Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-16, 08:49
  #1
Medlem
JosephMcCarthys avatar
Förut gick det ta emot SMS / Telefonsamtal på kort som inte blivit påfyllda. Men dom verka har spärrat den möjligheten nu eller har jag fel?
Citera
2020-08-16, 09:00
  #2
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Förut gick det ta emot SMS / Telefonsamtal på kort som inte blivit påfyllda. Men dom verka har spärrat den möjligheten nu eller har jag fel?
Nu skriver du ingentin om vilken operatör du har. Rent generellt så "dödar" operatören SIM-kort, som inte har laddats med pengar på ett år.
Enda säkra sättet att få ett svar, är att du ringer din operatör (vem det nu är) och frågar.
Citera
2020-08-16, 09:25
  #3
Medlem
JosephMcCarthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Nu skriver du ingentin om vilken operatör du har. Rent generellt så "dödar" operatören SIM-kort, som inte har laddats med pengar på ett år.
Enda säkra sättet att få ett svar, är att du ringer din operatör (vem det nu är) och frågar.

Det stod i rubriken : Comviq kontant . Förut har man kunna använda comviq korten för att emot SMS och Samtal utan att betala.
Citera
2020-08-16, 09:58
  #4
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Det stod i rubriken : Comviq kontant . Förut har man kunna använda comviq korten för att emot SMS och Samtal utan att betala.
Har själv varit med om detta efter 12 månader och en dag sedan sista påfyllningen, så brukar korten upphöra att fungera.
Citera
2020-08-16, 10:08
  #5
Medlem
JosephMcCarthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Har själv varit med om detta efter 12 månader och en dag sedan sista påfyllningen, så brukar korten upphöra att fungera.

Men det här gäller nya kort.
Citera
2020-08-16, 10:12
  #6
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Men det här gäller nya kort.
Tycker du skall ta kontakt med kundtjänsten.
Citera
2020-08-16, 10:21
  #7
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Men det här gäller nya kort.

Men ladda på för under hundra spänn istället, då gäller det ju ett år, samla burkar eller dylikt...
Citera
2020-08-16, 10:34
  #8
Medlem
JosephMcCarthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Men ladda på för under hundra spänn istället, då gäller det ju ett år, samla burkar eller dylikt...

Men nu vill jag bara ha kortet en kort stund för att ta emot SMS med, sedan slänger jag kortet. Man delar ut drivor med korten.
Citera
2020-08-16, 11:44
  #9
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Men nu vill jag bara ha kortet en kort stund för att ta emot SMS med, sedan slänger jag kortet. Man delar ut drivor med korten.
Har du ett helt nytt kort som aldrig använts så måste det aktiveras förs innan det "kopplas" in och du kan ta emot samtal/sms enklast brukar vara att fylla på minsta möjliga belopp och sedan ringa ett samtal
Citera
2020-08-16, 15:33
  #10
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Men det här gäller nya kort.

Nya Comviq Kontant-kort är inte aktiverade. Därför fungerar de inte heller.
Citera
2020-08-16, 16:59
  #11
Medlem
JosephMcCarthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Nya Comviq Kontant-kort är inte aktiverade. Därför fungerar de inte heller.

Men det är något nytt dom har börjat med.
Citera
2020-08-16, 17:21
  #12
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Men det är något nytt dom har börjat med.

Nej, de började med det för en del år sedan, när de började sprida gratiskort i en del städer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in