Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-29, 18:38
  #49
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
En långsökt väg att säga att hon vill att pojken ska bli man och sätta ringet på henne?

Nja ..

Den första delen är antagligen sann, att hon upplever honom som en "syltrygg".
Citera
2020-09-29, 18:49
  #50
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Utåtriktiga sociala tjejer ser inte jag som horor, antar att det är vad du avser med ”glädjeflicka”.

Men det är det här som är livet, man interageras på olika sätt. En flirt kan leda till livslång vänskap och behöver absolut inte vara en sexuell invit.

Nej "utåtriktiga" (utåtriktade) tjejer blir inte "horor" per automatik.

Du är som kille delaktig i vad som sker. Om du är ok med att din tjej behandlar dig som en cuck är det fine. Men TS gillar det inte, då bör han agera om han vill ha förändring i livet.
Citera
2020-09-29, 18:57
  #51
Medlem
DaChiefs avatar
Hon lär ju inte vara socialt inkompetent så hon gjorde det med vetskapen om att det var provocerande för dig.

De kunde t ex pratat engelska och bjudit in dig i samtalet även om du kanske inte har så mycket att tillföra vad gäller deras jobbsnack.

Kort sagt, hon testade om hon kunde dressera dig till en liten knähund.

Antingen är man helt känslomässigt oprovocerad.
Eller så börjar man lägga sig i och rikta fokus på sig själv. Jag hade antagligen börjat prata med han på engelska och istället fryst ut tjejjen, ja vill du spela om kontroll så är det såhär det går till.

Det bästa du kan göra nu är att starta upp 10 potentiella ligg/flickvänner. På ett smidigt sätt ofc.

Din strategi nu är att hålla dig till ditt agerande, spela cool. Och om hon har nått att säga om du ger en annan tjej uppmärksamhet, bli förvånad, ”jag trodde du inte var så osäker på dig själv, jag brydde mig t ex inte när du hängde med den där finska killen på krogen, som du även kallade för ”potentiell pojkvänn””.

Sen har du nått att lära av den situationen. First impression, lasts. Anledningen till att bruden kände att hon kunde agera såhär är för att du tofflat från början. Ja man ska vara snäll och omtänksam, men hon ska också veta att du är en man som står upp för sig själv och vad du tror på. Det har du antagligen inte visat starkt nog.

Att den finska killen trodde ni var syskon stämmer antagligen och var nog inte menat som en förolämpning. Du agerade helt enkelt inte som att du var hennes kille.
Ni är ute för att ha skoj, ha det då, led situationen, kramas, pussas, en kväll ute är början på nått som antagligen leder till sex.
Och dessutom är det ibland viktigt att visa att man är hennes man på ställen som nattklubbar då det finns många singelmän som gärna försöker ragga på alla kvinnor bara de fått i sig några öl.
T ex genom att hålla om henne med en arm, kramas, kyssas etc.
__________________
Senast redigerad av DaChief 2020-09-29 kl. 19:17.
Citera
2020-09-29, 19:04
  #52
Medlem
CompressorVanes avatar
Trash!! Är du man skickar du ut henne.
Sluta simpa!
Citera
2020-09-29, 19:56
  #53
Medlem
philophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3make
Hejsan! Det hände en (tycker jag) en konstig grej nu i helgen och det har legat och gnagt på mig enda sen dess.

Jag och min relativt nya flickvän var ut på en krog med en av hennes kompisar, vi hade det trevligt och pratade på som man vanligtvis gör. Det kom fram en random kille till vårat bord och började prata med min tjej på Finska (hon kan finska utöver svenska och engelska) och jag kan tyvärr ingen Finska alls så jag förstod inte ett ord vad dom sa. Hon berättade sen på svenska att han hade tyckt hon var jättevacker och frågade om jag var hennes bror. Hon svarade ärligt med att jag var hennes pojkvän. Då såg han lite besviken ut och gick tillbaka till sina vänner och jag reagerade inte mycket mer på det.

Det gick kanske tio minuter så går min tjej fram till hans bord och börjar snacka med han igen. Det går kanske fem minuter så bjuder hon över dem här killen till vårat bord, dom sitter och pratar med varandra på finska så jag förstår inte någonting av dom säger, förutom då hon ibland berättade på svenska vad dom pratade om. (det var mest om jobb för dom jobbade inom samma område)

Hon säger till mig
-"visst verkar han som en bra kille?" jag svarade med ett enkelt "ja"

Det är nu som jag blir lite offended. Hon säger nämligen till mig
"Hade jag varit singel så hade jag kunnat vara med han"

Är det konstig av mig att jag reagerar negativt på den kommentaren?
samma kommentar har gått runt och runt i mitt huvud sen hon sa det.
Är det jag som övertänker hela scenariot?
Jag vågar inte ta upp det här med henne för jag rädd att hon ska tro att jag inte litar på henne.

Tack för svar och ursäkta min dåliga grammatik
Tycker inte det var konstigt att du reagerade så på den kommentaren, det hade jag också gjort om min pojkvän hade sagt så till mig. Oschysst tycker jag, ville hon göra dig svartsjuk eller?
Citera
2020-09-29, 19:59
  #54
Medlem
Glackstolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourlife2020
Kort och enkelt svar: Har hon dessa tankar är hon inte 100% fokuserad på dig. Vet inte hur länge ni varit tillsammans men när man älskar någon på riktigt finns inte någon tanke på andra.
Ens spekulativa tankar.
Men visst fan rycker det i baguetten mellan varven ändå?
Citera
2020-09-29, 20:00
  #55
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3make
Hejsan! Det hände en (tycker jag) en konstig grej nu i helgen och det har legat och gnagt på mig enda sen dess.

Jag och min relativt nya flickvän var ut på en krog med en av hennes kompisar, vi hade det trevligt och pratade på som man vanligtvis gör. Det kom fram en random kille till vårat bord och började prata med min tjej på Finska (hon kan finska utöver svenska och engelska) och jag kan tyvärr ingen Finska alls så jag förstod inte ett ord vad dom sa. Hon berättade sen på svenska att han hade tyckt hon var jättevacker och frågade om jag var hennes bror. Hon svarade ärligt med att jag var hennes pojkvän. Då såg han lite besviken ut och gick tillbaka till sina vänner och jag reagerade inte mycket mer på det.

Det gick kanske tio minuter så går min tjej fram till hans bord och börjar snacka med han igen. Det går kanske fem minuter så bjuder hon över dem här killen till vårat bord, dom sitter och pratar med varandra på finska så jag förstår inte någonting av dom säger, förutom då hon ibland berättade på svenska vad dom pratade om. (det var mest om jobb för dom jobbade inom samma område)

Hon säger till mig
-"visst verkar han som en bra kille?" jag svarade med ett enkelt "ja"

Det är nu som jag blir lite offended. Hon säger nämligen till mig
"Hade jag varit singel så hade jag kunnat vara med han"

Är det konstig av mig att jag reagerar negativt på den kommentaren?
samma kommentar har gått runt och runt i mitt huvud sen hon sa det.
Är det jag som övertänker hela scenariot?
Jag vågar inte ta upp det här med henne för jag rädd att hon ska tro att jag inte litar på henne.

Tack för svar och ursäkta min dåliga grammatik
Oj oj,förstår du inte att hon är skadat gods...och att dumpa o gå vidare..?.
Va faan är det med yngre killar idag
har ni ingen stolthet eller självkänsla
HUR kan du lita på henne?
grattis..du har träffat en slampa
Citera
2020-09-29, 20:01
  #56
Medlem
Glackstolps avatar
Varför inte göra likadant tillbaka? Peka ut några tior och säg till henne att pappa skulle kunna tänka sig hennes kärlek. Då ser du hur hon reagerar. Hämnden smakar som den ljuvaste karamell.
Citera
2020-09-29, 20:06
  #57
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glackstolp
Varför inte göra likadant tillbaka?
Det är den omogna varianten. Varför tror du att den skulle vara konstruktiv?
Citat:
Ursprungligen postat av Glackstolp
Hämnden smakar som den ljuvaste karamell.
Är det verkligen vad du anser?
Citera
2020-09-29, 20:17
  #58
Medlem
Glackstolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det är den omogna varianten. Varför tror du att den skulle vara konstruktiv?
Är det verkligen vad du anser?
Förhållandet är ju relativt nytt och detta kan vara ett bra sätt att lära sig var man har varandra. Om hon inte bryr sig, kan man anta att kärleken inte är särskilt stark.
Citera
2020-09-29, 20:18
  #59
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glackstolp
Förhållandet är ju relativt nytt och detta kan vara ett bra sätt att lära sig var man har varandra. Om hon inte bryr sig, kan man anta att kärleken inte är särskilt stark.
Och då anser du att man ska ge igen och hämnas?

Frågar mig fortfarande varför du anser att det är bäst.
Citera
2020-09-29, 20:31
  #60
Medlem
Glackstolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Och då anser du att man ska ge igen och hämnas?

Frågar mig fortfarande varför du anser att det är bäst.
Alternativet är väl att bekänna färg och säga att din kommentar verkligen sårade mig. I långa loppet är det väl en mer framgångsrik manöver, men risken är att man i början av en relatiln framstår som lättstött och överdrivet svartsjuk. Ja, balansgången är onekligen svår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in