Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsig
🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪

HUR KAN VI VISA VÅRAT STÖD FÖR BO?

Kan vi samlas någonstans och visa att vi bryr oss? T ex utanför sjukhuset på söndag kl 18 om de är kvar där. Tack och lov så lever de. Vi kan tända marschaller som brinner även efter att vi gått därifrån. Grabbarna behöver veta att vi verkligen bryr oss. Alla som vill visa sitt stöd ska vara välkomna, även invandrare.

POLITIKER OCH KUNGAHUSET ÄR SÄRSKILT VÄLKOMNA!

Kloka ord! Det borde göras en manifestation till stöd för BO och deras familjer. Skulle kunna värma för dem en kort stund.
Citera
2020-08-29, 11:16
Medlem
Stollen til far, poet någonting, intervjuades i en tabloid igår, Aftonbladet tror jag.
Han sa, att jag kan inte förlåta honom förrän han ber oss om ursäkt.
Först skall han be om ursäkt för att han inte kom hem under kvällen som han lovat oss föräldrar i telefonen. Sedan skall han be om ursäkt för det han gjort om han verkligen gjort det...

Viktigare att föräldrarna blev ursäktade för ett brutet löfte än att våldsverkaren ursäktade sitt brott, iofs inte dömd än men han är redan överbevisad.
Familjehedern kommer alltid i första hand för detta klanfolk.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-08-29 kl. 11:21.
Citera
2020-08-29, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Stollen til far, poet någonting, intervjuades i en tabloid igår, Aftonbladet tror jag.
Han sa, att jag kan inte förlåta honom förrän han ber oss om ursäkt.
Först skall han be om ursäkt för att han inte kom hem under kvällen som han lovat oss föräldrar i telefonen. Sedan skall han be om ursäkt för det han gjort om han verkligen gjort det...

Viktigare att föräldrarna blev ursäktade för ett brutet löfte än att våldsverkaren ursäktade sitt brott, iofs inte dömd än men han är redan överbevisad.
Familjehedern kommer alltid i första hand för detta klanfolk.
Så - han kan förlåta sin lille pojke för misshandel, rån, våldtäkt etc etc, bara ungjäveln ber om ursäkt? Vissa saker kan ALDRIG ursäktas. Den lille sonen har förstört två killars framtida liv. Men han kommer bli förlåten om han ber pappa om ursäkt? Är det allt som krävs för att tas till nåder i den familjen?
Citera
2020-08-29, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Integration anser jag vara en teoretisk skrivbordsprodukt, en utopi om det goda samhället. Naturligtvis kan enstaka individer integreras men den stora massan kommer att behålla seder och bruk, som går i arv över generationsgränserna. Alltså blir ett mångkulturellt samhälle problematiskt eftersom flera levnadssätt ska samverka. Därav bildas parallellsamhällen.

Det går att leva med olika traditioner, seder och bruk om man har ömsesidig respekt. Ordet respekt missbrukas av de kriminella element som nu anlänt till detta land. För dessa muslimer är respekt det samma som lydnad och undergivenhet. Det börjar alltid med inbördeskrig i deras hemländer när de blir för många och slutar med diktatur när militären tar över.

Det har framkommit att gärningsmännen, i alla fall den ena har kommit från en våldsam miljö med mycket barnmisshandel. Ett beprövat recept för att skapa sadister. Dessa vidriga personer bor i ett land där man inte agar barn, men de struntar i landets lagar och plågar sina barn, och sen tycker de synd om sig själva när banen inte visar respekt!

Det är kört. Ingen vill bo där de bor, eller ha beröringspunkter med dessa vidriga personer. Att snacka integration är ett hån mot folket som betalar för skiten.
Citera
2020-08-29, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så - han kan förlåta sin lille pojke för misshandel, rån, våldtäkt etc etc, bara ungjäveln ber om ursäkt? Vissa saker kan ALDRIG ursäktas. Den lille sonen har förstört två killars framtida liv. Men han kommer bli förlåten om han ber pappa om ursäkt? Är det allt som krävs för att tas till nåder i den familjen?
De bryr sig bara om sig själva. Att de har förstört för någon annan, bekommer dem inte. Så fungerar empatiskadade individer.
Citera
2020-08-29, 11:30
Medlem
Någon som kan komma åt 18 åringens brors fall: https://lexbase.se/personsok?Search%...rname%5D=Hani&
Citera
2020-08-29, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Det är illa ställt och det går fort utför med växande kriminalitet och kravaller. Flertalet politiker tycks välja att ha huvudet kvar nere i sanden. 1. Se och erkänn problemen. 2. Sluta med naivt önsketänkande. 3. Reformera rättsväsendet, lagstiftning, polis och domstolar. Tyvärr är nog många politiker så indoktrinerade i pk väsendet att de är oförmögna att se klart och åstadkomma nödvändiga förändringar. Men ett tips är ju att se på våra nordiska grannländer och lära en del av dessa. Klart är ju också att rätten till självförsvar behöver stärkas. Som det är nu straffas brottsoffer medan det daltas med gärningsmän.

Problemet med Sverige är att de som orsakat problemen tycker att de nu ska lösa problemen. Jag kan inte rösta på folk där jag ser samma politiker återbrukas i nya regeringar. Jag mår illa när jag ser dem yttra sig och bli rika på att föreläsa om skiten de ställt till med, sitta i styrelser och få lukrativa jobb av kompisarna.

Vi har stora problem inom myndigheter och domstolar med vänskapskorruption och aktivism, där det tagit industriella mått. Petar man på asylgeschäftet petar man på grundfundamentet i rättsväsendets brister för att få rätsida på problemen.

I denna tragedi är det synd att pojkarna inte var barn till politiker eller till folk inom rättsväsendet. Jag tror de själva måste drabbas av brottslighet för att poletten ska trilla ner.
Citera
2020-08-29, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet
Någon som kan komma åt 18 åringens brors fall: https://lexbase.se/personsok?Search%...rname%5D=Hani&
Får jag målnummer så är det inga problem. Men ladda ner från lexbase kostar 89 kr. Och så intresserad är åtminstone inte jag.
Citera
2020-08-29, 11:37
Medlem
Citat:
Får jag målnummer så är det inga problem. Men ladda ner från lexbase kostar 89 kr. Och så intresserad är åtminstone inte jag.

Fattar helt, vet ej hur jag ska komma åt målnr.

Ser även på mrkoll ang brodern:

Ahm*d B*h*d*n år åtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Minst sex målnummer avser brottmål där ** åtalats vid en eller flera domstolsinstanser
Citera
2020-08-29, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet
Fattar helt, vet ej hur jag ska komma åt målnr.

Ser även på mrkoll ang brodern:

Ahm*d B*h*d*n år åtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Minst sex målnummer avser brottmål där ** åtalats vid en eller flera domstolsinstanser
Har svårt att se det där med tvistemål i den här pappenheimarens fall. Det är med all säkerhet brottmål. Vilken jävla familj.
Citera
2020-08-29, 11:55
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi lever i parallella världar du och jag.

Jag har ingen i min familj som begått brott, eller haft med polisen att göra i sådana sammanhang. Att kalla nattens brottslighet för ett sviket förtroende är magstarkt.

I en normal familj kommer man hem den tid man sagt, eller ringer hem och förklarar varför man blir sen. Det är av den enkla anledningen att man blir orolig för dem man bryr sig om. Jag kan inte sova om ett barn är ute sent, just för att det väller av kriminella individer överallt. Mina barn har envisats med att ha fina kläder och dyra klockor. Därför skulle det vara hänsynslöst att inte komma i tid eller höra av sig eftersom jag behöver min sömn. Det har hänt långt upp i åldrarna att jag tar bilen och hämtat utanför krogen, med förevändning att jag tycker det är roligt med en liten utflykt.

Det handlar inte om sviket förtroende om ett barn inte kommer hem i tid. Det handlar om livsfara i de flesta normala familjer. Det finns ingen anledning att säga en tid och inte hålla den. Därför gav sig ena BOs pappa ut och letade efter sin son när han inget mer hörde ifrån honom.

Denna mamma tror att man kan be om ursäkt till de dumma svenskarna. Jag ser ingen ursäkt här annat än att hon ska hålla käften och sluta ploppa ut ungar hon inte kan fostra till goda medborgare.
Mycket bra skrivet!
Citera
2020-08-29, 11:57
Medlem
Citat:
Har svårt att se det där med tvistemål i den här pappenheimarens fall. Det är med all säkerhet brottmål. Vilken jävla familj.

Jag tycker det är dags att se över lagar för att dra in medborgarskap där en hel klan är kriminell och inte respekterar landets lagar och levnadsvillkor.

Man kan börja med lagar som värnar grannars rätt till säkerhet och tvinga dem bort från platser de tagit skamgrepp på. När skitfarsan ringer Aftonbladet och framför sin syn, har han bott in sig i Sverige på fel grunder och missuppfattat allt som har med hur människor ska leva sina liv. Han känner ingen skam!

Det vore en klar signal att vräka skitfarsan och skitmorsan från det område de bor i. Skräpfolk som plågat och misshandlat barnen och skapat en sexualsadist i den svenska förorten. Där barnens hämnd riktas mot random oskyldiga svenska pojkar. Dessa kriminella personer ska inte få vara bland vanliga familjer eftersom de producerar kriminella barn som är en risk för alla andra i omgivningen.

Man måste rikta sig in på skam och heder, så att det biter. En skam som får dem frivilligt att lämna Sverige vore bra!
Senast redigerad av Vresrosen 2020-08-29 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in