2022-10-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Det är inte riktigt en garderobsdoft man får från parfymfritt utan snarare "förvarad över 5 år i banankartong i källarförrådet"-doft. Enda räddningen är att köra parfymerad deo när man jobbar sedan skrubba ur det när man kommer hem.
Haha. Jag vet inte. Jag tycker att det är samma sak. Jag märkte stor skillnad när jag började öka mängden ett tag. De som påstår att man inte ens behöver tvättmedel kan inte ha ett utvecklat luktsinne.

Men jag minns inte att det luktade särskilt illa när jag körde enbart tvättmedel (billig sort) och ättika med doftolja, vatten har man kanske också i.

Parfymfria tvättmedel har jag aldrig märkt något av
Citera
2022-10-20, 19:02
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
När man hängde tvätten i solen blev den ren två gånger. Det kan aldrig bli samma att ha torktumlare.

Sedan tycker jag folk idag har svårt att förstå sina stinkiga områden. De tror att ett knä blir lika stinkigt som under armen eller i ett hudveck eller på foten.

Det skadar inte om det är en arbetsam dag att dra av sig tishan och tvätta sig med riktig hårdtvål under armarna och ta en ny tisha.
Citera
2023-05-28, 03:28
Medlem
Topplocks avatar
Odör - Säga åt folk som luktar extremt illa eller ska man låtsas som ingenting?

Borde man säga åt folk som luktar extremt illa eller ska man låtsas som ingenting?
Citera
2023-05-28, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topplock
Borde man säga åt folk som luktar extremt illa eller ska man låtsas som ingenting?
Lider du av det så har du väl inget att förlora? Är det flera som stör sig så kan du göra många en tjänst.

Eller vill du vänta på lottovinsten så att du kan flytta till fiiinare ställe med bättre luktande människor?
Pang på bara.
Citera
2023-05-28, 09:26
Medlem
JustZlatans avatar
Jag antar att du menar folk som luktar parfym. Ja, man ska säga högt och tydligt, nästan skrika: "Fan vad det stinker äcklig parfym här!" när man går förbi dem.
Citera
2023-05-30, 14:49
Moderator
Jultrollets avatar
Liknande tråd om dålig lukt infogad. /Moderator
Citera
2024-11-07, 14:06
Medlem
Kanastras avatar
Jag har märkt av två tydliga dofter som sticker ut.

Den ena är män som luktar.. spiskummin! Vet inte vad det beror på. Jag hade en granne i 80-årsåldern som jag kunde känna att han varit i hiss eller trapphus få det luktade verkligen spiskummin. Han var inte ovårdad eller så. En annan var en bekant i 40-årsåldern som luktade så, honom fick man hålla andan om man träffade på. Båda svenskar.

Det andra är överviktiga människor som luktar väldigt mycket sköljmedel! Vad fan beror det på?! Nästan alla som luktat som att dom haft för mycket sköljmedel i tvätten alternativt inte kört tillräckligt många sköljprogram har varit ganska kraftigt överviktiga. Man skulle kunna tro att det är pga att dom svettas och att deras kroppsvärme gör att sköljmedelslukten känns, men har jobbat i varma miljöer med smalisar och när dom blir varma luktar dom inte sköljmedel.
Citera
2024-11-08, 21:16
Medlem
GertBennys avatar
Hellre lite svettdoft än personer som stinker parfym. Fy fan vad vämjeligt en del stinker som sprutar ner sig med AXE och annan skit som luktar kemikalier och usch. Jag använder aldrig deo men duschar dagligen. Jag insåg i unga år att det är något konstigt med att smeta på en kemikalisk gegga under armarna och som blockerar svettning på en plats där naturen har designat att man ska utsöndra svett och därmed en viss doft.

Jag kan tänka mig att alla sminkprodukter och hudvårdsprodukter med allehanda konstiga grejer bidrar till den galopperande ökningen av mental sjukdom och galenskap bland dagens unga tjejer. Idag så är ju även många svenska män feminiserade och använder antagligen lika mycket skönhetsprodukter som tjejerna. Kan tänka mig att dessa män i princip är spritt språngande galna om man bara skrapar tillräckligt länge på ytan av brun utan sol och fuktighetsbevarande krämer. FY FAN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in