• 1
  • 2
2020-09-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otriv
Kanske ska tillggas att jag har 200 mg sertralin dagligen vilket r maxdosen. Jag antar att det har betydelse?

Ocd behandlas med 300mg. Jag har ocks sttt p 200mg.
Citera
2020-09-09, 20:13
Medlem
Otrivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brufusbenz
Ocd behandlas med 300mg. Jag har ocks sttt p 200mg.

Alright, lkaren berttade fr mig att det var maxdos. Jag antar att det har ngon betydelse beroende p hur mycket man str p gllande interaktioner med andra droger..?
Citera
2020-09-09, 21:21
Medlem
Jaha, s psts det ter igen att LSD och till och med svamp orsakar serotonergt syndrom. Kan ngon komma med en vetenskaplig klla dr detta faktiskt har pvisats? Inte att en eller annan person tror ngot, utan att man faktiskt har kunnat visa att LSD kan orsaka serotonergt syndrom? Pstendet om att den hr typen av psykedelia skulle orsaka serotonergt syndrom r ngot som brukar spridas av frbudslobbyn (inklusive t ex svenska CAN) och s vitt jag kan minnas alltid utan kllhnvisning.

Professor David Nichols, ofta titulerad som en av vrldens frmsta forskare rrande LSD, hvdar istllet att serotoninproduktionen nedregleras nr man r pverkad av LSD, d LSD som bekant tillflligt tar ver serotoninets roll. Jag knner inte till ngon klassisk psykedelia (DMT, LSD, psilocybin/psilocin, meskalin etc) som vare sig kar serotoninproduktionen eller blockerar terupptagningen av substansen.

Det finns inga dokumenterade ddsfall orsakade av direkta medicinska skl vid intag av LSD. I en genomgng av studier kring serotoninantagonister och serotonergt syndrom, s skriver dr P. Ken Gillman bland annat:

"It does not seem to be associated with serotonergic symptoms or features of SS, either in usual doses or in over-doses. There appear to be no cases of SS in more than 50 years of use, and Fantegrossi states, Indeed, there are no documented cases of death due to LSD overdose, . . . . "
https://headachejournal.onlinelibrar...0.2009.01575.x

Det hr r saker man kan hitta p ntet sjlv p ett ftal minuter.
Senast redigerad av mand71 2020-09-09 kl. 21:32.
Citera
2020-09-09, 21:54
Medlem
Citat:
Vilka psykadeliska droger kan man anvnda sig utav nr man gr p Sertralin? Ketamin fungerar enligt egen erfarenhet och vad jag har lyckats utlsa frn olika kllor ntet.

Moralkakor med mera undanbedes.
Du borde inte ta ngra droger alls. Fr din egen skull.
Citera
2020-09-09, 22:18
Medlem
Otrivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronettt
Du borde inte ta ngra droger alls. Fr din egen skull.

Tack fr din omtanke. Men nu vill jag vldigt, vldigt, vldigt grna gra det. r ofantligt uttrkad och vill ta en resa ngonstans
Citera
2020-09-09, 22:24
Medlem
Citat:
Tack fr din omtanke. Men nu vill jag vldigt, vldigt, vldigt grna gra det. r ofantligt uttrkad och vill ta en resa ngonstans
Var rdd om dig iallafsll.
Citera
2020-09-11, 11:15
Medlem
Zot^s avatar
Citat:

Jag har tagit LSD ihop med sertralin eller om det var escitalopram, det var ca 15 r sedan s sorry om jag inte minns exakt.

Effekten var kraftigt reducerad jmfrt med att ta syra utan mediciner. Inga visuals alls i princip fast visst vart jag pverkad helt klart men hade jag inte varit med min bste vn som ocks trippade d s hade jag nog blivit uttrkad rtt fort. Hur som helst s verlevde jag, fick inga biverkningar och jag har spenderat 75kr p smre saker

Kr p dissociativa istllet dock skulle jag sga, det funkar iaf som det ska. Dem serotonerga psykadelierna finns ju kvar att prova sedan nr du inte behver ta SSRI lngre.
Citera
2020-09-12, 10:21
Medlem
Artichokess avatar
Hej!

