Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-09-01, 14:26
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Musk själv tillämpar ju i grunden ett ramverk för att betrakta världen ur ett first principles-perspektiv, vilket i min mening endera består i att tänka utifrån fysik eller datavetenskap. Ur ett sådant perspektiv går man bortom konventioner och tänker, även om det kräver mycket mer ansträngning att resonera från grundläggande axiom än att tänka utifrån analogier, konventionell visdom osv., vad som de facto är möjligt. Detta tankesätt krävs för att revolutionera en industri.

Så första steget är att utbilda sig med kunskaper i fysik och datavetenskap för att odla grunden till ett sådant tankesätt.

Musk själv hade även en lista under sin studietid med fem punkter för vad han ansåg skulle kunna påverka mänsklighetens framtid mest. Din uppgift är att skriva en egen lista motsv. hans som bestod av:

1. Internet.
2. Hållbar energiförsörjning.
3. Göra mänskligheten multiplanetär.
4. Artificiell intelligens.
5. Genteknik.

Intressant. Tack för ett bra svar
Citera
2020-09-01, 23:33
  #14
Medlem
tjorven20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StRiKeR072
https://www.youtube.com/watch?v=CzSMC5rWvos

Neil Degrasse Tyson har gjort det väldigt tydligt för sig att han vill inte sättas under en grupp. Jag vet inte vilka konstiga ideer du har men ta en titt på dig själv istället. Elon Musk har tagit sig igenom en jäkla massa problem och åtminstonde försökt göra världen bättre. Vad gör du? Du vågar säkert inte ens ta dig ut från ditt dator rum. Sortera dig själv först.

poängen med min kommentar var att det finns bättre förebilder än dessa två
något din underutvecklade fluorid hjärna inte begriper är att det finns andra och bättre förebilder än de mass media tvångsmatar ungdomar som du med.
Citera
2020-09-02, 00:43
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven20
poängen med min kommentar var att det finns bättre förebilder än dessa två
något din underutvecklade fluorid hjärna inte begriper är att det finns andra och bättre förebilder än de mass media tvångsmatar ungdomar som du med.

hahaha om jag har en sån underutvecklad fluorid hjärna är det ju inte mitt fel så varför är du så elak?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in