Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-09, 16:04
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja ena killen fick kottar/pinnar i röven, därför våldtäkt

Med andra ord special anstalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Som ovanstående skrev så var det en sk aik-våldtäkt fast med kottar istället för galgar. Skulle tro att det är mer av en förnedringsgrej än att de blev kåta av det men vem fan vet hur såna där tänker.
Jag tror iaf dom hamnar på vanlig anstalt.

Jag tror dom hamnar på sexbrotts anstalt. Men hoppas ju att dom hamnar på en vanlig anstalt.
Citera
2020-12-09, 17:25
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Jag är ingen expert men har svårt att se att dom skulle hamna på en dedikerad sexualbrottsavdelning. Jag tror dom sitter bland alla andra. Tyvärr tror jag verkligen inte någon bråkar med dom pga det dom gjort utan skulle dom få spö är det för att dom inte kan uppföra sig korrekt bland andra kriminella.

Ja när det blir bråk bland interner så handlar det om personliga konflikter, inte pga vilka brott man har begått. Tror dessa två placeras på en vanlig avdelning. Det här räknas nog inte som ett renodlat sexualbrott.
Citera
2020-12-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Med andra ord special anstalt.

Jag tror dom hamnar på sexbrotts anstalt. Men hoppas ju att dom hamnar på en vanlig anstalt.

Tvärtom, värre för dom att sitta på sexuallbrottsanstalt med pedofiler och regelrätta våldtäktsmän.

En av de har t.o.m uttryckt att han absolut inte vill sitta på sexualbrottsanstalt.
Citera
2020-12-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Tvärtom, värre för dom att sitta på sexuallbrottsanstalt med pedofiler och regelrätta våldtäktsmän.

En av de har t.o.m uttryckt att han absolut inte vill sitta på sexualbrottsanstalt.

I sådant fall bör han få en mysig cell på en sexualbrottsanstalt som han får dela med en av sina likar.
Citera
2020-12-10, 12:04
Medlem
Pletheneiss avatar
var offrena etniska svenskar?
Citera
2020-12-10, 13:15
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Huvudförhandling i mål om människorov m.m. vid begravningsplats
Mål: B 7860-20
Rättegången där tingsrätten prövar åtalet för människorov, rån, misshandel och våldtäkt vid kyrkogården i Solna är avslutad vad gäller den händelsen.

Tingsrätten kommer att fortsätta med huvudförhandlingen den 8 och 23 december och pröva åtalet för ett rån i Sundbyberg i april 2020. Den ursprungliga planeringen av förhandlingen har ändrats för att ett vittne inte kan återkomma till Sverige förrän den 20 december.

Dom i målet kommer att meddelas den 7 januari 2021 kl 11:00. De två tilltalade som åtalats för människorov m.m. vid kyrkogården är kvar i häktet tills domen meddelas.
https://www.domstol.se/nyheter/2020/...ravningsplats/
Citera
2020-12-11, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Nu är vi inne på detaljer och du har rätt i det du framför, i just den här paragrafen blir det dock lite problematiskt med uttrycken, paragrafen säger:

Man är alltså endast inne på straffvärdet.

NJA 2000 s 314:

HD bekräftar då att åldersrabatten inte påverkar straffvärdet men att det ändå ska beaktas vid bedömningen av 30 kap. 5 § Brb. När man talar om "straffvärdets" påverkan i den paragrafen syftar man alltså till straffvärdet för vuxna med avdrag för ålder och inte straffvärdet i generell bemärkelse.

Man kan förstås klaga på min semantik men det är svårt att diskutera här då kunskapen skiftar stort, man vill inte skriva något felaktigt men samtidigt inte göra det hela onödigt komplicerat. Bra att du rättade mig för de som vill grotta ner sig ytterligare.

Hoppades kunna upplysa utan att slå på fingrarna, hoppas det gick fram! Det är precis som du skriver lite av en semantisk diskussion och domstolarna använder sig långt i från alltid av de här formuleringarna i sina domar.
Citera
2020-12-11, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Ja den ena har åtminstone familj här.

Båda
Sherko Jahani Asl
Lövstavägen 50 B
194 42 Upplands väsby

Kurdens adress, mamman Shahla Jahani Är skriven på samma.

Det andra kräket heter Amin El Hani

Johan Enbergs Väg 1
171 62 Solna
Lägenhetsnummer 1504

Där bor även syster Mona El Hani och mamma Saida Dhaou.

Skulle en fruktansvärd olycka, kanske en brand, inträffa där och dessa skulle kvävas inne. Tror jag inte så många hade brytt sig.
Senast redigerad av nikeairmax 2020-12-11 kl. 09:09.
Citera
2020-12-11, 09:07
Medlem
Domen meddelas 7 januari 2021 kl 11:00.
Citera
2020-12-11, 20:29
Medlem
sk0gens avatar
Hur pass mycket tid uppehöll de sig vid att föra upp saker i analen på pojkarna?

Var det ett genuint och metodiskt uppförande av föremål i rekum eller var det mer snabba hafsiga försök att trycka in en Kotte mellan skinkorna?

Eller tvingades de spreada anus och sen på riktigt penetreras av pinnar och kottar.i timtal!?

Hade varit intressant veta hur pass avancerad våldtäkten var för att få en känsla för hur mardrömslikt det verkligen var.
Citera
2020-12-11, 21:06
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikeairmax
Båda
Sherko Jahani Asl
Lövstavägen 50 B
194 42 Upplands väsby

Kurdens adress, mamman Shahla Jahani Är skriven på samma.

Det andra kräket heter Amin El Hani

Johan Enbergs Väg 1
171 62 Solna
Lägenhetsnummer 1504

Där bor även syster Mona El Hani och mamma Saida Dhaou.

Skulle en fruktansvärd olycka, kanske en brand, inträffa där och dessa skulle kvävas inne. Tror jag inte så många hade brytt sig.
Rapporterades i medier från rättegången att kurden under rättegången ibland tog paus från sitt flinande och hånfulla bemötande av offer och deras anhöriga i salen för att vinka till sin mor Saida Dhaou.
Citera
2020-12-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Hur pass mycket tid uppehöll de sig vid att föra upp saker i analen på pojkarna?

Var det ett genuint och metodiskt uppförande av föremål i rekum eller var det mer snabba hafsiga försök att trycka in en Kotte mellan skinkorna?

Eller tvingades de spreada anus och sen på riktigt penetreras av pinnar och kottar.i timtal!?

Hade varit intressant veta hur pass avancerad våldtäkten var för att få en känsla för hur mardrömslikt det verkligen var.

Det är bl a dessa detaljer som gör att rättegången hålls bakom stängda dörrar (har jag förstått det som), plus både offren så pass unga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in