Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-06, 12:22
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Min favorit är Fazer blå, det är en av få gånger jag äter choklad utan någon smaksättning eller fyllning. Annars lockar det mig inte så mycket, men Fazer blå är verkligen riktigt jäkla god.

Yes sir, helt rätt.

Köpte tre presentaskar av dessa innan jul, räcker fram till semestern.
Citera
2024-01-06, 16:17
  #134
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Jaa - Niederegger Reber Feodora Neuhaus Anton Berg m fl preimumchoklader smakar så klart skiiit
jämfört med fina lyxiga Marabou

Jag syftar mer på den choklad du hittar i dagligvaruhandeln.
Anton Berg är fullt ok.
Lindt är god.
Citera
2024-01-06, 16:18
  #135
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Fazer tycker jag är galet mycket godare än Marabou, däremot har de inte så många roliga smaker. Jag köper fortfarande Marabou av det skälet, för att de har ett par sorter jag verkligen gillar. Som kakorna med Daim, Helnöt, TUC salta kex, Oreos etc. Smaksättningen är rätt ofta bra, men chokladen i sig är inget vidare. Den vanliga Marabou med enbart mjölkchoklad är inte alls god.

Smaken är som baken. Delad ☺️
Citera
2024-01-06, 17:39
  #136
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Det är inte bara smaken. Förr smälte Marabou-choklad på tungan, man kunde knappt ta direkt i chokladen utan att den smälte mellan fingrarna, nu verkar det som om smälttemperaturen höjts på något konstgjort sätt.

Riktig choklad skall smälta i munnen för att smaken riktigt skall kännas. The thrill is gone kan man säga, med denna torra trista Marabou-smak som finns idag.

Undrar om det var en förändring som skedde efter första Irak-kriget. I alla fall framställdes det då som en innovation med choklad i US Army som inte smälte i ökenhettan. Men den passar inte utanför öknen.
Citera
2024-01-06, 17:46
  #137
Medlem
3Godisars avatar
Marabou har alltid smakat bara socker, tyvärr. I princip alla andra märken har tyvärr godare choklad.
Citera
2024-01-06, 20:08
  #138
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Jag syftar mer på den choklad du hittar i dagligvaruhandeln.
Anton Berg är fullt ok.
Lindt är god.

Finns inte särskilt gott o dagligvaruhandeln när det gäller chokladpraliner - cloetta har haft bättre än marabou men är på dekis - gör typ i polen inför jul,

Vet inte om det är fattigdomsbevis men förr fanns betydligt fler bra o svenska pralinaskar-
obs att aladdin var inte skit från början - o fortuna var bra o valnöt var gott - sen kom skit
som Pigalle som är mest fett
Citera
2024-02-05, 20:30
  #139
Medlem
crazycatgirls avatar
jag tycker den smakar som den alltid gjort
Citera
2024-02-07, 13:31
  #140
Medlem
Nu ska den göras om också tjockare och smalare bitar marabou
Citera
2024-03-16, 10:02
  #141
Medlem
YouNailedIts avatar
Provade köpa en schweizernöt och den smakade inte som förr. Hasselnötterna var nästan härskna och chokladen saknade den goda milda vaniljsmaken. Känns som ett ändrat recept till det sämre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback