Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2021-02-13, 22:31
  #73
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glatous
Det är sant på gott och ont att många vädrar sig här men sen finns det en stor del som är i syfte att hata utan anledningar. Det liksom när sig på att bara hata. Det är inte så konstigt att Flashback är känd som ett hatforum. På jobbet emellan oss kollegar frågar vi varandra, vad ska du hitta på för kul i helgen då varpå en säger, ska läsa lite på hatforumet. Han behöver inte säga hatforumet- Flashback, man förstår direkt när någon säger hatforum. Det är synd, väldigt synd att Flashback har gjort sig synonym med hat.
Det är dock inte förbjudet att själv bli aktiv på forumet och leverera välbalanserade och icke-hatiska inlägg om man så önskar.. Du och dina kollegor kan ju gå i bräschen för en sådan utveckling kanske..
Citera
2021-02-13, 22:43
  #74
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glatous
Så är det men det är svårt att bli och föra socialdemokratiska värderingar hos moderaterna eller Sverigedemokraternas värderingar hos Centerpartiet. Antingen är du med oss eller med dom. Hoppas vi förstår varandra.

Flashback är inte ett forum jag tillbringar tid på. Ville bara säga vad jag tycker och tänker för det är fritt?
Vad jag menade var att flashback inte är synonymt med SD utan är hela folkets forum - sossar och andra har lika stor rätt att styra upp forumet som tex NMR eller vem som helst som önskar..
Citera
2021-02-13, 23:03
  #75
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glatous
Men när hat har ett övertag och att högern överrepresenterar Flashback så tror jag inte många andra med andra åsikter vill komma hit eller bryr sig.
Synd det, själv skulle jag uppskatta lite mer blandade åsikter på forumet..
Citera
2021-02-13, 23:09
  #76
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glatous
Det är synd. Nästa generation kommer inte ens sätta in for här.... eller så kommer Flashback fullkomligt domineras av nya medlemmar när SD förr eller senare vinner. Men vänta dig inget annat. Här är det högern som styr.
Själv är jag inte överdrivet höger men blir sällan mobbad av någon här.. Dock är jag kritisk till invandring, det räcker väl för att bli accepterad kanske..
Citera
2021-02-13, 23:26
  #77
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glatous
Jag har inget emot att någon kritiserar invandringen, det är ingen diskussion som ska diskuteras. Det är inte det jag vill komma fram till. Det är allat annat runt, håller man inte med så är man allt annat,allt från negerkuksugare till landsförrädare och att svenska kvinnor ska ställas till svar. Det är mycket mer en så. Du har varit medlem här 10 år, du vet mycket bra vad jag menar.
Visst en del brukar skriva saker typ "allt från negerkuksugare till landsförrädare och att svenska kvinnor ska ställas till svar", vilket är lika tjatigt som när PK-folk hävdar att alla invandringskritiker är rasister.. Dock har även dessa osofistikerade hatare rätt att yttra sig..
Citera
2021-02-13, 23:30
  #78
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glatous
Så är det men det är svårt att bli och föra socialdemokratiska värderingar hos moderaterna eller Sverigedemokraternas värderingar hos Centerpartiet. Antingen är du med oss eller med dom. Hoppas vi förstår varandra.

Flashback är inte ett forum jag tillbringar tid på. Ville bara säga vad jag tycker och tänker för det är fritt?

Fast det är det ju visst det. Du är ju här nu och diskuterar. Bra att du är här och gör din röst hörd, på så sätt sätt stödjer du forumet och dess framtid

Du hjälper till att tvätta bort nidbilden av Flashback som ett "hatforum". Det ska du ha cred för! Det är uppfriskande med olika politiska värderingar i en diskussion.
__________________
Senast redigerad av Carlbom 2021-02-13 kl. 23:32.
Citera
2021-02-13, 23:41
  #79
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glatous
En skamfläck är vädligt svårt att tvätta bort.

Men inlägg för inlägg drar vi båda vårt strå till stacken, det är mycket positivt. Vi får inte låta Jonna Simas nidbild ta över
Citera
2021-02-20, 09:50
  #80
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Det är självfallet sant att många vädrar sitt hat här, på gott och ont..

Det är yttrandefrihet och makt. Makthavarna i Sverige vill ha monopol på detta.

De vill ha monopol på att hata också. De hatar gärna Trump och SD.

Så Jonna ska hålla sin käft. Även när jag inte vet vem subban är.
Citera
2021-03-08, 19:12
  #81
Medlem
gabrielle2s avatar
Det vore förträffligt om fler vänsterpartister deltog i forumet.
Det måste väl redan finnas en hel del kan jag tänka mig.
Finns väl alla möjliga färger här inne.
Och färglösa fritänkare.
Debatter skulle bli ännu eldigare här inne. Oj, oj oj..


Jag tycker inte om att man använder artister och kändisar som politiska språkrör.
Använder dem som sockerbitar att locka flugor till sig.
Politiker blir hotade av och till och har livvakter.
Deltar man offentligt med politiska utspel så får man räkna med att en del människor spårar ur totalt och börjar hata personen istället för det den säger.
Svårt för vissa att dra gränsen.

Om Jonna tänker sig att det räcker med att slänga in några " snälla" vänsterpartister för att klimatet skall ändras så vet hon inte hur många arga och hatiska vänsterpartister det finns.
Hon kanske tycker att de är rara, snälla små pojkar och flickor. Det skrivs ju inte så mycket negativt om dem. Som om de är kärleksfulla hela högen. Inget ont inom sig.
Det stämmer inte på en fläck.
__________________
Senast redigerad av gabrielle2 2021-03-08 kl. 19:16.
Citera
2023-12-08, 13:06
  #82
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Hon och Anders Lindberg är dom värsta.
Iallafall på den redaktionen.

Men viktigt ändå att den intellektuella kultureliten, här representerad av Jonna Sima, får uttrycka de rätta värderingarna som vi vet att hon representerar. Här i en debatt med Hanif Bali. Visst är hon ett ljus i mörkret? Och en fantastisk debattör, förutsatt en monolog.

https://www.tv4.se/artikel/29NBGjbrH...-upp-i-studion
Citera
2023-12-16, 23:21
  #83
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Men viktigt ändå att den intellektuella kultureliten, här representerad av Jonna Sima, får uttrycka de rätta värderingarna som vi vet att hon representerar. Här i en debatt med Hanif Bali. Visst är hon ett ljus i mörkret? Och en fantastisk debattör, förutsatt en monolog.

https://www.tv4.se/artikel/29NBGjbrH...-upp-i-studion
Är det inte fantastiskt att man måste "skilja person från verk" när det gäller musik som sjunger om att mörda, våldta och förgöra.... Men samma resonemang finns inte om t ex Ultima Thule som sjunger Vikingarock utan sådana inslag .. Då är det okej att döma dem å det grövsta trots att de inte sjunger något rasistiskt utan enbart haft samröre med band som gör det.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback