Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-14, 22:24
  #457
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Barn? 17 år
Hora? Ja
Dömd? Nej

Horan i fråga har inte straffats nog.
Vore önskvärt att fälla henne för förtal och hänga ut henne i media
Hon var 16 år. Fräscht att du kallar barn horor. Bete dig som en riktig man för fan.
Citera
2021-11-14, 22:26
  #458
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korduner
Skröt hon inte om att hon kancellerade Lorentz? Hon skrev något i stil med "I was the one who cancelled lorentz" på sin instagram när det begav sig.

Tidningen skriver att den unga kvinnan har avböjt att ställa upp på en intervju: ”Hon har inga bra erfarenheter av media och mår fortfarande dåligt över händelsen, som hon vill lägga bakom sig”, skriver Göteborgs-Posten.

Förstärker känslan av att det var någon sorts hämndaktion från hennes sida och att hon ångrar den uppståndelse hon ställde till med. Att hon skulle syfta på deras förhållande med orden "händelsen" har jag svårt att tro.

En svårt rubbad liten tjej är hon
Citera
2021-11-14, 22:38
  #459
Medlem
Jag fick intrycket att han bara ska lägga ner ”lorentz” men komma tillbaka i nån annan form.
Citera
2021-11-15, 09:17
  #460
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Hon var 16 år. Fräscht att du kallar barn horor. Bete dig som en riktig man för fan.

Hon var 17, framgår av artikeln. Har du annan information får du länka
De hade inget sexuellt umgänge förrän hon var myndig så vad är ditt problem?
16 är oavsett inte ett barn. Föreslår du läser på bättre om definitionen av olika åldersgrupper så som spädbarn, barn, tonåring, vuxen etc

Är hon en hora så är det inget omoraliskt i att kalle henne hora. Eller blir du bättre till mods om jag kallar grisen för en häst för att du upplever ordet gris för kränkande?
Citera
2021-11-15, 09:54
  #461
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Men skit samma vad benämningen är. Tänder du på och vill knulla på någon som fortfarande går i grundskolan och du själv är 26 så har du något fel på dig. Skit samma om ungen har fått bröst och höfter, hjärnan är ju en unges. Not hot. Är det dessutom en sent utvecklad 15åring kroppsligt så handlar det om att man tänder på outvecklad kropp, jävligt snarlikt peddo om du frågar mig. Ofräsht hur som.

Nej? Det är ett bevis på din inkompetens och inget annat. Kalla det för vad det är, annars tappar ordet sin mening. Förstår det blir lättare för någon som har svårt att uttrycka sig korrekt.
Citera
2021-11-15, 14:58
  #462
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Hon var 17, framgår av artikeln. Har du annan information får du länka
De hade inget sexuellt umgänge förrän hon var myndig så vad är ditt problem?
16 är oavsett inte ett barn. Föreslår du läser på bättre om definitionen av olika åldersgrupper så som spädbarn, barn, tonåring, vuxen etc

Är hon en hora så är det inget omoraliskt i att kalle henne hora. Eller blir du bättre till mods om jag kallar grisen för en häst för att du upplever ordet gris för kränkande?

Citat:
Nationalencyklopedin: barn, en människa under skedet mellan födelsen och vuxen ålder.Under detta skede kan man särskilja följande biologiska åldersperioder: nyföddhetsperiod (födelsen–4 veckor), spädbarnsålder (födelsen–1 år), småbarnsålder (1–3 år), lekålder (3–6 år), skolålder (fram till puberteten), pubertet (flickor ca 8–13 år; pojkar ca 9–14
https://www.ne.se/uppslagsverk/encyk...l%C3%A5ng/barn
Anstränger du dig för att framstå som obildad och korkad?
__________________
Senast redigerad av Kent62 2021-11-15 kl. 15:01. Anledning: Förtydligande
Citera
2021-11-15, 16:09
  #463
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
https://www.ne.se/uppslagsverk/encyk...l%C3%A5ng/barn
Anstränger du dig för att framstå som obildad och korkad?


Tänkte du adressera de faktum att du varit helt ute och cyklat med dina påstående. Nämnd hora var varken 16 eller 17 vid påstådd händelse, tvärtom var hon myndig.

Vidare uppskattar jag att du inhämtar källor för att bekräfta definitionen av ett barn

"Under detta skede kan man särskilja följande biologiska åldersperioder: nyföddhetsperiod (födelsen–4 veckor), spädbarnsålder (födelsen–1 år), småbarnsålder (1–3 år), lekålder (3–6 år), skolålder (fram till puberteten), pubertet (flickor ca 8–13 år; pojkar ca 9–14"

16 > 14
Grundläggande kunskap inom matematik att urskilja vilket positivt heltal som är större än ett annat

Här är underlag för definitionen av Ungdom / Tonåring
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ton%C3%A5ring

Jävla sopa......
Citera
2021-11-15, 23:38
  #464
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Tänkte du adressera de faktum att du varit helt ute och cyklat med dina påstående. Nämnd hora var varken 16 eller 17 vid påstådd händelse, tvärtom var hon myndig.

Vidare uppskattar jag att du inhämtar källor för att bekräfta definitionen av ett barn

"Under detta skede kan man särskilja följande biologiska åldersperioder: nyföddhetsperiod (födelsen–4 veckor), spädbarnsålder (födelsen–1 år), småbarnsålder (1–3 år), lekålder (3–6 år), skolålder (fram till puberteten), pubertet (flickor ca 8–13 år; pojkar ca 9–14"

16 > 14
Grundläggande kunskap inom matematik att urskilja vilket positivt heltal som är större än ett annat

Här är underlag för definitionen av Ungdom / Tonåring
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ton%C3%A5ring

Jävla sopa......
Jävla sopa? Var det dina argument? Under 18 år är ett barn. Älskar att du ifrågasätter nationalencyklopedin med en länk från Wikipedia. Nej jag har ingen källa jag kan dela med dig angående åldern. Du behöver inte förklara grundkolematte. Jag har en universitetsutbildning Sluta bete dig som ett prepubertalt barn.
Citera
2021-11-16, 02:05
  #465
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Jag missade helt det här med Lorentz och de sanslösa osanna anklagelserna mot honom men hur kan en mångårig gräsrökare som ZL som dessutom verkar vara tillsammans med en dömd gräsrökare haka på i drevet mot honom? Hur tänkte hon där?

__________________
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-16 kl. 02:23.
Citera
2021-11-16, 08:27
  #466
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Jävla sopa? Var det dina argument? Under 18 år är ett barn. Älskar att du ifrågasätter nationalencyklopedin med en länk från Wikipedia. Nej jag har ingen källa jag kan dela med dig angående åldern. Du behöver inte förklara grundkolematte. Jag har en universitetsutbildning Sluta bete dig som ett prepubertalt barn.

Ha ha ha ha vilket universitet du gick på förtäljs inte. Kanske var det cirkusskolan?

Du länkade från NE där det tydligt stod att barn definieras upp till cirka 12-14 års ålder. Inte 16, inte 17.

Från wikipedia står det vidare att tonåringar definieras från kring 12-14 upp till kring 18-20

Ingenstans på hela internet finns det belägg för att 16 åring är ett barn.
Du söker termen Myndig och Inte myndig. Är svårt med språk.

Är det på grund av att dina egna döttrar beter sig lösaktigt som gör att du ska uppträda som en patetisk white knight på flashback? Sad. Sad. Skaffa lite pli på dem.
Citera
2021-11-16, 09:14
  #467
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Ha ha ha ha vilket universitet du gick på förtäljs inte. Kanske var det cirkusskolan?

Du länkade från NE där det tydligt stod att barn definieras upp till cirka 12-14 års ålder. Inte 16, inte 17.

Från wikipedia står det vidare att tonåringar definieras från kring 12-14 upp till kring 18-20

Ingenstans på hela internet finns det belägg för att 16 åring är ett barn.
Du söker termen Myndig och Inte myndig. Är svårt med språk.

Är det på grund av att dina egna döttrar beter sig lösaktigt som gör att du ska uppträda som en patetisk white knight på flashback? Sad. Sad. Skaffa lite pli på dem.
Fortsätt du förolämpa mig. Det får dig inte att se smartare ut. Texten inleda med "barn, en människa under skedet mellan födelsen och vuxen ålder". Barn är således 0-18 år. Tror de flesta förstår den innebörden. Efteråt radas olika subgrupper upp. Puberteten är alltså en subgrupp till barn. På samma sätt som lekåldern är en subgrupp till barn. Du borde skaffa lite högskolepoäng istället för att leka fanboy på internet.
Citera
2021-11-16, 12:45
  #468
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Fortsätt du förolämpa mig. Det får dig inte att se smartare ut. Texten inleda med "barn, en människa under skedet mellan födelsen och vuxen ålder". Barn är således 0-18 år. Tror de flesta förstår den innebörden. Efteråt radas olika subgrupper upp. Puberteten är alltså en subgrupp till barn. På samma sätt som lekåldern är en subgrupp till barn. Du borde skaffa lite högskolepoäng istället för att leka fanboy på internet.


Ha ha ha ha ha exakt, artikel skriver att man är barn upp till en viss brytgräns då man inte längre är barn

"Under detta skede kan man särskilja följande biologiska åldersperioder: nyföddhetsperiod (födelsen–4 veckor), spädbarnsålder (födelsen–1 år), småbarnsålder (1–3 år), lekålder (3–6 år), skolålder (fram till puberteten), pubertet (flickor ca 8–13 år; pojkar ca 9–14"
UNDER DETTA SKEDE

Förstår du vad det betyder? "UNDER DETTA SKEDE"

18 år = myndig. Sluta blanda ihop ord med andra ord.

Återkom med ett källa som bekräftar att man är ett barn när man är 16. Tills dess gäller att man är tonåring såväl som omyndig.

Eller än bättre - kan du berätta för alla när man är tonåring? Enligt dig är man barn upp till 18 sen är man vuxen. Svårt förstå var man klämmer in tonåren då ha ha ha ha ha ha, är det någonstans på en kvart si så där?

Dina högskolepoäng om 0,1 verkar inte då inte hjälpa dig mycket i livet

Ha koll på dina döttrar, dom kanske är ute och horar för tillfället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in