Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-08-25, 13:06
Medlem
0xgh64s avatar
Hosta fan inte en "het" server hemma. Finns alltid nått sätt att reversa och hitta servern på. Ex när dom beslagtog en av carbanaks cnc servrar hitta dom en auth string i programmet när dom reversa det. Sen scanna dom hela världens internet och hittade några servrar i Nederländerna.
Citera
2023-01-29, 19:22
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Om man hostar själv, kan någon t aber ens sida då?

En kille sa att om man hostar på sitt eget eller nån annans statiska ip så kan internetleverantören ta ner sidan direkt nån rapporterar om illegala saker.

Men om jag istället hostar själv och använder vpn, då kan dom väl inte ta ner min sida eftersom internetleverantören inte ser nån koppling till min vpn?

Din internetleverantör kan stänga av internet ja om du missköter dig.
Men använder du vpn så borde inte kunna se vad för skit du håller på med och då heller inte kunna stänga av dig för det. Men jag är inte säker
Citera
2023-01-31, 05:23
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Men om jag istället hostar själv och använder vpn, då kan dom väl inte ta ner min sida eftersom internetleverantören inte ser nån koppling till min vpn?

Internetleverantören ser kopplingen till din vpn, dock ej innehållet.

Din vpn leverantör ser innehållet och kopplingen till din internetleverantör.
Citera
2023-02-01, 16:25
Medlem
Den enklaste lösningen för er som vill ha en onionsida är att ladda ner Onionshare. Till windows konfigureras Onionshare att gå via Torbrowser. Konfig är ett kugghjul längs ner till höger, välj andra raden uppifrån samt testa Tor, funkar det spara. Onionshare har fyra funktioner, dela filer, ta emot filer, chatta samt Webbsida.

På Onoinshare går det utmärkt att skapa en sida i html text samt ladda ner filen på sidan samt testa. Om sidan ska vara offentlig, välj offentlig, ska den vara privat så skapas en privat nyckel som alla som ska logga in på sidan behöver för att logga in.

Om ni inte klarar detta, glöm att fixa en sida på Tornätverket. Att använda Onionshare är den enklaste lösningen för att skapa en sida på Tornätverket.

Om ni vill ha mer information, kontakta mig mig via meddelande på Flashback.
Citera
2023-02-02, 15:11
Medlem
En sida som jag gjorde i Onionshare. Jag är inte speciellt hemma i HTML kodning, så det blev en enkel sida. Allt fungerade. Onionshare fungerar som en server.

Länk: http://j3gofpb5cxggvwimfipsiyqgu5jfoyrwppyz4rgid67kr45jpt alwtyd.onion
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in