Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-09-23, 22:16
  #13
Medlem
innocentblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienerbroed
Det beror väl på, är du kritisk mot samma typ av porr som kåtar upp dig? Annars kan man väl gilla en typ av porr och samtidigt vara kritisk mot en annan utan att ha dubbelmoral?

Kanske, jag vet faktiskt inte. Det är en svår moralisk fråga. Men om man är osäker på om något man gör kanske skadar någon så borde man enligt försiktighetsprincipen inte göra det.
Citera
2020-09-23, 22:26
  #14
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Jag har en del betänkligheter kring porr. Samtidigt tittar jag på porr till och från och gillar det.

Dels har jag en moralisk invändningar mot att många tjejer utnyttjas inom porrindustrin, dels tycker jag att mycket porr promotar beteende som jag tycker är vidriga och riskerar att gå ut över många människors liv. (Okej, okej, okej, jag vet att det är jättemånga som anser att tjejerna gör sina egna val att vara med i porr och att alla tjejer egentligen gillar att bli behandlad som i den grövsta porren. Bla, bla, bla. Men jag tror att ni är i minoritet (kanske inte på FB) och jag tror att många delar min bild av att det finns mycket dåligt med porrindustrin).

Givetvis väljer jag porr efter mina preferenser och tittar tex därför inte på porr där tjejen har söndergråten mascara. Men samtidigt känns det som att man indirekt stöttar vidrigheterna när man tittar på annan porr. (Ps jag har aldrig betalat gör att titta på porr så det handlar inte om ekonomiskt stöd).

Är det dubbelmoral att titta på porr samtidigt som man delvis ifrågasätter den?

Känner ni igen er i min beskrivning?

Är det ett indirekt stöd till grövre porren att titta på mildare porr?

Visst har man hämtat inspiration därifrån annars hade man nog bara kört missionären i all evighet, men man måste skilja på inspelad porr å verkligheten.
Jag gjorde hemma gjorda filmer med ett ex som ligger på en kraschad hårddisk men jag var inte ens i närheten av Rocco Siffredi fast jag försökte. Jag försökte verkligen. Det är regisserat å redigerat å klippt i en riktig porrfilm från en studio precis som vanliga filmer.
Dolph Lundgren ställer sig upp efter en käftsmäll i actionfilmer som om ingenting hänt, hade en vanlig människa gjort det? NEJ knappast troligt.
Citera
2020-09-23, 23:12
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innocentblue
Jag tycker porr är jämförbart med prostitution också. Det är dubbelmoral att vara mot att en medelålders kvinna säljer sex diskret till en man och de gör "missionären", men vara för att unga tjejer på 18 år får betalt för att bli våldsamt tagna analt av flera män och slagna på film så att alla hennes bekanta och framtida ofödda barn kan se det.

Ja jag tycker också det är jämförbart och är för bägge två, men kanske kunde vara mer reglerat eller övervakat så färre råkar illa ut.
Citera
2020-09-24, 08:27
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innocentblue
Kanske, jag vet faktiskt inte. Det är en svår moralisk fråga. Men om man är osäker på om något man gör kanske skadar någon så borde man enligt försiktighetsprincipen inte göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Visst har man hämtat inspiration därifrån annars hade man nog bara kört missionären i all evighet, men man måste skilja på inspelad porr å verkligheten.
Jag gjorde hemma gjorda filmer med ett ex som ligger på en kraschad hårddisk men jag var inte ens i närheten av Rocco Siffredi fast jag försökte. Jag försökte verkligen. Det är regisserat å redigerat å klippt i en riktig porrfilm från en studio precis som vanliga filmer.
Dolph Lundgren ställer sig upp efter en käftsmäll i actionfilmer som om ingenting hänt, hade en vanlig människa gjort det? NEJ knappast troligt.


Det är en bra liknelse. Jag har tänk att om jag någonsin behöver ta ett snack med min son om porr så ska jag förklara det utifrån actionfilm-jämförelsen. I actionfilm kan man ducka för kullor, hoppa från femte våningen utan att bli skadad, hänga kvar på ett biltak i 300km/h.

I porr är analsex lika enkelt som vanligt vaginalt samlag, alla tjej (och killar) är med på allt. Alla älskar rimming, att strypa/bli strypt, alla tjejer får fontänorgasmer och kommer av enbart penetration. Det verkar inte finnas någon livmordertapp som kan orsaka smärta.
(By the way, jag blir alltid lite förvånad när någon skriver om analsex vid ett one-night-stand. Analsex kräver ju lite uppvärmning och förberedelser och ett one-night-stand är väl oftast lite för mycket pangpårödbetan för att kunna inkl sådant. Eller så har man en väldigt liten kuk).

