• 1
  • 2
2020-09-15, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Visst kan man köra med emulators, jag gör själv det, men det ULTIMATA är att kunna bränna en DVD-skiva med ett spel på och stoppa i självaste konsolen (ochippat dessutom) och börja lira, det är det man är ute efter.
Ja, jag håller faktiskt med. Själv har jag moddat mitt gamla PS2 så man kan ha luckan öppen hela tiden. Bootar med Swap Magic och lägger sedan i en hembränd skiva. Lite krångligt och kanske en smula farligt om man skulle råka titta in i strålen.

Kör man emulator slipper man fundera på sådant. Men en stor del av känslan går dock förlorad.
Citera
2020-09-18, 10:45
Medlem
Fungerar detta även med den gamla tjocka modellen av ps2?
Eller är det bara på slim-modellen det funkar som texten gör gällande?
Citera
2020-09-18, 11:10
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Fungerar detta även med den gamla tjocka modellen av ps2?
Eller är det bara på slim-modellen det funkar som texten gör gällande?

Som jag har uppfattat det så gäller det enbart PS2-Slim konsolerna: "A compatible console (all PS2 Slim / Sony Bravia TV units are supported)". Du kan ju alltid testa om det funkar?
Senast redigerad av Kackotopi 2020-09-18 kl. 11:14.
Citera
2020-09-18, 11:21
Medlem
Dan88s avatar
Hade "HD Loader" till tjockis PS2 för 15-16 år sen. Det enda som behövdes var en hårddisk och nätverksadaptern så kunde man rippa PS2 skivorna och sedan spela upp de direkt från hårddisken. Man fick mycket snabbare laddningstider också.
Citera
2020-12-05, 21:24
Avstängd
Nosstocks avatar
Softmoddade min PS2 Slim igår (SCPH-90004), det gick bra och nu kan jag spela spel från USB-minne. Dock kör jag endast CD-baserade spel för att slippa problem.

Jag tänkte fixa en filserver och mina planer är att köra en Raspberry Pi. Någon annan som gör det och hur bra fungerar det? (te.x. mot skivor)
Citera
2020-12-08, 22:10
Medlem
Gosifs avatar
Spännande! Har två ps2or
Citera
2020-12-12, 20:06
Medlem
Gosifs avatar
tur inte ps2:an går att patcha ;D det görs fortfarande på ps3...
Citera
2020-12-18, 07:27
Medlem
LordGreiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Får detta er att vilja damma av eran PS2-konsol?
Trevligt med framsteg och detta hade varit en holy grail för mig om det funnits för ca 15 år sedan. Men att damma av PS2:an från vinden för detta meck känns lite väl, det är så pass smidigt idag att emulera PS2 spel att jag nog hellre hade gått den vägen.
Citera
2021-01-10, 21:53
Medlem
Lamperouges avatar
Känns som att freemcboot är ett smidigare alternativ om man har en tjock ps2 med hårddisk-adapter. Finns ju adapters som tar sata diskar till 2gb tillochmed
Citera
2025-01-25, 13:34
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamperouge
Känns som att freemcboot är ett smidigare alternativ om man har en tjock ps2 med hårddisk-adapter. Finns ju adapters som tar sata diskar till 2gb tillochmed
Finns faktiskt launchers som klarar exFAT nu, så då har man väl ett tak på 14TB eller något sådant. Går att lägga .iso direkt på disken och köra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in