Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-29, 16:21
Medlem
returxs avatar
Oj herrejävlars alltså, antagligen förstod den där finska killen vad hon sa på svenska till dig också vilket gör det än jävligare. Nej, bara dra för om du tar upp det med henne så tycker hon bara att du är svartsjuk för det var ju bara...
Citera
2020-09-29, 16:21
Medlem
franges avatar
Gör samma sak mot henne. Nästa gång ni går på stan eller går och handlar eller whatever och du ser en snygg tjej - säg till din flickvän att du skulle tagit den där tjejen vilken dag som helst ifall inte hon varit ivägen.
Citera
2020-09-29, 16:29
Medlem
Briasccas avatar
Känns som du överraskande fått bra info om din flickväns karaktär. Inget att göra något åt direkt, men försöka fiska mer om hennes värderingar, karaktär och okänslighet.
Citera
2020-09-29, 16:29
Medlem
Klart att hon blir smickrad av sådan uppmärksamhet . Hon faller i farstun. Hon är en svag karaktär,,skippa !
Citera
2020-09-29, 16:37
Bannlyst
Haha men fy fan vilken subba. Jag hade(och du borde ha) rest mig upp direkt vid den repliken och sagt, be my guest. Eller "låt inte mig stå i vägen", gått därifrån och aldrig sett tillbaka.

En tillvaro med den horan garanterar ångest, förnedring och diverse annat i samma genre för din del TS. Är du sugen på det så....be my guest.
Citera
2020-09-29, 16:45
Medlem
RolexDatejusts avatar
Detta tycker jag är ett symtom av den raggningskultur av fake-gurus som dykt upp på nätet. Säger inte att TS nödvändigtvis har sökt upp såna nu men det är så mainstream idag att nog alla på ett eller annat vis har matats med saker som att de måste "hålla frame", vara oberörd och inte visa svartsjuka och allehanda floskler som kanske i teorin låter rimliga. Problemet blir då att killar låter bli att säga vad de tycker, för om de säger det så kanske tjejen tycker han är svartsjuk, eller tycker han är feminin eller tycker han är osäker (eller vad för negativa stämplar en man nu kan få).

Mitt råd till alla i såna här situationer är att inse att ni inte är vek för att ni säger vad ni tycker, vill ni saken och genuint tycker saken så är det ju inte svaghet. Ni blir inte coola och starka personer för att ni håller inne på saker och ska försöka få speciella reaktioner utav er tjej och behöva älta vad hon menar istället. Säg bara rakt ut vad ni ogillar och vad ni tycker, utan att ursäkta er och utan att oroa er för vad er omgivning tycker om er. Hon är en idiot och du blir behandlad orättvist, antingen säg det på plats eller gå därifrån och säg efteråt.

Verkar råda en extrem missuppfattning idag med att killar tror att de måste spela oberörd och spela efter tjejens regler hela tiden. Vad är poängen, det blir ju bara ett skådespel då. Man vill ju inte vara med en partner som inte kan acceptera en ändå, är ju då bara en tidsfråga innan det tar slut i vilket fall som helst. Blir hon avtänd av att du säger till så är hon ju i slutändan inte en särskilt stabil partner eller stabil person för den delen heller. En partner man vill vara med på lång sikt är ju en sån man faktiskt kan säga vad man tycker till. Låt hon bevisa sig för dig, inte tvärtom. Faktum att du sitter här och skriver på FB och ältar vad hon sa, tyder ju på att du innerst inne är rädd för att säga det till henne för då kanske hon lämnar dig eller något annat. Varför skulle du annars skriva här?

Problemet med alla fake-gurus på nätet är att de skulle råda TS till att låtsas vara oberörd för att vara tjejen till lags och passera hennes tester. Varför inte bara bete sig som en människa och säga vad man tycker istället. Man behöver inte bli en arg och grinig person, räcker med att bara säga vad man tycker neutralt. Jag förstår inte varför säga vad man tycker har blivit en sån tabubelagd sak att göra idag, som om det inte vore ett maskulint drag längre. Sedan om hon inte gillar det, ja då har hon minskat i värde ur ditt perspektiv snarare.
Citera
2020-09-29, 16:56
Medlem
Normala hade varit om det slutade efter att hon berättade att ni är ett par. Exakt allt som hände efter det anser jag tyder på att din nyfunna är ett riktigt äckel - kapa banden med en förklaring till varför.
Citera
2020-09-29, 16:58
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
”Det är nu som jag blir lite offended. Hon säger nämligen till mig
"Hade jag varit singel så hade jag kunnat vara med han"

Nu var hon ju inte singel utan tillsammans med dig. Tolka det som att han är nummer 2 och du är nummer 1. Sträck på ryggen och lyssna inte på alla löjliga kommentarer här.

Fast det faktum att hon är fräck nog att bete sig som hon gör säger något om deras relation.
Citera
2020-09-29, 17:02
Medlem
Majja81s avatar
Det viktiga nu är att du pratar med henne om detta. Du tog illa vid dig och det är viktigt att kunna prata med varandra i ett förhållande.
Citera
Medlem
Theodorass avatar
Som tidigare talare sa tur att ni är nya i förhållandet. Lämna omedelbart vet att det är svårt å jobbigt men den där bruttan kommer bara göra dig mer ledsen framöver dra vidare å invänta släppet av ps5 ist
Citera
Medlem
Du skulle ha gett din tjej notan och gått. Om du var man.

Detta feministiska beteende är en sjukdom som förstör hela samhället.

Släng detta skit på soptippen där det hör hemma. Inte en chans att hon kommer vara dig trogen.
Citera
2020-09-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Fast det faktum att hon är fräck nog att bete sig som hon gör säger något om deras relation.
Fast det där var ju inte ett riiktigt citat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in