Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Någon som kan förklara för mig hur gärningsmannen går fri ute på gatorna när han den 2 juli dömdes för mordbrand?
Det blev lite tokigt. En juridisk term vad det verkar.

https://www.expressen.se/nyheter/kri...anaren-tokigt/
Citera
2020-08-27, 12:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Någon som kan förklara för mig hur gärningsmannen går fri ute på gatorna när han den 2 juli dömdes för mordbrand?

Det är mer nog mer regel än undantag, att ngn som döms till fängelse släpps fri i Sverige ngn tid (månad/er) innan han ska avtjäna straffet.

Det är endast vid grova brott, som den till fängelse dömde kvarstannar i häkte.
Citera
2020-08-27, 12:10
Medlem
https://www.stockholmdirekt.se/vi-i-...4nwUJpSstj9bw/
Senast redigerad av snazs 2020-08-27 kl. 12:12. Anledning: fel i länken
Citera
2020-08-27, 12:11
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Mitt fetade.
Var inte påståendet, att ett av BO inte var svensk? Men annars har du rätt i sak, det är konstigt om postaren skulle har hört detta av GM. Däremot om alla inblandade känner varandra, vore det möjligt.

Jag har inte sett ngt påstående om att en av BO inte var svensk. Det finns flera skribenter som hävdat att BO är svenskar t.ex. nedanstående två:

Citat:
Ursprungligen postat av PKLE
Svenska och skötsamma är dom och hade inget med GM att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Grusjavoj
Nära bekant med BO-1's familj, här kommer lite fakta:

Två väluppfostrade 16-åriga killar, på väg hem från kamrats födelsedagsfirande. (Ja, svenska och nyktra för er som tvivlar.)

Telefonkontakt med föräldrar kl. 23, meddelar BO-1 att de är på väg hem och snart hemma. (de går på vägen utmed Norra begravningsplatsen, ca. 15 min kvar att promenera hem.)

Kl. 0000 ringer förälder till BO-1 polisen och begär hjälp för att något måste ha hänt. Får till svar något i stil med: "Har de sagt att de är på väg hem, så är de säkert det. Oroa er inte." Varpå pappan till BO-1 ger sig ut på cykel i området och letar utan att hitta dem.

Kl. 0900 ringer telefonen från Södersjukhuset som meddelar att sonen finns där.

Under söndagen framkommer sedan att de två pojkarna blivit slagna i huvudet med en större trädgårdsspade och indragna i skogen. Misshandeln har sedan fortsatt med hjälp av tändare, upphettade föremål samt "vassa föremål". När GM har "trippat av" och släpper kontrollen så flyr BO-1 & 2 och hittar den person som hjälper dem ringa 112.

Det är vad jag vet nu.
Citera
2020-08-27, 12:13
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Kanske kränkande att inte låta honom få härja runt lite innan han skulle in på krim.vårdens hotell? Fullt på alla anstalter? Ja, vem fan vet. Detta landet är så jävla djupt nere så man blir mållös. I P1 igår kunde de inte säga mer än att "det var olyckligt". Ja, tacka fan för det....

Förresten, Trojanen, angelica och husvagnen. De är lite passiva dessa dagar verkar det som. När det på Aktuella ämnen endast är fanstyg av dessa parasiter och avarter...För de kan inte ha fått upp ögonen för hur det ser ut i vårt land?

Vad ska man säga. Känns verkligen som rättssystemet helt gett upp i Sverige. Många som varnat för detta länge, nu ser vi konsekvenserna.
Citera
2020-08-27, 12:16
Medlem
Läste FUP för mordbranden. den iranska GM vi diskuterar här är en totalt svagbegåvad yrkeskriminell. Han åkte dit efter eldat den låtsasrika Libanesens lyxbil genom att han satt vid en busshållplats lerig och luktade brännbart när polishund nosade upp honom.
Citera
2020-08-27, 12:17
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag har inte sett ngt påstående om att en av BO inte var svensk. Det finns flera skribenter som hävdat att BO är svenskar t.ex. nedanstående två:

Här har du en som hävdar motsatsen:
Citat:
Ursprungligen postat av Scorpiorizing
Offren är inte fucking svenskar och gärningsmannen (tunisiern) är född och uppväxt i Sverige med världens mest sympatiska och godhjärtade familj. Systern läser en medicinsk utbildning på karolinska och är guld. Hoppa fan inte på familjen för dem har inte med saken att göra. Gärningsmannen har grov adhd och familjen har försökt allt för att hjälpa honom.
Citera
2020-08-27, 12:18
Medlem
XplqTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja men här dyker det upp en person som säger sig känna gärningsmannafamiljen i Västra skogen och påstår att offren är svenskar. Men tidigt i tråden dyker en person upp som säger sig vara bekant med ett av offrens familj och berättar hur de ringde polisen och blev avfärdade och hur pappan gav sig ut på cykel och letade. Och denne person skriver att offren är 16 år, nyktra och skötsamma svenskar.

Får väl säga det igen: Känner 15 åring, klasskamrat med yngsta BO. Enligt min info är äldre BO bror till yngre. Svenska och ja, de ringde hem och sa de var på väg. Polisen tyckte inte det var värt att bry sig när föräldrar larmade. BO hade enligt mina uppgifter varit hos kompis, spelat datorspel, ätit chips och druckit läsk.
Citera
2020-08-27, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XplqT
Får väl säga det igen: Känner 15 åring, klasskamrat med yngsta BO. Enligt min info är äldre BO bror till yngre. Svenska och ja, de ringde hem och sa de var på väg. Polisen tyckte inte det var värt att bry sig när föräldrar larmade. BO hade enligt mina uppgifter varit hos kompis, spelat datorspel, ätit chips och druckit läsk.
Är det alltså två bröder som är BO?
Citera
2020-08-27, 12:24
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:

Det fetade. Såklart håller tonåringar på som de gör. Men fan om en orolig förälder kontaktar polisen och säger att de har ringt när de var på väg men aldrig kom fram. Borde inte länsman då rycka ut? Återigen, detta jävla land alltså....
Citera
2020-08-27, 12:27
Medlem
Triplefaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohacs1521
Troligtvis var BO stått och tjafsat med misstänka GM i samband med att man ”tackade” nej till erbjudandet om narkotikaköp. Detta istället för att säga bara nej och gå därifrån. Oklart om de gjorde det pga moralisk övertygelse eller en rejäl fylla efter födelsedagsfesten.

Ja, det är ganska troligt. MEN i och med att gm bevisligen är otroligt störda är det inte omöjligt att de valde killarna för att de råkade gå förbi och växlade ett par ord. De kan ha gjort det utan att det uppstod något tjafs, enbart för att det är kul. Det är inga vanliga småkriminella ungdomar det här.
Citera
2020-08-27, 12:30
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:

En annan i tråden hävdar att de var på födelsedagsfest, vad gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in