Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-17, 00:21
  #157
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Det måste vara uthängningarna av mer eller mindre oskyldiga ej offentliga personer. Det kan ju inte vara att någon är rädd för någon här, för de allra flesta som skriver i Politik, Samhälle osv. vågar inte göra skit IRL, inklusive att stå för sina åsikter.

Nu menade jag inte att folk skulle vara rädda för skribenterna på Flashback, utan för de idéer som de med rätt eller orätt tror frodas här.

Men som sagt, det mesta av Flashbacks dåliga rykte beror nog på uthängningarna.
Citera
2020-10-17, 11:28
  #158
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu menade jag inte att folk skulle vara rädda för skribenterna på Flashback, utan för de idéer som de med rätt eller orätt tror frodas här.

Men som sagt, det mesta av Flashbacks dåliga rykte beror nog på uthängningarna.

Äh, idéer. På Vapen och militär finns en massa folk med massor av vapen och ammunition, som inte skulle våga använda dessa till skit i verkligheten. Om man inte har vad som krävs mentalt så är man inte farlig för fem öre.

När jag skaffade mitt första konto här för ungefär 20 år sedan så trodde jag i min naivitet att här faktiskt fanns gott om riktiga undergroundmänniskor. Sanningen är att i Politik, Samhälle etc. finns ungefär 99,99% frustrerade och ressentimentsfyllda töntar, som bara vill sitta här och förbanna det de ogillar men inte göra något åt det på riktigt.
__________________
Senast redigerad av Frawjon 2020-10-17 kl. 11:33.
Citera
2020-11-19, 13:20
  #159
Medlem
gabrielle2s avatar
Varit i Gottsunda i en vecka, också en så kallad no gone - zon. Vilka ideer som frodas där vet vi ju, eller....
Hände inget! Var lugnt.
Var ut med min kompis hund vid elvatiden på kvällarna.
I och för sig hade alla lägenheter ett inbrottssäkert kassaskåp i skrubben och polis patrullerade med både bil och mc fler gånger per dag.
Överlevde i allafall.Ingen petade på mig eller gav mig onda ögat.

Är väl en bra mycket bättre " no gone- zon " på flashback kan jag tycka.
No gone- zon kontra no gone- zon.
Eller hur det nu är med allt det här.

Det behövs i allafall inga patrullerande poliser här inne.
Går heller inte att bränna upp flashback eller kasta stenar på flashback.
Inte sälja knark heller. Eller göra andra kriminella handlingar.

Man har väl uppifrån kastat en och annan rassesten på flashback och vill nog helst elda upp det.
Människor med åsikter som inte är politiskt korrekta är kriminella.

När staten blandar sig in i andras åsikter börjar de bete sig diktatoriskt.

Min åsikt i den här sakfrågan och jag tycker nog att Rosenbad är en no gone-zon.
Fullt med farliga människor.
__________________
Senast redigerad av gabrielle2 2020-11-19 kl. 13:31.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback