Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-09-12, 18:03
Medlem
Byssans avatar
För alltid.
Citera
2020-09-12, 18:07
Medlem
Bajsmohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
Vill och vill. Måste man så måste man. Man kan ju liksom inte bo på gatan.

Min äldsta lillebror är 30+ och bor fortfarande hemma. Inte för att han vill utan för att han måste. Han hittar inget arbete, hur han än försöker.

Nu har i och för sig soc kopplats in så han kanske får lägenhet den vägen till slut. Vi kan ju alltid hoppas.

30 år och socialfall kul liv . Är han efterbliven?
Citera
2020-09-12, 18:09
Medlem
BloodRedMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
30 år och socialfall kul liv . Är han efterbliven?

Hehe.. Nej, han är normalbegåvad, skulle jag säga.
Senast redigerad av BloodRedMoon 2020-09-12 kl. 18:11.
Citera
2020-09-12, 18:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neutral2020
Finns det viss ålder som gör att personen absolut måste flytta? Hade ni tillåtit era barn att bo hemma ända in till 30-årsåldern? Längre? Eller när anser ni det är dags att en vuxen person ska flytta hemifrån?

Det beror ju på omständigheterna. En del får flytta vid 15 - 16 p.g.a. gymnasium på annan ort andra senare av andra skäl. Ingen ska dock bo hemma längre än nödvändigt eller för att de är slackers. Ut med ungarna bara så att de blir vuxna.
Citera
2020-09-12, 18:15
Medlem
Citat:
Finns det viss ålder som gör att personen absolut måste flytta? Hade ni tillåtit era barn att bo hemma ända in till 30-årsåldern? Längre? Eller när anser ni det är dags att en vuxen person ska flytta hemifrån?

För både barnets och föräldrarnas skull så borde det va ordningen skola, jobb, flytta.
Så mellan 22-25 nånstans.
Tror även att det är bra om de går gymnasiet så långt hemifrån att de måste ha nåt slags boende utanför hemmet, för att bygga sjäkvkänsla/självförtroende och lära sig de där basala sakerna som lätt glöms bort annars.

Sen gissar jag att alla fullt fungerande föräldrar låter sina barn bo hemma om det skiter sig på något sätt, sålänge ambitionen är att de ska ut asap när livet ordnar sig.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2020-09-12 kl. 18:17.
Citera
2020-09-12, 18:16
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Bajsdonator
Tills personen dör varför inte? Varför skall man ens tänka på att skaffa eget?

Kul att plocka hem brudar när man som vuxen fortfarande bor hemma med föräldrarna vägg i vägg. Personligen skulle jag se det som ett stort nederlag att bo hemma som vuxen.
Citera
2020-09-12, 18:19
Medlem
FiniteLifes avatar
25-30 säger ni

86 säger jag

varför inte?

ni har ju inte på ett vettigt sätt argumenterat för varför någon i vuxen ålder ska bo hemma så dra till med va fan som helst
Citera
2020-09-12, 18:22
Medlem
Stenballes avatar
Jag förmodar att vi nu pratar om barn som inte har någon typ av försvårande handikapp eller diagnos.

Man utbildar sig, skaffar ett jobb och flyttar därefter hemifrån så snart det går, senast ett år efter att man har börjat jobba.
Naturligtvis tidigare om man pluggar på annan ort.

Är man 25 så bör man definitivt ha skapat sig en tillvaro utanför barndomshemmet, och bor man hemma vid 30 så är risken att man aldrig klarar att stå på egna ben.

Inget jobb vid 30?
Då är det hög tid att ta tag i den biten!
Lång bostadskö?
Då gäller det att sätta upp sig i kön tidigt, det kommer ju sällan som en överraskning.
Ett alternativ är att hitta en bostad på annan ort med kortare kö.

Jag flyttade hemifrån när jag var 18, de två av mina barn som flyttat gjorde det när de var 19 respektive 21.
Citera
2020-09-12, 18:31
Medlem
Det är ju bara fetnajs att bo kvar så länge man kan.
Njuta av alla härligheter som gratis hyra, bredband, värme och sen spara undan så jävla mycket pengar man kan och flytta till något eget med ett fett sparkonto.
Så ska det gå till.
Citera
2020-09-12, 18:34
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag förmodar att vi nu pratar om barn som inte har någon typ av försvårande handikapp eller diagnos.

Man utbildar sig, skaffar ett jobb och flyttar därefter hemifrån så snart det går, senast ett år efter att man har börjat jobba.
Naturligtvis tidigare om man pluggar på annan ort.

Är man 25 så bör man definitivt ha skapat sig en tillvaro utanför barndomshemmet, och bor man hemma vid 30 så är risken att man aldrig klarar att stå på egna ben.

Inget jobb vid 30?
Då är det hög tid att ta tag i den biten!
Lång bostadskö?
Då gäller det att sätta upp sig i kön tidigt, det kommer ju sällan som en överraskning.
Ett alternativ är att hitta en bostad på annan ort med kortare kö.

Jag flyttade hemifrån när jag var 18, de två av mina barn som flyttat gjorde det när de var 19 respektive 21.

Bor man hemma vid 30 års åldern då är det något fel på den personen roligt att folk skyller på samhället här än säg själva.
Man flyttar hemifrån innan man nått 25 iallafall helst 19-20 år.
Citera
2020-09-12, 18:38
Medlem
Bajsmohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Det är ju bara fetnajs att bo kvar så länge man kan.
Njuta av alla härligheter som gratis hyra, bredband, värme och sen spara undan så jävla mycket pengar man kan och flytta till något eget med ett fett sparkonto.
Så ska det gå till.

Ja alla tänker olika men man missar att bli vuxen människa om man inte klipper navelsträngen fortast möjligt.
Citera
2020-09-12, 18:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Jag flyttade hemifrån när jag var 20, nära 21. Det känns ganska lagom. Dock fanns det faktiskt HR att få då, så idag kan man nog lägga till3-4 år för spara pengar och köpa något. Men ja, efter 25 är det skämmigt för båda parter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in