Jag ter sertralin, dock "bara" 50 mg om dagen, och jag har tagit lsd mnga gnger i varierad dos.
Jag knner av p en kvarts lapp och har som max tagit en hel lapp 150 ug per gng.
Nu har jag inget att jmfra med d jag aldrig har tagit lsd utan sertralin men jag har inte haft ngra problem med nnting. Men som sagt jag ter en mycket mindre dos sertralin n du.
Lycka till iaf om du bestmmer dig fr att resa!
Citera
2020-09-12, 19:51
Medlem
Opiaters avatar
Eftersom att sertralin har en medelstark anti-psychos och anti-hallucinations effekt s kommer det dra ned LSDns effekt en del men hur mycket eller hur lite r individuelt, en jag var med fr ngra r sen hade sin livs bsta tripp p 3G svamp 🍄 nr han stod p anti-depressiva

Lycka till

Edit: om du bara r deprimerad s rekommenderar jag dig att testa men om du ven har ngest eller nervs personlighet rekommenderar jag dig att kanske vnta tills du har en bttre dag
Senast redigerad av Opiater 2020-09-12 kl. 19:53.
Citera
2020-09-15, 15:16
Medlem
Otrivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Jag har tagit LSD ihop med sertralin eller om det var escitalopram, det var ca 15 r sedan s sorry om jag inte minns exakt.

Effekten var kraftigt reducerad jmfrt med att ta syra utan mediciner. Inga visuals alls i princip fast visst vart jag pverkad helt klart men hade jag inte varit med min bste vn som ocks trippade d s hade jag nog blivit uttrkad rtt fort. Hur som helst s verlevde jag, fick inga biverkningar och jag har spenderat 75kr p smre saker

Kr p dissociativa istllet dock skulle jag sga, det funkar iaf som det ska. Dem serotonerga psykadelierna finns ju kvar att prova sedan nr du inte behver ta SSRI lngre.

Jag har vl mer eller mindre redan utforskat dom flesta "vanliga" serotonerga psykadlierna som finns. Har krt keta ngra gnger och har ven testat att hla men det var med 2-flour keta (tror jag det heter). r det stor skillnad p 2-flours "hl" gentemot riktig keta? Ngra andra dissociativa som du kan rekommendera eller har feta upplevelser?

Citat:
Ursprungligen postat av Opiater
Eftersom att sertralin har en medelstark anti-psychos och anti-hallucinations effekt s kommer det dra ned LSDns effekt en del men hur mycket eller hur lite r individuelt, en jag var med fr ngra r sen hade sin livs bsta tripp p 3G svamp 🍄 nr han stod p anti-depressiva

Lycka till

Edit: om du bara r deprimerad s rekommenderar jag dig att testa men om du ven har ngest eller nervs personlighet rekommenderar jag dig att kanske vnta tills du har en bttre dag

Jag r inte deprimerad r en rtt ngslig person generellt. Men har aldrig upplevt ngra problem att trippa trots det. Gller att ha rtt set & setting och veta hur man ska hantera "jobbiga" situationer under tripp. Som du sger viktigt att gra det under en bra dag .
Citera
2020-09-16, 22:21
Medlem
Den hr tabellen ska vara sann och baserad p forskning. Men tips r att inte hlla p med ngra receptbelagda mediciner speciellt sdana fr mental ohlsa osv, nr du tar psykadelia. Sluta med dem i ngra dagar? Set and settings r ven viktiga och ha respekt fr droger. Lycka till p din resa.

https://wiki.tripsit.me/images/3/3a/Combo_2.png

Peace
Citera
2024-08-28, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Jag talar ur egen erfarenhet. Har haft en mina bsta trippar p svamp nr jag t SSRI.

Alla droger har varit bra nr jag tit SSRI, nstan bttre faktiskt d man inte fr ngon AT, av ngon drog. Nr jag tog droger i yngre dar, speciellt psykadelika s var det alltid ett orosmoment inblandat, det har jag inte upplevt efter jag brjade med medicinen.

Vet inte vart jag ska frga detta men frsker hr.
Jag har vid flera tillfllen provat LSD och svamp utan ngon upplevelse alls allts helt verkningslst. Trots att vnner tagit samma vid samma tillflle och blivit S trippade. ter ingen SSRI eller SNRI. ter stmningsstabiliserare (Lamotrigin) mot bipolr och emotionell instabil personlighetsstrning, samt elvanse fr adhd. men vad jag har lst s ska de inte kunna sl ut ngot av dessa. Ketamin fungerar s bra mot min depression nr jag microdoserar men har tyvrr ftt ketamin mage s kan bara kra upp till max 5 dagar sedan vila. 3 meopcp va bra inga biverkningar likas mxe men finns ju inte de kta f tag i lngre. Mste passa p frga samtidigt ngon som vet substitut fr k?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in