Hittills har vi bara diskuterat porr och dubbelmoral. Flera har påpekat att det finns porr och porr och att det gör det lite enklare. Men vi har inte nämnt att det även kanske finns bra saker med porr. Om jag har fattat saken korrekt var många (inte alla) feminister på 70-talet för porr eftersom man såg det som något som kunde hjälpa kvinnor i sitt sexuella uppvaknande. Kanske en minoritet av feministerna men jag tror att det inte var en helt ovanlig åsikt. Och jag anser att de inte var helt ute och cyklade. Finns ju en hel del bra porr där ute som inte nödvändigtvis leder till att människor tar skada. Men även inom den porrindustrin utnyttjas säker kvinnor och män.
Citera
2020-09-24, 10:08
  #17
Medlem
innocentblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Det är en bra liknelse. Jag har tänk att om jag någonsin behöver ta ett snack med min son om porr så ska jag förklara det utifrån actionfilm-jämförelsen. I actionfilm kan man ducka för kullor, hoppa från femte våningen utan att bli skadad, hänga kvar på ett biltak i 300km/h.

I porr är analsex lika enkelt som vanligt vaginalt samlag, alla tjej (och killar) är med på allt. Alla älskar rimming, att strypa/bli strypt, alla tjejer får fontänorgasmer och kommer av enbart penetration. Det verkar inte finnas någon livmordertapp som kan orsaka smärta.
(By the way, jag blir alltid lite förvånad när någon skriver om analsex vid ett one-night-stand. Analsex kräver ju lite uppvärmning och förberedelser och ett one-night-stand är väl oftast lite för mycket pangpårödbetan för att kunna inkl sådant. Eller så har man en väldigt liten kuk).

Hittills har vi bara diskuterat porr och dubbelmoral. Flera har påpekat att det finns porr och porr och att det gör det lite enklare. Men vi har inte nämnt att det även kanske finns bra saker med porr. Om jag har fattat saken korrekt var många (inte alla) feminister på 70-talet för porr eftersom man såg det som något som kunde hjälpa kvinnor i sitt sexuella uppvaknande. Kanske en minoritet av feministerna men jag tror att det inte var en helt ovanlig åsikt. Och jag anser att de inte var helt ute och cyklade. Finns ju en hel del bra porr där ute som inte nödvändigtvis leder till att människor tar skada. Men även inom den porrindustrin utnyttjas säker kvinnor och män.

T.o.m. Gudrun Schyman vill inte förbjuda porr.
Citera
2020-09-24, 10:40
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innocentblue
T.o.m. Gudrun Schyman vill inte förbjuda porr.
Att inte vilja förbjuda är inte samma sak som att stödja. Jag tror inte Schyman vill sätta munkavle på Jimmy och inte heller vice versa.

Trots att det råder ett konsensus om att både produktion och konsumtion av barnporr ska vara förbjudet, så tog det nästan ett decennium att ta fram en lagstiftning som ”inskränkt” den yttrandefriheten på ett fungerande sätt. Jag tror bara det är fanatiker som vill förbjuda ”vanlig” porr. Och jag tror inte det är speciellt genomtänkt.

Om vi hade fler och bättre åtgärder mot porrens negativa effekter, skulle det då vara mindre problematiskt att konsumera porr?

När jag var tonåring på nittiotalet tror jag inte att jag var porrskadad. Porr påverkade mitt beteende men att man kunde strypa, Cock Gagging, att en tjej kunde bli penetrerand av flera kukar samtidigt, grövre förnedring, visste jag inget om. Vet inte porren jag tittade på gjorde att någon tog skada.

Jag hade dock en okunskap om att relativ normal penetration kan göra väldigt ont på en tjej. Men den okunskapen kan inte riktigt ha kommit från porren. Jag pumpade på som bara den när jag hade sex, framförallt bakifrån. Det var först flera år senare som jag förstod att det kanske gjorde ont på tjejen.
Citera
2020-09-24, 11:12
  #19
Medlem
innocentblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Att inte vilja förbjuda är inte samma sak som att stödja. Jag tror inte Schyman vill sätta munkavle på Jimmy och inte heller vice versa.

Trots att det råder ett konsensus om att både produktion och konsumtion av barnporr ska vara förbjudet, så tog det nästan ett decennium att ta fram en lagstiftning som ”inskränkt” den yttrandefriheten på ett fungerande sätt. Jag tror bara det är fanatiker som vill förbjuda ”vanlig” porr. Och jag tror inte det är speciellt genomtänkt.

Om vi hade fler och bättre åtgärder mot porrens negativa effekter, skulle det då vara mindre problematiskt att konsumera porr?

När jag var tonåring på nittiotalet tror jag inte att jag var porrskadad. Porr påverkade mitt beteende men att man kunde strypa, Cock Gagging, att en tjej kunde bli penetrerand av flera kukar samtidigt, grövre förnedring, visste jag inget om. Vet inte porren jag tittade på gjorde att någon tog skada.

Jag hade dock en okunskap om att relativ normal penetration kan göra väldigt ont på en tjej. Men den okunskapen kan inte riktigt ha kommit från porren. Jag pumpade på som bara den när jag hade sex, framförallt bakifrån. Det var först flera år senare som jag förstod att det kanske gjorde ont på tjejen.

Även då hade nog porrindustrin sina baksidor, lura i tjejer droger för att göra dem beroende, sexuellt utnyttjande av tjejerna från filmproducenterna, socialt stigma av att synas i porren. Hur påverkade det deras privatliv och förhållanden, var de samtidigt prostituerade när de inte gjorde film? Inte för att jag egentligen vet något om det.

Jag håller på lite med 3d-program. Jag hoppas man kan göra porr enbart med photo-realistic 3d animations. Inga människor inblandade.
Citera
2020-09-24, 11:38
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innocentblue
Även då hade nog porrindustrin sina baksidor
Absolut, jag skrev bara utifrån aspekten att tjejer och pojkar far illa efter att de har tittat för mycket på för grov porr.

Jag tror det fanns porrskadade ungdomar redan på 90-talet. Jag tror bara att det var en mindre grupp. Dessutom tror jag inte att den relativt lilla gruppen som på 90-talet tittade på tex strypsex fick ligga så mycket. Kufar.

Redan på 80-talet (troligtvis tidigare) fanns det ju klubbar/videobutiker i storstäderna som visade väldigt grov porr. Troligtvis har det funnits porrskadade individer så länge porr har existerat. Men för 50 år sedan var det nog framförallt prostituerade som var offer för dessa män.

Ja, min dubbelmoral kvarstår. Även om det är skillnad på porr och porr finns det inga vattentäta skott mellan okej porr och avarter av porr. På porrsidor flyter det mesta ihop. Även om den porren jag tittar på inte leder till porrskador finns det många offer inom porrindustrin för även den porren.
Citera
2020-09-24, 11:46
  #21
Avstängd
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Är det ett indirekt stöd till grövre porren att titta på mildare porr?

Det beror väl på om samma företag gjort filmerna du ser på tex.

Sen ett exempel. Stödjer du köttindustrin när du äter frukt? Visst du stöttar livsmedelsindustrin men en mer positiv del av den.
Citera
2020-09-24, 13:28
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innocentblue
Jag håller på lite med 3d-program. Jag hoppas man kan göra porr enbart med photo-realistic 3d animations. Inga människor inblandade.
Det har ju diskuterats om tecknad barnporr ska vara olagligt eller inte. I Sverige har vi ju valt att likställa tecknad barnporr med övrig barnporr.

Animerad porr skulle ju kunna lindra min dubbelmoral. Men inte helt oproblematiskt.


Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Sen ett exempel. Stödjer du köttindustrin när du äter frukt? Visst du stöttar livsmedelsindustrin men en mer positiv del av den.
Ja, en hardcore vegan kanske undviker ICA eftersom de även säljer mördade djur. fairtradePorren var finns den?
Citera
2020-09-24, 18:44
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
(By the way, jag blir alltid lite förvånad när någon skriver om analsex vid ett one-night-stand. Analsex kräver ju lite uppvärmning och förberedelser och ett one-night-stand är väl oftast lite för mycket pangpårödbetan för att kunna inkl sådant. Eller så har man en väldigt liten kuk).
Hur mycket uppvärmning och förberedelse som behövs beror helt på hur vana utövarna är och extremt marginellt på hur stor kuken är. Träffar jag en tjej som inte har någon vana alls så kan det ta från en halvtimme upp till flera dagars träning. Träffar man en tjej som har vana så kan det räcka med ett vanligt förspel utan speciell förberedelse och som max kanske 30min. Jag kan på rak arm komma ihåg 9st ons med varierande vana där det gick hur bra som helst. (16 i omkrets)


Citat:
Ursprungligen postat av innocentblue
Jag håller på lite med 3d-program. Jag hoppas man kan göra porr enbart med photo-realistic 3d animations. Inga människor inblandade.

Visst finns det dem som gillar anime och 3d porr men att det skulle ersätta kommer inte hända. Det är ju enorm skillnad med att det är äkta personer, precis som amatörer är mer äkta än dåliga "proffs" skådisar. Jag föredrar amatörer (som gör det bra).
Citera
2020-09-24, 20:17
  #24
Medlem
innocentblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Animerad porr skulle ju kunna lindra min dubbelmoral. Men inte helt oproblematiskt.

Men om det animerad porr varför skulle du känna dubbelmoral? Inga människor skadas ju? Ja den kan ju fortfarande porrskada människor, men kanske blir det tydligare vad som är fantasi och verklighet när det inte är spelfilm med riktiga människor?

Tyvärr är den som finns väldigt konstig med monster, djur och tentakler, men det lilla jag sett som varit bra har jag gillat mer än vanlig porr. Det blir mer en fantasi som om man fantiserar för sig själv eller läser något sexigt. Jag gillar t.ex. fantasy-genren och man kan ju ha alver och sådant när det är animerat. Jag ser mig gärna som en alvflicka. Jag höll på med lajv-rollspel förut och var alltid alv, och hade alvöron! De nördiga killarna där kunde inte slita blicken från mig!

Nu framstår jag som väldigt udda men det är ju anonymt i alla fall! Stolt nörd!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in