2020-08-19, 20:34
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har köpt några miniväxter. Jag vill få dom till att bli stora och frodiga. Hur gör jag det på bästa sätt?

Såna här köpte jag: Dracaena mini
Citera
2020-08-19, 20:56
Medlem
”Liten blir stor och så är fallet även för dessa miniväxter. Plantera om i större kruka så utvecklas de till normalstora grönväxter. Använd blomsterjord vid omplantering.”

Stod ju fem rader ner på den länken du la till. Om du är ett troll, ja då är du ett geni på just det iaf..!
Citera
2020-08-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leira
”Liten blir stor och så är fallet även för dessa miniväxter. Plantera om i större kruka så utvecklas de till normalstora grönväxter. Använd blomsterjord vid omplantering.”

Stod ju fem rader ner på den länken du la till. Om du är ett troll, ja då är du ett geni på just det iaf..!
Han är inte ett troll,han är just zlatan bara.Kan inget o behöver hjälp med allt.
Citera
2020-08-19, 21:14
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leira

Jo jag såg det sen. Men förstår inte riktigt! Ska man plantera miniväxterna i en och samma kruka så att det blir flera stammar eller ska man plantera en miniväxt i en egen större kruka?
Citera
2020-08-19, 22:56
Medlem
JustZlatans avatar
Sen förstår jag inte hur eller varför de växter. Jag har aldrig haft växter som växer.

Är det därför man ska ha näring i växterna? Växer växter av näring?
Citera
2020-08-20, 19:45
Medlem
JustZlatans avatar
Vilken blomjord är bäst vid omplantering? Jag köpte Plantagen Premiumjord, hoppas den är bra.
Citera
2020-08-20, 21:25
Medlem
GoldTalons avatar
Jag kan bara info om maja.
En planta har lika stort rotsystem som lövverket
Sätt den i en 10L kruka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto