• 2
  • 3
2006-05-24, 21:38
Medlem
tjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo
Jag var p plats och det var omjligt att kra vidare. Man hade lagt p stenmjl tv gnger fr att suga upp vtan ur banan, men kommer det regn p stenmjl s blir det halt som is. Drfr bestmde domaren att vbryta matchen. Det r domaren, och endast domaren som kan avbryta en match. Innan du klagar. ls reglementet. Fjolla!!
Enligt speaker p plats och tidningarna hade lagen (frarna och lagledningen) kommit verens om att inte kra mer, tolkade det som att de tagit beslutet.

Att kalla ngon fjolla fr dig att knna dig stor och stark? Synd att inte hjrnan r lika stor och stark bara.
Citera
2006-05-24, 22:38
Medlem
Mr Magoos avatar
Speaker var steppen och han utgick frn depn. Han hade inte all info. Vad tidningarna skriver r helt ointressant. Lyssna nu... Jag var dr och i en ansvarsfull position. S sluta snacka. Fjolla. (Nej, det fr mig inte att knna mig stor och stark) Men jag tycker att man ska ha torrt p ftterna innan man pnnar kften.
Citera
2006-05-24, 23:14
Medlem
Men nu r det ju faktiskt s att frarna i samrd med domare och tvlingsansvarig/banchef brukar ta besluten.

Sker p att de gjorde rtt.
Citera
2006-05-27, 00:01
Medlem
Mr Magoos avatar
Lagledare kan aldrig ta ett beslut om att avbryta en match. Men det r vanligt att domaren snackar med lagledarna och tvlingsledaren. Beslutet att avbryta eller stlla in en match tas alltid av den hgste funktionren p plats, dvs, domaren.
Citera
2006-05-28, 01:10
Medlem
Saknar den gamla goda tiden!

Synd att Hagfors (Valsarna) ligger s dumt geografiskt! Under Valsarna stor tid s var man uppe p Tallhult och sg varenda match nsta. Men pgrund av dlig ekonomi kunde inte valsarna ha dom bsta spelarna, Sen VMS elit gick in och hjde frar lnerna som ven andra lag har gjort. D kunde inte Valsarna hnga p. Jag sger inte att dom inte r vrda pengar, klart dom ska ha bra betalt som andra idrotter har, inte frgan om det! Men vi som bor i Hagfors trakten ker till Karlstad fr att se Frjestad spela tex. Men varfr valfrdade inte folket till Tallhult i den skala som man kanske nskat s klubben kunde ha hngt med ekonomiskt. Inget att gra t nu. Bara att hoppas Valsarna tar sig upp i Elitserien igen. Lngtar s! Motor intresset verlag r ju stort i Vrmland!

r lnerna fr hga i Elitserien?

Evigt Valsarna FAn
Citera
2006-05-31, 18:00
Bannlyst
Valsarna hade Rickardsson, Gollob, Holta, Max, Tolkstam, Nermark, Wester osv bra lag som faen var det.
Tror eller hvdar att kunna n upp till eliten igen s mste man ha egna produkter frn kommunen + 1 eller 2 utlndska inslag.

Nu har Valsarna 1 egen kille i laget i Robin Trnqvist vilket r fr dligt.
Masarna har varit ledande i flera r nu med egna produkter frn orten som lyckats rtt s bra. 80cc r framtiden, det gr inte att kpa och kpa in utlndska frare. Jag vill se svenska killar + ngra utlnningar i laget och inte som det r nu i vissa lag dr det knappt inte r nn svensk.
Citera
2006-05-31, 22:17
Medlem
Mr Magoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarabanko
Valsarna hade Rickardsson, Gollob, Holta, Max, Tolkstam, Nermark, Wester osv bra lag som faen var det.
Tror eller hvdar att kunna n upp till eliten igen s mste man ha egna produkter frn kommunen + 1 eller 2 utlndska inslag.

Nu har Valsarna 1 egen kille i laget i Robin Trnqvist vilket r fr dligt.
Masarna har varit ledande i flera r nu med egna produkter frn orten som lyckats rtt s bra. 80cc r framtiden, det gr inte att kpa och kpa in utlndska frare. Jag vill se svenska killar + ngra utlnningar i laget och inte som det r nu i vissa lag dr det knappt inte r nn svensk.
Helt rtt, Tarabanko. Luxo har Engstrand, Aspegren och Kling frn egna 80 cc leden. Masarna har Lindbck, Aldn, Bergqvist och Sundstrm. Smederna har Eklf, Henderson, Brolin, Brolin och Jimmy Jansson. Vargarna har Bergstrm och Larsson osv, osv. Satsa p 80 cc verksamheten s kommer framgngarna. Synd bara att Hagfors tappat en stor talang till Indianerna, Anders Mellgren.
Citera
2006-06-03, 03:19
Medlem
Hller med er angende satsningar p de egna yngre!

Ni har vl inte missat det nystartade svenska speedwayforumet http://svenskspeedway.se?
Citera
2024-05-07, 07:10
Medlem
Premir i kvll

Jag dammar av denna trd som verkar vara den med mest allmn rubrik d speedway som mycket inhemsk motorsport inte verkar vara s stort p FB.

Premiren nrmar sig och Statsradion frsker vara "listiga" genom att kalla Vargarna frn Norrkping fr nykomlingar.
De har varit borta frn hgsta serien i 10 r men r ett rejlt gammalt lag med skum hemmabana som enda tydliga frdel.
Vstervik som r guldfavoriter r frsta match som r i kvll.
Senast redigerad av OnlyHans 2024-05-07 kl. 07:12.
Citera
2024-05-08, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Jag dammar av denna trd som verkar vara den med mest allmn rubrik d speedway som mycket inhemsk motorsport inte verkar vara s stort p FB.

Premiren nrmar sig och Statsradion frsker vara "listiga" genom att kalla Vargarna frn Norrkping fr nykomlingar.
De har varit borta frn hgsta serien i 10 r men r ett rejlt gammalt lag med skum hemmabana som enda tydliga frdel.
Vstervik som r guldfavoriter r frsta match som r i kvll.

Kan vi inte kra i andra speedwaytrden istllet s VM-serien ocks kan diskuteras?

Vargarnas hemmabana r verkligen trist, fattar inte man inte gr ngot t det, hade dragit upp publiksnittet med 500-1000 per match.

I vrigt hade vl Indianerna lite doldis-stmpel infr ssongen, segern p bortaplan kan ge dem momentum.

Fiasko fr Piraterna, men de lr plocka en del pong p hemmaplan. Milik knns dock verkligen trtt.

Rospiggarna som har mycket positivt p G i klubben fick en hemmapremir att glmma och man fick se hur ihliga de r nr alla inte fr det att stmma, Berg med 0 pong.

I vrigt rtt trkig racing p alla arenor, utdragen speedway, men roligt ssongen r igng!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in