Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-28, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om GM i det aktuella fallet säger du så här: "Föräldrarna brast och samhället brast, och yttersta ansvaret vilar på hemkommunens socialnämnd."

Om de som kontaktat familjen säger du så här: "grottmänniska med IQ som ett skånskt trash ... Jävla avskräden helt enkelt."

Innan 18 års ålder så ja, sen är dom myndiga. Alltså eget ansvar. Den ena blev tagen som 12 åring så där är det samhället som vårdat efter det. 21 åringen var myndig för 3 år sedan och innan 18 års ålder små brott. Givet är att alla föräldrar har ansvar att se till så sina barn kommer på rätt köl, men det inkluderar alla föräldrar inte bara dom här. Men som sagt vad är han 21 år och har eget ansvar. Att grottmänniskor ligger och ringer och hotar familjen är ju typiskt slödderfasoner och dessutom olagligt.
Citera
2020-08-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
"Min fru vill inte heller prata med honom. Det går inte. Inte förrän han bett om ursäkt. Först för att han inte kom hem den natten."

Föräldrarna till den ena slöddret är ju verkligen inte normalt funtade. Mamman är alltså huvudsakligen kränkt över att sonen inte kom hem den natten fast han lovade.?! Eh.....WHAT???

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-forlata-honom

Helt bedrövlig journalistik . låta den misstänktes farsa orera i en kvällstidning.
Citera
2020-08-28, 19:48
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Hur ser du på att han blivit dömd för tidigare brott?
– Rent biologiskt så är han vuxen, men i praktiken är han fortfarande ett barn. Han är lättpåverkad och har hamnat i fel sällskap.

Och där kom den obligatoriska bortförklaringen; "hamnat i fel sällskap".
Hur många gånger har man inte behövt höra just detta?
"Hamnat" - precis som det inte existerade något som heter en fri vilja.
Man gör ett aktivt val när man "hamnar" i någonting, i mindre bra sällskap eller vad fan som helst.
Har man således "hamnat i fel sällskap" så är det beroende på att man själv valt det.

Citat:
Men betyder det att man får begå såna här brott?

– Nej. Men man måste förstå. Jag känner mig maktlös. Så fort han fyllde 18 gick det inte att ha någon koll på honom längre.
Ja, vi ska göra vårt bästa för att försöka förstå lilla pappsingen, men det blir inte lätt.

Citat:
Vad gör du om det bevisas att han faktiskt gjort det här?

– Om jag får reda på att det faktiskt var han, om det bevisas att han har gjort allt han anklagas för... då blir det svårt att förlåta honom, säger han.
Han är nog förlåten ganska snart har jag en bestämd misstanke om.
Det var ju bara några smutsiga små svennegrabbar som for illa, inte hela världen...
Nu var jag elak men det bjuder jag på.

Citera
2020-08-28, 19:49
Medlem
Finns inga som helst ursäkter att hota brottslingars familjer.
Det är GM som utfört brottet INTE FAMILJEN och framförallt inte förskolebarn.
Jävla dumheter.

Det kan gå snett och åt helvetet för vilken jävla unge som helst när föräldrarna misslyckas så ska dom STRAFFAS , bort med straffrabatten.

detta är ju helt åt helvetet när vuxna? människor tycker det är ok straffa en hel familj.

Ifs verkar inte helt ovanligt det händer och jag kan för mitt liv inte begripa grejen...

Intressant veta hur ni skulle uppleva jot mot er ifa någon familjemedlem löper berserk..

Ingen ide svara mig inget jag kommer diskutera jag är bara helt jävla mållös.

Och de här två behöver både behandling och långa straff.. samt skicka dom till Iran... eller vart ifrån de nu kommer..
Citera
2020-08-28, 19:50
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Helt bedrövlig journalistik . låta den misstänktes farsa orera i en kvällstidning.
Jaha, och igår efterfrågades här i tråden uttalanden från föräldrarna till GM. När de nu faktiskt säger något är det dålig journalistik. Hur ska vi ha det?
Helt rätt f.ö. av AB att rapportera om hotelserna, vilka också borde polisanmälas.
Citera
2020-08-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Pappan till en av de häktade männen söker själv upp Aftonbladet för att få snyfta och urskulda sig lite över sonens eventuella brott.

