• 6
  • 7
2020-09-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Det är samma människor som saktar in på broar och som när de ska köra om en lastbil elle buss påbörjar omkörningen normalt men sen saktar in när de ligger jämsides med det andra fordonet. Förmodligen någon typ av rädsla eller osäkerhet.

Fast det är lite äckligt att ligga nära, de tar mer plats i filen. Ibland ligger bussen tom på andra filen (din fil)
Men jag har blivit bättre med den. Men känns aldrig 100. Ligger hellre bakom en stund tills filen blir bredare eller bron tar slut. Lite mer tight där.
Citera
2025-02-14, 18:10
Medlem
Jag har precis samma fundering som TS. Om jag åker från Nacka och ska köra in i Årsta Tunneln, så bromsar folk inne i tunneln fast det är helt fritt så lång det går att se. Tunneln börjar med en jääätte lång svag böj och dumjävlarna som ligger före mig bromsar typ varannan sekund helt i onödan. Vad fan, det är 70 km/h i tunneln och idioterna bromsar ner hastighet till 30-40 km/h. Vad är det för fel på dem?
Citera
2025-02-14, 18:25
Medlem
Hariwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Fri väg på motorled/motorväg framför tunneln följt av en spikrak tunnel med lika breda körbanor som tidigare fast med köer eller kraftigt begränsad hastighet. Direkt efter tunneln är det fri väg igen. Detta fenomen är obegripligt svårt för mig att förstå.

Handlar det om att folk tycker att det blir "mörkt" och därför sänker farten med 30 km/h direkt när de passerat tunnelöppningen? Jag kan inte så någon riktig orsak till detta alls men detta uppstår näst intill varenda gång. Finns det någon som sitter inne med kunskap kring detta beteende?

FÖr mig lägre hastighet inne i tunnel brukar det va om det är mörkt i tunneln.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in