
* Positivt operativt kassaflde. (Ett viktigt ml fr mnga sm/tillvxtbolag och en trygghet fr mig som aktiegare.
* Riktad emission fr starka investerare p totalt 20 miljoner med pris p 2.37 (ven tv anstllda fick kpa lite aktier i denna, drav extrastmman.
* Tv nya sljare med start den 1 april s frhoppningsvis kan dom ge sig ut p fltet snart och plocka in lite nya kunder.
* Anstllning av CFO (kan vara sknt fr VDn att f lite backup. Denna herre arbetar ven p Flexion)

Totalt sett tycker jag det ser ljust ut fr fretaget men inget hnder ver en natt.
Citera
2021-05-15, 23:50
Medlem
Blev sjukt peppad av rapporten som slpptes igr. Fy fan vad bra detta kommer att bli och Divio gr allting rtt.

De som ej r insatta i detta caset borde tminstone ta en koll p fretaget och vad som komma skall.
Min personliga target fr slj har kat dramatiskt och att kunna handla aktien fr dessa niver r ju helt jkla insane.

Jag vntar p en liten extrainkomst och jag kommer kra en Ibra hr.. Trck in
Citera
2021-05-15, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Den har haft sn kraftig uppgng senaste halvret s tror den behver samla lite kraft innan den gr upp igen, ven om det var frn vldigt lga niver frra sommaren.

Tror det hr bolaget kommer f riktigt fina siffror framver. ven befintliga kunder uppgraderar sig och chansen att f fler Enterprise-kunder r stort vilket r det som generar de stora summorna.
Ha! Tack fr tipset!
Citera
2021-05-16, 19:14
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Ha! Tack fr tipset!
Gtt frn 3kr nr jag gjorde inlgget till 2,48 men varit nere p 2,1 s stmde bra. Den har brjat visa lite tendenser p uppgngar nu men jag kan inte teknisk analys. Jag kpte iaf p mig igen frra veckan efter att jag inte har haft aktien p ett tag nu. Om den fortstter dippar kper jag p mig.
Citera
2022-02-03, 15:25
Medlem
lolliances avatar
Aktien nere p 0,82 idag.

Vad tycker ni, r det nu det r kplge eller finns det risker som behov av ytterligare emissioner eller annat?

Jag fann bolaget vid toppen p 3 s jag har kpt in mig ngra enstaka gnger sedan dess och funderar p att g in lite mer nu p denna niv.
Citera
2022-10-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolliance
Aktien nere p 0,82 idag.

Vad tycker ni, r det nu det r kplge eller finns det risker som behov av ytterligare emissioner eller annat?

Jag fann bolaget vid toppen p 3 s jag har kpt in mig ngra enstaka gnger sedan dess och funderar p att g in lite mer nu p denna niv.

Vad hnder med aktien?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in