"Pappan till häktade sonen efter tortyrnatten: ”Svårt att förlåta honom”"

Detta stärker min teori om föräldrarens och hemmiljöns påverkan, åtminstone för den ene gärningsmannen. Pappan här visar ingen särskild empati för offren utan verkar mest slå ifrån sig ansvar och tycka synd om sig själv. Om det är denna mentalitet som kommit att prägla den ene gärningsmannens uppväxt så är det kanske inte så konstigt att det gick som det gick.
Citera
2020-08-28, 19:52
Medlem
Orkar inte läsa hela tråden, men vad vet vi om offren? Är de vanliga svennar eller är det också invandrarungar? Tack. Och ja, läste just intervjun i AB, han kontaktar själv tidningen och de låter honom göra mer av ett "statement", ge sin version om att inte tror att sonen kan ha gjort detta. Varför passade inte reportern på att fråga lite tuffa frågor typ "du måste ju känna dig misslyckad som förälder?" och att pappan menar att dom är borta tio timmar varje dag för att jobba, men va fan det är väl mer eller mindre hela svenska folket, deras barn blir som regel inte våldtäktsmän för det.
Citera
2020-08-28, 19:53
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vämjeligt, vidrigt. Och det säger allt, förklarar allt. Visar på vilka hedersvärderingar som GM har matats med.
Att det är rätt att göra detta. Bara man sedan ber mamma om ursäkt. För att man inte kom hem i tid.

Man får ju onekligen vibbar av en viss dominerande religion/kultur. Undrar hur samtalet gick där hemma vid köksbordet innan de ringde Aftonbladet. "Inshallah, vad ska moské säga? Do prata måste med tidningar! Moské tycka vi är dålig familj som inte får hem vår son på natten!"
Citera
2020-08-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och där kom den obligatoriska bortförklaringen; "hamnat i fel sällskap".
Hur många gånger har man inte behövt höra just detta?
"Hamnat" - precis som det inte existerade något som heter en fri vilja.
Man gör ett aktivt val när man "hamnar" i någonting, i mindre bra sällskap eller vad fan som helst.
Har man således "hamnat i fel sällskap" så är det beroende på att man själv valt det.

Ja, vi ska göra vårt bästa för att försöka förstå lilla pappsingen, men det blir inte lätt.

Han är nog förlåten ganska snart har jag en bestämd misstanke om.
Det var ju bara några smutsiga små svennegrabbar som for illa, inte hela världen...
Nu var jag elak men det bjuder jag på.

Vet vi det om svenska pojkarna? I denna tråden finns en uppgift om sönderslagna gatubarn? Och uppgifter om väluppfostrade svenska blonda pojkar? Så vilken av uppgifterna stämmer? Har det någon betydelse vilken etnicitet dom här brottsoffren har? Skiljer lagstiftningen på vi och dom?

Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Man får ju onekligen vibbar av en viss dominerande religion/kultur. Undrar hur samtalet gick där hemma vid köksbordet innan de ringde Aftonbladet. "Inshallah, vad ska moské säga? Do prata måste med tidningar! Moské tycka vi är dålig familj som inte får hem vår son på natten!"

Samtalet har nog gått direkt till polisen där en anmälan upprättats om olaga hot . Det är nog det mest sannolika samtalet just nu.
Senast redigerad av Browser 2020-08-28 kl. 19:56.
Citera
2020-08-28, 19:55
Medlem
Postatallens avatar
Är det 21 åringen eller 18 åringen som är tunisier?
Citera
2020-08-28, 19:56
Medlem
barkeepers avatar
Tycker det är ironiskt, det hela. Att hota en familj för vad deras son har gjort, är ju rena klan-mentaliteten. Lite Afghanistan över det beteendet.
Citera
2020-08-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Förmodligen känner BO och GM och man har valt att tala.

Nej de känner inte varandra. Men förövarna kommer ju från mellanöstern och är väl lika ointelligenta som alla andra som kommer därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in