Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2021-01-15, 10:35
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
ja finns hur mycket som helst som r mer intressant. Min avatar r en Basquiat tex som slr Banksy alla dar i veckan.
Stereotypt pundrarkludd r det du begeistrat dig i. Snt dr sitter det massor av knarkare kladdar ner p sina snedtndningar. Banksy r ngot unikt som konstvrlden aldrig tidigare skdat. Bara hemligheten i sig r stor konst och synnerligen unikt.
Citera
2021-01-15, 19:16
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Stereotypt pundrarkludd r det du begeistrat dig i. Snt dr sitter det massor av knarkare kladdar ner p sina snedtndningar. Banksy r ngot unikt som konstvrlden aldrig tidigare skdat. Bara hemligheten i sig r stor konst och synnerligen unikt.
ok, vad bra att du r s bevandrad. banksy gr banala och pubertala teckningar som han sen placerar p lite udda stllen och det r drfr folk gillar det - inte fr konsten i sig. Hnger man upp dem p museum faller de platt fr att de r s menlsa. Nnting man skulle kunnat kpa p IKEAs affischsavdelning tillsammans med bilder p nglok frn 20-talet.
Citera
2021-01-16, 12:13
Medlem
Tror att det r Nug i Vandals In Motion som r Banksy!
Citera
2021-02-13, 22:00
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
ja finns hur mycket som helst som r mer intressant. Min avatar r en Basquiat tex som slr Banksy alla dar i veckan.
Men som jag sa tidigare i den hr trden s r det absolut ingen hemlighet vem han r! Han blev outad i flera brittiska medier under 00-talet. Jag sa att han bor i Bristol men att jag inte kommer ihg hans namn. Har dock lst otaliga gnger om honom i engelsk press d jag bodde dr och det r absolut ingen tvekan om saken. Eftersom folk inte trodde mig, s googlade jag det.

WIKI
Robin Gunningham
Banksy is commonly believed to be Robin Gunningham, as first identified by The Mail on Sunday in 2008, born on 28 July 1973 in Yate, 12 miles (19 km) from Bristol.

Allts det rder ingen tvekan om det hr. Gunningham dk sjlv upp p Sotheby's auktionsverk nr hans verk skulle auktioneras ut, fr ngra r sen.

Frgestllningen i trden r baserad p premissen att det inte r klart vem Banksy r, men den premissen r fel. Det r mycket vl knt vem han r och det rder inget som helst tvivel om saken.
Han har sjlv inte dementerat det. Det r en fullstndigt ppen "hemlighet".
Citera
2021-05-30, 08:15
Medlem
Frgan r inte "vem r Banksy?" utan "vilka har varit involverade i Banksyprojektet genom ren?"

Gunningham r en av snubbarna i projektet, men han r inte huvudpersonen.

Anonymiteten kan ses som ett statement mot kndiskulten, som r speciellt framtrdande i Stockholm, som fr vrigt verkar vara ett av fr stllen p planeten dr Banksy inte har slagit igenom riktigt. Mnga korkade 08-journalister uppfattar fortfarande som en ploj.

Det finns mycket som talar fr att Banksy r vr tids strsta konstnr. Och framfrallt kommer han att bli den hgst vrderade, faktum r att Banksy's certifierade studioverk r p vg upp mot 10 mn GBP p auktionerna i London och New York. Det r viktigt att tnka p att verk som sljs p auktioner sljs av samlare, inte av Banksy. Man mste skilja p primr och sekundrmarknanden. Samma verk som sljs fr 8 mn pund p Sothebys kanske sldes av Banksy fr 1000 pund fr 20 r sedan.

En bra verblick av banksys samtliga verk, inte bara street art: www.banksyunofficial.com
Citera
2023-11-22, 02:25
Medlem
Vilken fittig artikel i Aftonbladet.
Citat:
Banksy avsljar sitt namn i bortglmd inspelning
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rvju-fran-2003
Citera
2023-11-23, 16:44
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epitectus
Frgan r inte "vem r Banksy?" utan "vilka har varit involverade i Banksyprojektet genom ren?"

En bra verblick av banksys samtliga verk, inte bara street art: www.banksyunofficial.com

Robert del Naja

Musiker i Gruppen Massive ...eller Massive Attack r en het kandidat.. hans grupp har repat o anvnt mnga lokaler gemensamt med Banksy

https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Del_Naja
Citera
2023-12-26, 08:35
Medlem
arakas avatar
Hur mnga verk har stulits?
Senast var det i alla fall i London av en typisk kaozblatte.
Citera
2023-12-26, 15:59
Medlem
grekkoz1s avatar
Snart kommer en "Banksy" att innebra = stlden/kuppen att stjla konsten innan ngon annan hunnit gra det.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in