Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-08, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Kan inte polisen bara gå ifrån när dom håller på så får vi se koranbrännarna börja gråta av skräck.
Löjligt och vara så tuff med hjälp av polisen.
Polisen borde ha annat för sig än och vakta några ligister.

Har faktiskt svårt att tro att polisen kan skydda ligisterna och sig själva om bränningen sker i Rinkeby Centrum. Detta har blivit en världsnyhet och många blickar riktas mot Sverige. Om de lyckas bränna eller inte så kommer de få vända sig om hela sitt liv oavsett tid eller plats. För att få lite perspektiv så var det tiotusentals människor som protesterade när Hebdos karikatyrer återpublicerades. https://uk.reuters.com/article/uk-pa...-idUKKBN25V2JT

Hade man bränt Bibeln i USA så hade nog protesterna varit väldigt stora. Att värna om yttrandefriheten är viktigt, men bokbränning bör förpassas till närmaste papperskorg.
Citera
2020-09-08, 17:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Kan inte polisen bara gå ifrån när dom håller på så får vi se koranbrännarna börja gråta av skräck.
Löjligt och vara så tuff med hjälp av polisen.
Polisen borde ha annat för sig än och vakta några ligister.

I Rosengård så brände de en koran utan några poliser i närheten.

Men visst. Rinkeby är nog lite farligare än Rosengård pga alla skjutglada somalier med automatvapen som bor där. Man vet aldrig vad någon av dem kan hitta på.
Citera
2020-09-08, 17:44
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogshit
Självklart skulle vilken teologisk skrift som helst som bränns i syfte att provocera kunna ses som HMF i min mening. Bibeln, Torahn, Koranen, Tao Te Ching etc osv. Sen att det nu inte är så är en annan femma. Jag bryr mig mycket lite om religion.
Även jag kunde inte bry mig mindre om religion. Därför tycker jag också att den nivå och det inflytandegrad som religionen fått i Sverige, dvs mycket låg, och som inte kommit utan kamp, är något som vi även ska ha i fortsättningen.

Men därmed kan man inte helt sälla sig till ro och bara tro att detta tillstånd fortgår helt automatiskt. Saker kan börja "gå bakåt" också. Något som jag tycker att man ser starkare och starkare tendenser till idag. Särskilt av en religion (islam). En slags islamisering, som för närvarande pågår i krypfart och till en del i smyg, genom krav av undantag, särskiljning, specialbehandling, anpassning av det övriga samhället. Inte minst när det gäller om andra ska få skämta, häckla, driva med, deras religion.

Denna snäva syn på sin religion visas inte minst av händelser kring de koranbränningar som nu också haft "premiär" i Sverige. Innan ens någon i Stram Kurs satt sin fot på svensk mark, så skyndar sig en muslimsk präst (imam) i Malmö att bjuda in representanter för andra religioner, kommunen samt också en polis (en myndighet som egentligen ska vara neutral) till ett möte med efterföljande gruppfoto. Slutsatsen i ord från mötet angående bland annat koranbränningar är att "de inte ska få förekomma". Alltså önskan om ett förbud av en sak som, av b.l.a en högst kunnig expert på yttrandefrihet, är något som ryms inom våran yttrandefrihet.

Så oavsett om man håller med Rasmus Paludan och Stram Kurs i deras frågor eller inte så har de inte minst fungerat som lite av en "väckarklocka" till att inse att många muslimer inte kan tåla att deras religion behandlas likadant som vi under en längre tid gjort med alla andra religioner.

Därför bör (borde) också, i mitt tycke, Rasmus Paludan och Stram Kurs även i Sverige få resurser så att en demonstration, med avslutande koranavbränning kan hållas under så betryggande former som möjligt. Det handlar ju indirekt om att försvara friheten, hårddraget sagt försvara själva vårt statsskick. För övrigt så är Rasmus Paludan , enligt ett otal experter, också svensk medborgare.
Senast redigerad av Celeron 2020-09-08 kl. 17:49.
Citera
2020-09-08, 17:55
Avstängd
Ohshit.Cuntwells avatar
Biblioteken har ju bränt sagoböcker som innehåller skildringar som idag anses vara rasistiska (t.ex. Pippi Långstrump) så varför ska inte dessa sagoböcker få brännas då de innehåller så mycket hat, rasism och pedofildyrkan?

Citera
2020-09-08, 18:11
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Japp, vildare vildingar får man leta efter.
Dem har ju kastat sten på polisen i åratal nu runtomkring järvafältet.

Kan verkligen föreställa mig en riktigt förvildad Schimpans-flock som går bananas med olika tillhyggen och har sönder allt i sin väg.

Polisen kommer väl stå helt maktlös och klia sig i skallen medans vildingarna totalt river ett helt kvarter.

Svårt att stoppa den vildaste ap-flocken i stan liksom.

Förmodligen så kommer det att sluta på det viset, fast det återstår att se. Om koranbränningen blir av d.v.s.
Citera
2020-09-08, 18:41
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
en sån fegis du är.
Jag får tacka för ditt glasklara och uttömmande svar.
Citera
2020-09-08, 19:27
Medlem
Paddington75s avatar
Låt oss hoppas att Löfven i detta tänker längre än vad näsan hunnit växa sig lång, i att det vore en dum idé att förbjuda koranbränning - och därmed islamkritik.

Jag vill påstå att det enda som skulle få mig att köpa in och bränna en koran är om det skulle bli förbjudet att göra så - och jag tror inte att jag är ensam om det. Faller yttrandefriheten brinner nog hundratals koraner.

Hoppas innerligt att detta kan bli det startskott som får folk att förstå att det inte är rasistiskt att kritisera en teokratisk ideologi - särskilt inte en som går tvärtemot mycket av det Löfven själv säger sig stå upp för.

Nej, vanten är kastad, i yttrandefrihetens namn.
Citera
2020-09-08, 20:29
Medlem
Vem besitter på den juridiska rätten att besluta eller neka demon? Kan ett vakthavande befäl få pucken på fredag kväll och tvingas besluta eller vem eller vilka inom polisen beslutar?
Citera
2020-09-08, 20:41
Avstängd
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Vem besitter på den juridiska rätten att besluta eller neka demon? Kan ett vakthavande befäl få pucken på fredag kväll och tvingas besluta eller vem eller vilka inom polisen beslutar?

Om han är svensk medborgare är det förstås bara att klampa in.
Citera
2020-09-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Om han är svensk medborgare är det förstås bara att klampa in.

Jag antar att dom/han söker tillstånd för att förvarna polisen vad som komma skall och dessutom gratis media exponering.

Hade inte media börjat gråta så mkt hade ingen vetat om detta.

Hört flera intervjuer med Rasmus, jag tycker han verkar väldigt snäll.
Citera
2020-09-08, 21:00
Avstängd
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Jag antar att dom/han söker tillstånd för att förvarna polisen vad som komma skall och dessutom gratis media exponering.

Hade inte media börjat gråta så mkt hade ingen vetat om detta.

Hört flera intervjuer med Rasmus, jag tycker han verkar väldigt snäll.

Ja det låter smart.
Citera
2020-09-08, 21:39
Medlem
zarembas avatar
Koranbränningen är enbart löjligt. Polisens resurser behövs till annat.

Ska man agera mot immigrationen borde vi alla göra en massdemonstration på Sergels torg för att visa våra politiker vad vi tycker.

Fast klart....AFA med Aftonbladet mobiliserar säkert.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in