Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-10-02, 00:10
  #37
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Har inte vi alla förnekat att vi är djuriska kåtbockar, snåla och skadeglada filurer.
Det är ju vad vi är, men vi kan inte konfrontera det och då vänder vi oss hellre till syndabocken.
2020-10-02, 00:15
  #38
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Hmm, mycket mycket intressanta tankar. Det här ska jag fnula på. Jag börjar gilla dig talking-donkey.
Tack min vän.
Det glädjer mig mycket när det jag sår faller i god jord.
Det är så sällan det händer.
2020-10-02, 00:18
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Har inte vi alla förnekat att vi är djuriska kåtbockar, snåla och skadeglada filurer.
Det är ju vad vi är, men vi kan inte konfrontera det och då vänder vi oss hellre till syndabocken.

Ogillar när man jämställer människor med djur. "Vi är alla djur" tycker jag är något av ett hån mot vår skapare.

Vi är alla kåta ibland ja. Satan ställer fram lockelser. Det gäller att inte agera på dessa. Man och fru bör dock stilla varandras lustar naturligtvis.

Det gäller att be Gud om styrka att inte falla för dessa köttsliga, slaskiga lockelser.
2020-10-02, 02:30
  #40
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Jag har sedan en tid funderat på en rolig idé på ett litet program jag skulle vilja att någon utvecklade åt mig. Innan jag ger mig i kast med att anlita någon frilansare (från Indien/Filippinerna tänker jag skulle jag vilja veta från er duktiga genier hur svårt och hur mycket tid ni tror det skulle ta?

*Sammanfattning av vad som ska byggas:

Ett program som är dolt och inte kan upptäckas som jag kan lägga in på datorer mycket enkelt och snabbt via ett USB-minne. Jag ska bara kunna sticka in minnet i burken och på några sekunder blir det klart, även om datorn är i login-läge.

Programmet ska trigga en popup-ruta X gånger per dag med en slumpmässig bibel-vers.

En bibel-vers-spridare.


Teknisk kravspec:

*Windows

*Omöjligt att avinstallera/få bort

*Bibel-verserna kommer upp på det språk datorn är inställd på

* (Om möjligt) kopiera sig själv till alla datorer på nätverket

*Absolut INTE förstöra något på datorn

* (Eventuellt) Skriva in bibel-verser i text-dokument när användaren öppnar dokumentet. Stor tydlig font så användaren garanterat ser det och kan ta bort det.

* Ljudeffekt när popup-rutan dyker upp



Hur lång tid skulle ni gissa att det skulle ta för någon att knåpa ihop detta program? Något i kravspecen som är svårt att få till? Jag vill inte bli lurad.

Pratar vi timmar? Dagar? Jag antar att liknande grejer byggts, utvevklaren kanske kan ta en kodbas som grundsten?

Något mer jag bör tänka på?

En kodbas för virus? Ja, det finns sånna. Om man hittar en sån tar det bara några timmar för att göra så att viruset öppnar en popup med vers från en bibelversdatabas.
Att samla ihop kod, bibelverser, dokumentation och testköra programmet tar dock längre tid.
Skulle uppskatta att det skulle ta ca 1-2 veckor med en kodbas. Sånna kodbaser brukar sättas ihop allt efter som man hittar exploits och tar vanligtvis flera år att bygga upp.

De svåraste punkterna är dessa:

* Ett program som är dolt och inte kan upptäckas
Man kan lägga till instruktioner i drivrutiner, men det är ofta mycket krångligt för att drivrutinerna beror på vilka datordelar som är i burken.

* (Om möjligt) kopiera sig själv till alla datorer på nätverket
Har du händelsevis någon private key för krypteringen av uppdateringar?

* sticka in minnet i burken och på några sekunder blir det klart, även om datorn är i login-läge
Om datorn inte ens är inloggad så körs nog inte något på USB-minnet. Om du startar datorn på USB:n via boot-menyn, så tar det inte "några sekunder".

Något du bör tänka på är att ingen kommer vilja se bibelverser efter att deras datorer blivit infekterade.
2020-10-02, 09:34
  #41
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Ogillar när man jämställer människor med djur. "Vi är alla djur" tycker jag är något av ett hån mot vår skapare.
Kan man inte säga att det är ett hån mot vissa djur att jämställa dom med oss?
Vad har mänskligheten gjort som är så storslaget?
Vad skiljer oss från djuren?
Vi slåss, stjäl och våldtar,
precis som apor och björnar.
2020-10-02, 19:03
  #42
Moderator
vhes avatar
TS har fått klart för sig vilken dålig idé det här är. Då tråden därifrån mest bjuder in till tjafs ang. religion är det rätt tydligt att den inte längre tillför särskilt mycket i den här forumdelen.

Låses.

/Moderator
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in