Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-04, 17:26
  #1
Medlem
mats_lindqvists avatar
Jag läste nyss att vi fått 60 000 nya uppehållstillstånd hittills 2020 och prognosen är ca 90 000 för helåret. Om man beviljas asyl och får uppehållstillstånd och sedan medborgarskap, då blir "anhöriga" efter viss tid kvalificerade för invandring.

Men hur fungerar det om man invandrat som "anhörig", får man då ta hit fler anhöriga i sin tur, som en kedjereaktion? Mao om jag lyckas få asyl, uppehållstillstånd, tar hit min son, som sedan via internet träffar en kvinna från hemlandet som han gifter sig med och som sedan tar hit sin mamma osv osv. Kan detta fortsätta i evighet?

På 90 000 nya medborgare krävs i snitt 300 poliser, 180 vårdplatser, mao I stort sett ett nytt sjukhus, x antal skol- och förskoleplatser, bostäder etc etc. För att bekosta detta så skulle dessa 90000 människor behöva ta med en hel del infrastruktur, en kärnreaktor eller ett större vattenkraftverk, ett par stora exportföretag, några tusen hektar jord- och skogsbruksmark inkl. maskiner etc. Nu har de nya svenskarna just inget av detta med sig, men väl en del "socioekonomiska faktorer" i bagaget.

Hur skall detta sluta?
Citera
2020-09-04, 17:29
  #2
Medlem
mats_lindqvists avatar
Samtidigt pågår detta. Sverige har lägst antal vårdplatser i Europa och kurvan pekar nedåt.

https://lakartidningen.se/aktuellt/2...tser-i-europa/
Citera
2020-09-04, 17:31
  #3
Bannlyst
SD borde gå emot den lagen, anhöriginvandring är något som är för fult. Det är inte vår skyldighet att ta emot så många till Sverige.

Edit:

Jag har mejlat SD om denna tråden dessutom, förhoppningsvis kan dom ta med det i deras partiprogram, att gå emot anhöriginvandringslagen.
__________________
Senast redigerad av Spidersweb 2020-09-04 kl. 17:49.
Citera
2020-09-04, 18:26
  #4
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Jag läste nyss att vi fått 60 000 nya uppehållstillstånd hittills 2020 och prognosen är ca 90 000 för helåret. Om man beviljas asyl och får uppehållstillstånd och sedan medborgarskap, då blir "anhöriga" efter viss tid kvalificerade för invandring.

Men hur fungerar det om man invandrat som "anhörig", får man då ta hit fler anhöriga i sin tur, som en kedjereaktion? Mao om jag lyckas få asyl, uppehållstillstånd, tar hit min son, som sedan via internet träffar en kvinna från hemlandet som han gifter sig med och som sedan tar hit sin mamma osv osv. Kan detta fortsätta i evighet?

På 90 000 nya medborgare krävs i snitt 300 poliser, 180 vårdplatser, mao I stort sett ett nytt sjukhus, x antal skol- och förskoleplatser, bostäder etc etc. För att bekosta detta så skulle dessa 90000 människor behöva ta med en hel del infrastruktur, en kärnreaktor eller ett större vattenkraftverk, ett par stora exportföretag, några tusen hektar jord- och skogsbruksmark inkl. maskiner etc. Nu har de nya svenskarna just inget av detta med sig, men väl en del "socioekonomiska faktorer" i bagaget.

Hur skall detta sluta?
Det stämmer att det är så. Har en anhörig som jobbar på migrationsverket och nu tröttnat på skiten. Han är trött på de ständiga lögnerna, att ge ett avslag tar en arbetsdag men man kan ge sex nya uppehållstillstånd per dag därför att systemet är riggat så det är mycket lättare att ge tillstånd än avslag.
Citera
2020-09-04, 19:16
  #5
Medlem
Usch jag blir så less på detta Sosse sverige,måste få stopp på detta tokeri fort nu!
Citera
2020-09-04, 21:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Jag läste nyss att vi fått 60 000 nya uppehållstillstånd hittills 2020 och prognosen är ca 90 000 för helåret. Om man beviljas asyl och får uppehållstillstånd och sedan medborgarskap, då blir "anhöriga" efter viss tid kvalificerade för invandring.

Men hur fungerar det om man invandrat som "anhörig", får man då ta hit fler anhöriga i sin tur, som en kedjereaktion? Mao om jag lyckas få asyl, uppehållstillstånd, tar hit min son, som sedan via internet träffar en kvinna från hemlandet som han gifter sig med och som sedan tar hit sin mamma osv osv. Kan detta fortsätta i evighet?

På 90 000 nya medborgare krävs i snitt 300 poliser, 180 vårdplatser, mao I stort sett ett nytt sjukhus, x antal skol- och förskoleplatser, bostäder etc etc. För att bekosta detta så skulle dessa 90000 människor behöva ta med en hel del infrastruktur, en kärnreaktor eller ett större vattenkraftverk, ett par stora exportföretag, några tusen hektar jord- och skogsbruksmark inkl. maskiner etc. Nu har de nya svenskarna just inget av detta med sig, men väl en del "socioekonomiska faktorer" i bagaget.

Hur skall detta sluta?
Morgan sa 2015 att återföreningen inte måste ske i Sverige.
Bara tom retorik för att lugna massorna.
Nu ska det importeras.
Citera
2020-09-05, 11:41
  #7
Medlem
Samnytt skriver: Migrationsverket betalar ut mångmiljonbelopp till anhöriginvandrares resor till Sverige. 2017 uppgick kostnaden till över 10 miljoner. Fler och fler utnyttjar bidraget. Rödakorset betalar ut resepengar till extra stora familjer.
Helt idiotiskt!!! Inte undra på att de bara vill få mer och mer bidrag. Sverige öser bidrag över ickesvenskar. Så vidrigt av våra politiker.
Pengarna borde användas till att skicka tillbaka invandrare istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in