Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-03-23, 13:35
  #37
Medlem
PaulPaljetts avatar
Mycket har nog redan sagts, men för min del:
+ Hög lön
+ Kan (iaf idag) välja och vraka på arbetsgivare
+ Styr mina egna arbetstider
+ Styr mitt eget arbete
+ Kan jobba var som helst


Nu har jag 15+ år i bagaget, och det är det som gör mycket av det möjligt samt att jag arbetar som konsult. Med hög kompetens får man de här fördelarna eftersom man ändå levererar bra resultat. Om jag vill ta en lång promenad eller löprunda när som helst under dagen kan jag göra det. Jag kan i vissa fall till och med ta det som arbetstid eftersom jag antingen klurar lite på problem och deras lösningar eller kompetensutvecklar mig med någon av alla utvecklarpoddar som finns. Vill jag ta ledigt oavsett anledning gör jag det. Upp till halvdagar säger jag inte ens till om och mer än så skickar jag bara ett mail till "chefen" om att jag tänker ta ledigt. Svaret blir alltid "ha det gott".
Finns heller ingen som egentligen säger till mig om vad jag skall göra (annat än önskemål från kunder och projekt). Vill jag inte vara en del av det säger jag det och det finns alltid något annat att göra som kanske lockar mer.


Nackdelarna är väl kanske att det emellanåt kan vara stressigt när det utlovats för mycket som det blir tight med tid att leverera. Eller att produktionsdata strular till sig. Då kan det bli några kvällar med extrajobb vid datorn som kanske inte alltid är så toppen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback